welke synth voor junglebassen

jamaar ik bedoel natuurlijk wat voor SOORT effect, als in: chorus, tremolo, phaser, pitchshifter enz... en dan ook nog wat specifieker qua instellingen als het kan.
Ik kan vele voorbeelden laten horen, neem bijv. deze bas... ik ben wel benieuwd hoe je dat effekt krijgt:

wat ik hier hoor is een zelf oscillerende toon (resonance op 100, voluit dus) en daarover een distortion.
Eigenlijk is die een bassdrum met een lange decay, en een LFO aan het eind.

Mijn Juno 60 is daar heel handig voor...

Ja zoiets jah,

Of gewoon en blokgolf laten overdriven.
een beetje filter cut off op de envelope zodat de overdrive ietsjes doffer wordt en dan een vibrato op het einde.
Een stereo decimator kan ook geweldig goed werken voor dit soort basjes.
Ik zal eens kijken of ik een vette bas kan maken.

Tja vooral grove effecten, distortion, soms na de reverb zelfs, filters etcetera.

Er is geen standaard recept maar in principe gaat het er wel altijd om dat je het geluid flink vermangeld.

Korg MS-20
Of idd een sampler c.q. synth met een sinus en een zaag sample en deze gaan layeren en amp modden.

Origineel geplaatst door bounce
iemand nog tips voor het maken van een hooverbass? (stofzuiger sampelen misschien?)

was misschien al genoemt, maar heb sinds kort "Jungelist" VST plugin, en daar haal ik al een zooi vage bassen uit.. daar zet ik zelfs mn ks5 voor aan de kant..

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
wat ik hier hoor is een zelf oscillerende toon (resonance op 100, voluit dus) en daarover een distortion.
Eigenlijk is die een bassdrum met een lange decay, en een LFO aan het eind.

Mijn Juno 60 is daar heel handig voor...

tja dit is de manier hoe ik het met heel beperkte middelen het ook voor mekaar kryg en er zullen zeker veel vettere bassen te maken zyn met meer gear daar twyfel ik niet aan
heb er zeker al een paar gehoorf waar ik by dacht wauw

Qua EFX zou ik Overdrive nemen, is net iets 'beschaafder' dan Distortion; laatstgenoemde vinnik af&toe toch teveel bass weghalen (kan bij Overdrive ookwel als je 'm openzet, maar 'k vind 'm beter werken)
En misschien een beetje Chorus.
De juiste instellingen zijn nogal persoonlijk; gewoon aan de knoppen draaien totdat je 't mooi vindt.

Met de SN en Virus krijg ik er iig flinke distorted bass-lines uit. Maar zo'n sound als in de MP3-tjes heb ik eigenlijk nog nie geprobeerd=> meer 't rauwere werk doe ik ermee..

hooverbass

hooverbass

ik geloof dat er nu een beetje 2 dingen door elkaar lopen.
ik weet inmiddels hoe je zo'n drop-bass moet maken waarvan ik eerder een mp3tje postte.

het gaat mij er nu om hoe je zo'n hooverbas maakt.
voorbeeld:

2 of 3 osc's pakken met een saw of een pwm pulse en dan detunen.
en dan 2 a 3 octafen lager spelen en klaar.
deze voorbeeld klinkt alsof hij ook nog een stukje dichtgefilterd is

Back