Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ga opnieuw beginnen met een kleine, essentiële setup en me vooral focussen op het muziek maken.
Gewoon een dik workstation, een goede hoofdtelefoon en lekker muziek maken! Klaar!
Misschien wel nog even een externe FX bak erbij om het wat meer saus te geven.Klaar! Paartje monitors en een versterker helpt ook wel bij het afmixen. Klaar! En voor de pianosound komt er dan een aparte module want onboard klinken die niet zo goed. Klaar! En voor de baslijnen zoek ik er dan een analoogje bij want dat maakt het geheel dan toch warmer Klaar!. En dan even een mixertje om alles makkelijk aan elkaar te knopen. Klaar! Compressortje erbij om de mix wat meer oomph te geven, klaar! En preamps. Klaar! En toch maar een dedicated drumcomputer want die sequencer van het workstation dat is hem toch niet hoor. Klaar! Analoogje even omruilen voor een iets beter analoogje, want zo'n deal kan je niet voorbij laten gaan. Klaar! Oooh oude polysynth op MP die moet ik hebben. Klaar! Dan nog even op zoek naar een space echo. Klaar! En die nieuwe lijn moogerfoogers erbij. Klaar! Paar lekkere microfoons erbij, en hoppa klaar! Of toch maar aanpassen naar een MIDIloze setup, klaar! Wat is die nieuwe DAW goed zeg, alles lekker via MIDI aansturen, klaar! Eigenlijk wil ik enkel met analoog verder, even wat verkopen en inruilen. Klaar!! En dan die nieuwe virtuele piano erbij, wat klinkt die realistisch zeg. Klaar!!! En ik verkoop nooit meer iets want ik mis dat workstation. Snel terugkopen. Klaar!! En wat geinig, mijn eerste synth op MP, leuk voor erbij. Klaar!!! En met die nieuwjaarsbonus toch maar eens aan de Moog gaan.
En als er deze zomer even geen werk aan het huis is, maak ik eens een track.

Hoe zal die kleine setup er ongeveer uit gaan zien? Een VA synth, aan analoge, een analoog orgel, een piano en een wavedrum of drumcomputer misschien? Aangevuld wellicht met andere instrumenten, gitaren, blaasintstrumenten?

midi sucks
Ableton dead
haha. begraven worden in een drumcomputer![]()