grappenmaker(s) op marktplaats II

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat snap ik echt niet hoor. Hoe kun je dan zeker zijn dat je spullen verkoopt die functioneren?

Geloof er ook geen zak van. Als jij vintage verhandelt heb je echt wel een synth met cv/gate out staan.

Nou je het zegt...waarschijnlijk ergens wel ja. Ik geef eerlijk toe dat ik het in dit geval niet de moeite vond..VCO,s, VCF,s allemaal getest op output en functie..wbt de ADSR's geloof ik wel even..

En wat de boter op het hoofd betreft: ik had die synth inderdaad niet voor 500 verkocht. Want ik had hem niet verkocht maar gehouden voor mijn project. En als ik hem om welke reden ook toch al snel terug zou verkopen, dan zou hij ofwel volledig nagelopen en afgeregeld voor meer aangeboden worden, ofwel in dezelfde staat voor dezelfde prijs op synthforum. Of je dat al dan niet gelooft is jouw zaak.

Kosten...zoals de ongelooflijk kleine moeite doen om een appaat fatsoenlijk te testen alvorens het Ebay op te ketsen?

Ik heb er niks op tegen dat een handelaar slim inkoopt en inkoopt om winst te maken (daarvoor zijn het handelaars), ik heb niks tegen je verkoopprijs want die is niet te gek, maar de manier waarop jij op zo'n lakse wijze een ongetest apparaat warm van de vorige eigenaar Ebay op mept met dan zo'n onzinopermking over liefhebbers erbij... Daar heb ik geen enkel respect voor. En dat zeg ik vanuit het oogpunt van handelaar (niet dat ik in synths handel, begrijp me niet verkeerd). Je hebt toch wel wat beroepseer zeker. En beroepskennis, waarmee je creatieve manieren had gekend om die Formant te testen.

Moet er een pijnlijk langdurig traject tussen zitten? met veel uren zweet, wikken en wegen...op en neer naar een maat die er meer verstand van heeft...even nog een reparatie..

Nee joh, dat calvinistische pijndenken doe ik niet aan mee..

Een soepele snelle transcactie is altijd welkom..

Ik verkoop hem overduidelijk als "defect", niet getest...koop hem alleen als je er kennis van hebt..

En wat de boter op het hoofd betreft: ik had die synth inderdaad niet voor 500 verkocht. Want ik had hem niet verkocht maar gehouden voor mijn project. En als ik hem om welke reden ook toch al snel terug zou verkopen, dan zou hij ofwel volledig nagelopen en afgeregeld voor meer aangeboden worden, ofwel in dezelfde staat voor dezelfde prijs op synthforum. Of je dat al dan niet gelooft is jouw zaak.

Sympathiek, ben ik gevoelig voor...gelukkig bestaan ze nog..de echte analoge kabouters...dat is een applaus waard.

Moet er een pijnlijk langdurig traject tussen zitten? met veel uren zweet, wikken en wegen...op en neer naar een maat die er meer verstand van heeft...even nog een reparatie..

Nee joh, dat calvinistische pijndenken doe ik niet aan mee..

Een soepele snelle transcactie is altijd welkom..

Ik verkoop hem overduidelijk als "defect", niet getest...koop hem alleen als je er kennis van hebt..

Stel je voor zeg, dat je moet werken voor je geld. Dat hoeft trouwens helemaal niet pijnlijk en langdurig te zijn om dat apparaat even te (laten) testen en op punt te (laten) zetten. Je moet nu echt niet gaan doen alsof mensen verwachten dat je je krom gaat werken voor je zaak. Maar een synthje kopen en zonder er een poot naar uit te steken met een marge van 130% in 5 dagen willen verkopen, daar maak je uiteraard geen vrienden mee. Dat heeft niks met calvinistisch gedoe te maken, jij zoekt gewoon het andere uiterste op en dat stoot veel mensen tegen de borst. Velen zijn gevoelig voor beroepseer, en velen vinden die niet terug in "ik wil 130% marge maar ben simpelweg te tam om het ding even te testen". Daar hoef jij je overigens niks van aan te trekken hoor. Je bouwt je handelsbasis op op de manier die je zelf het beste acht.

