welke synth voor junglebassen

Nightly Build

Go for what you know
uit welke (mono)synth haal je wreedste junglebassen?
ik denk hierbij aan de fresh-kut sound (prisoners of technology) maar ook (oudere)krust-, mask-, en jokertracks
dus gemoduleerde bassen, woblerbassen, dropbassen en bassen die alle kanten op gaan.

BassStation/superBassStation er was nog een bak die goed geschrikt was.

Sequential Circuits Pro-One, Waldorf Pulse.. elke monosynth met een beetje dikke pauwerrrr ;). Wel een twee-osc'je, anders wobbelt 'ie niet lekker genoeg.

Re: welke synth voor junglebassen

Origineel geplaatst door bounce
uit welke (mono)synth haal je wreedste junglebassen?

Weer zo'n vraag, ;{

'Met welke auto kun je het beste rijden?'

Niets persoonlijks hoor, maar met ELKE synth kun je (jungle)bassen, maken, als je hem maar leuk programmeert. Zelfs met mn Nova krijg ik brute junglebassen o.i.d. als ik wil... het zijn SYNTHesizers...

Peace...

Tarzan springt... grijpt de liaan... slingert en neemt in zijn vlucht Balou klem tussen zijn benen... laat de beer op het hoogste punt weer los waardoor Balou met een smak bovenop Crocodile Dundee terecht.

Dat maakt me een klap... beetje meer decay en je hebt een jungle bass waar je u tegen zegt.

:biertje:

Re: Re: welke synth voor junglebassen

Re: Re: welke synth voor junglebassen

Origineel geplaatst door Bass
Weer zo'n vraag, ;{

'Met welke auto kun je het beste rijden?'

Niets persoonlijks hoor, maar met ELKE synth kun je (jungle)bassen, maken, als je hem maar leuk programmeert. Zelfs met mn Nova krijg ik brute junglebassen o.i.d. als ik wil... het zijn SYNTHesizers...

Peace...

Het gaat deze jongen natuurlijk om het gemak en potentie van de syth. Snappie??? Met een ferrari kun je inderdaad hard rijden en met een lada aanzienlijk minder. :D

No hard feelings :halleluja

Origineel geplaatst door Maleh
Ik vondt wat tips van de DUB scrolls..incl een paar andere jungle/DnB/Dub sounds.. link:

http://www.interruptor.ch/dub_bass.shtml

met mn KS5 heb ik zeker de buren dr gek mee kunnen maken.. :dj:

KS5? Is zeker een aankoop waar ik absoluut geen spijt van heb. Voor die €895,- echt een veel-waar-voor-zijn-geld-synth!

Arp Odyssey:okdan:
Beetje eq of compressie eroverheen en je maakt de vetste bassen die alle kanten op moduleren:)

Fijn voor een dikke jungle bas is om 2 synths tegelijk dezelfde lijn te laten spelen, 1 meer de sub-bas en 1 meer het middengebied. Samen compressen.

Origineel geplaatst door Mike-E
KS5? Is zeker een aankoop waar ik absoluut geen spijt van heb. Voor die €895,- echt een veel-waar-voor-zijn-geld-synth!

Tja, in't begin had ik dr wel een beetje spijt van.. agz ik naar feedback ging voor een Nord Modular keyboard.. was uitverkocht.. en toen kwam de keuze Nord Lead 2 en KS5.. was een erg moeilijke keuze.. en idd de presets van de nord waren niet zo indrukwekkend voor wat ie kan.. was ik toch verleid door de de ks5 ook met zn audio input.. maar dagelijks denk ik dr nog over na of ik het nou wel goed heb gedaan.. maar langzamerhand nu ik een beetje deze VA begin te snappen ,raak ik dr als maar verslavender door,mocht het echt niks meer zijn.. dan heb je zeker een super uitgebreid masterkeyboard...

