SynnyS vs Nederlands Symfonie Orkest

Dit stond afgelopen week in de krant, vandaag staat er ook een stuk van in de krant, maar die moet ik nog lezen, post ik later nog wel even...
432000_319630308094012_164042470319464_969449_2092876843_n.jpg

nogal een subjectief stukje vind ik zelf, de visuals van de vj's waren gewoon goed, was veel tijd en aandacht aan besteed, is nogal kort door de bocht om te zeggen dat het mensen met een computerprogramma zijn die figuurtjes aanklikken ;)

Zo ook over dat ik samples van symfonische stukken gebruikte, terwijl ik juist heb aangegeven (en wat ook in het vorige tubantia stuk stond) dat ik op basis van partituur heb gewerkt en dat ik NIETS heb gesampled.

Maar voor de rest wel een aardig stukje :D

Leuk project! tsja, dat soort recensies. zo gaat dat nou eenmaal. Onwetendheid, persoonlijke voorkeur, humeur... het speelt allemaal mee in zo'n stukje. Heb wel vaker een recensie gelezen over mijn optredens, waarbij ik dacht: ben je zelf wel op het feest geweest? zo te lezen niet. :P

Hoi,

Mijn collega-muzikanten en ik vonden de VJ show ook niet bijzonder. Vrij grove, alleen abstracte en wat monotone graphics. Het is maar wat je ervan verwacht he. Bij deze muziek had ik het mooi gevonden als er ook meer fotografische beelden of filmfragmenten doorheen waren gemixt, vooral natuurlijk van da Planets! Voordeel was wel weer dat het niet afleidde van de muziek ;) die zeer okee was

Jeff Mills deed dit ook : check Jeff Mills- Blue Potential (Live With Montpellier Philharmonic Orchestra)
Hierbij is er wel interactie (Mills speelt samen met het Orkest)
Misschien interessant voor jou om dit eens te checken.

hm, t zijn allemaal zijn eigen nummers die herwerkt zijn om symfonisch te brengen...de basis van quasi al zn nummers is een 909 dus die heeft hij behouden en alle andere sounds heeft hij omgezet naar symfonische geluiden.
Zijn eigen inbreng tijdens de uitvoering is inderdaad redelijk minimaal (909 patterns)

Back