Ik persoonlijk koop liever bij iemand die er eer uithaalt een meerwaarde tegenover zijn marge te zetten.

"heal the wooooooorld, make it a better plaaaaace....."

1992, M. Jackson

Stel je voor zeg, dat je moet werken voor je geld. Dat hoeft trouwens helemaal niet pijnlijk en langdurig te zijn om dat apparaat even te (laten) testen en op punt te (laten) zetten. Je moet nu echt niet gaan doen alsof mensen verwachten dat je je krom gaat werken voor je zaak. Maar een synthje kopen en zonder er een poot naar uit te steken met een marge van 130% in 5 dagen willen verkopen, daar maak je uiteraard geen vrienden mee. Dat heeft niks met calvinistisch gedoe te maken, jij zoekt gewoon het andere uiterste op en dat stoot veel mensen tegen de borst. Velen zijn gevoelig voor beroepseer, en velen vinden die niet terug in "ik wil 130% marge maar ben simpelweg te tam om het ding even te testen". Daar hoef jij je overigens niks van aan te trekken hoor. Je bouwt je handelsbasis op op de manier die je zelf het beste acht.

Ik persoonlijk koop liever bij iemand die er eer uithaalt een meerwaarde tegenover zijn marge te zetten.

Gast ik werk 40 uur per week, ik heb 2 bedrijven..ik heb het al druk genoeg...als ik er niks bij zou zetten als "defect" of "kopen als je er verstand van hebt"....dan ging ik over de schreef.

Ik heb ook niet gezegd dat je de boel belazert.

Wat je in je andere bedrijven doet maakt niet uit voor het feit dat je hier 130% marge wilt maken zonder er een poot naar uit te willen steken. Zoals gezegd is dat je eigen keuze om op die manier je derde bedrijf te runnen, maar zoals eveneens gezegd denken (potentiële) klanten daar het hunne van en of jij dat al dan niet wilt is jouw keuze. Succes met de verkoop dus maar.

Ik heb ook niet gezegd dat je de boel belazert.

Wat je in je andere bedrijven doet maakt niet uit voor het feit dat je hier 130% marge wilt maken zonder er een poot naar uit te willen steken. Zoals gezegd is dat je eigen keuze om op die manier je derde bedrijf te runnen, maar zoals eveneens gezegd denken (potentiële) klanten daar het hunne van en of jij dat al dan niet wilt is jouw keuze. Succes met de verkoop dus maar.

ik spreek ze maar weinig die klanten..meestal zijn ze happy..

Iemand gaat heel blij zijn met die Formant denk ik.
Niet zo lang geleden kwam ik een microfoon tegen bij een inboedel van een klooster, koop 'm voor 4 euro incl. XRL kabel. Kom thuis zoek 'm op internet op, marktwaarde 175 euro en 'm er zo opgezet ff getest natuurlijk, heel snel verdiend zo. Ik blij, koper blij.
Het enige verschil is: de koper weet de voorgeschiedenis niet en waarschijnlijk de koper van de Formant ook niet. Ik denk dat je het ook zo moet zien.

Nou is mijn indruk van G.W. Rougoor sowiesowieso dat het een negatieve prijsstunter is, maar dat geheel terzijde. Overigens volgt maar nooit een komma op... maar ook dat geheel terzijde...

Aldus Evert

Die Technics lijkt me een boeiend toestel, maar ik heb er 0,0 ervaring mee.

Verwacht van de physical modeling nou nie echt iets uit de orde van Yamaha's VL synthese.. maar dat kan natuurlijk ook niet 64 stemmig vs. 1 stem.. maar wel een leuke bak en vooral een goed masterklavier :D

Ah ok. Ik heb hier VL synthese. Het houdt je wel wakker op een S80: de bron van de parameter staat op de ene pagina, de modulatiediepte telkens op de volgende pagina. :)

Ik wacht nog op een breath controller om het helemaal leuk te maken, maar VL klinkt vooralsnog als indrukwekkende synthese.

Van die technics moet ik dan niet meer dromen, tenzij ik er een keertje over struikel bij het grof vuil. :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back