Je moet het nummer Grey Odyssey van Optical maar eens luisteren. Ik kon wel een kort mp3 fragment vinden maar als je hem ergens helemaal kan vinden moet je er zeker eens naar luisteren.

ff naar beneden en dan is het het 3e of 4e nummer.
Hier staat ie ergens

Origineel geplaatst door Maleh
Tja, in't begin had ik dr wel een beetje spijt van.. agz ik naar feedback ging voor een Nord Modular keyboard.. was uitverkocht.. en toen kwam de keuze Nord Lead 2 en KS5.. was een erg moeilijke keuze.. en idd de presets van de nord waren niet zo indrukwekkend voor wat ie kan.. was ik toch verleid door de de ks5 ook met zn audio input.. maar dagelijks denk ik dr nog over na of ik het nou wel goed heb gedaan.. maar langzamerhand nu ik een beetje deze VA begin te snappen ,raak ik dr als maar verslavender door,mocht het echt niks meer zijn.. dan heb je zeker een super uitgebreid masterkeyboard...

Ook toevallig hehehehe... ik ging voor een Nord 2 keys. Maar die was ook al op :) Maar goed een Nord gaat er zeker ook nog wel komen... alleen dan een rack-versie gezien ik nu voldoende keys heb.

Qua klank is de KS5 natuurlijk compleet anders, maar hij is vooral completer dan een Nord.

Origineel geplaatst door lo-fi
Fijn voor een dikke jungle bas is om 2 synths tegelijk dezelfde lijn te laten spelen, 1 meer de sub-bas en 1 meer het middengebied. Samen compressen.

Inderdaad de "pro-techniek"...

Neem de mids van een Jupiter-8, en zet er een sine onder...
samen door de compressor... en daar ga je!

Andere goede truuk (da's de laatste die ik vandaag weggeef)
2 lijnen: een mid, gemaakt van een square wave en een sine
voor de echte bas regionen...

Gooi de square door een distortion, en zet de sine er dan onder,
compress het geheel, multisample naar smaak en gooi het in de
sampler...
Gebruik dan je filters gesynct aan je bpm voor de wobbly bass :)

Mvg.

CoolRunning

bassie

bassie

idd de PRO - one ,...toevallig zeg ik dit ook omdat ik hem zelf heb
en goed ken [ondertussen]
hij gewoon erg goed in het controlleren van t filter ... 2 osc met pw-mods erop !!

nog beter als je de 2 modules hebt van de syst100 101+102,
- total 2osc ala 303-basslines en beter ,.....whaaaaaaaaaaa!
:engel:
wat voor bass wil je ? wollig of juist een beetje meer CUTTING edge bass ?
cool running had zeker een goeie tip ,...2 bas lijnen layeren;
waar ik zelf vaak een goed drum&bass mee behaal
1e basslijn ; 1osc. recht toe recht aan sine wave wel een oct lager dan de 2e
[niet gemoduleerd] bv uit mn teisco, of moog
de 2e basslijn ; 2osc dezelfde sequence 1oct [of 2 ]hoger en een zaagtand
[of pw met pwm , voor een meer chorisie sound] bv met mn pro-1
de osc"s een aardig beetje laten "phasen/beaten" watje wil]
:{ instant,...; bass bottom en cutting bass lead, ala bad compagnie[wie dit niet kent moet dit zeker gaan luisteren ]
je kan op deze manier je lead/bass redelijk moduleren ,vercherpen ,...
en je bass bottom blijft daar gat het toch om als je d&b maakt ..vindt ik ..

maar ik ben het er ook mee eens dat je met een moog direct ok bas resulaat hebt
en zoals sommige eigenaars zeggen dat uit een arp 2600 de beste bassen komen [citaat freddy fresh]
in princiepe moet je met elke synth [tot een goed result kunnen komen
ook bv met mn siel ex80

wat mij wel op valt dat bepaalde app [analoge] die speciaal op de markt zijn gebracht
voor bassen te produceren [als je de namen mag geloven]
zijn vaak 1 osc. bakkies,...de tb de korg synthibass ,pict, de pedaaltjes die bass synth van boss
de moog bass pedals weer niet [ultieme bass sound naar het schijnt ]
ik geloof dat p-five bass pedals heeft ? [reactieeeeeeee ]

laat je niet verleiden tot het hebben van een tot de nok gevulde studio ,
en nog steeds geen goed resultaat kunnen boeken met diverse minis/obs/modulairs enz !

:walker:

Attachments

• korg synthebass_72.jpg
    korg synthebass_72.jpg
    26 KB · Bekeken: 94
Back