Hoe klinkt jouw 303 het lekkerste?

Hier een 303 door een Marshall MG15 DFX & Moogerfooger FreqBox en wat EQ's.
Het is een simpel loopje, maar het ging me meer om de klank. Don't mention the other bullshit ;)

mijne klinkt het lekkerst als hij uit staat....

Ik heb 'm niet meer maar hij klonk het lekkerst als ik er met een hele grote hamer op sloeg.

je herkent de 303 niet eens meer

Niet direct nee. In dit geval als een enorm dikke synthline met zware gitaar rauwheid die voorin je speaker aan 't duwen is.
Indrukwekkend klonk dat wel! En als je dan op de 303 zelf gaat tweaken, herken je het weer :)

Voor herhaling vatbaar! :okdan:

Aan de resonance herken je hem wel. Is wel leuk dit. Vanmiddag heb ik geinspireerd door de gitaar freak uit Pepertje zn link, mn x0xbox door een fisher price tape deckje gejasst. jack gesoldeerd op de mic ingang en scheuren.
Nou vind ik het wel veel moeilijker om een subtiele dikke sound te krijgen dan helemaal kapott gescheurd, maar dat kan ook aan de pattern liggen die dan niet genoeg mojo heeft ofzo. Daar begint het natuurlijk mee.

@Cult, layeren......
Ik heb haast altijd mijn geluiden origineel in de mix en dan via de auxen een geproceste versie op een kanaal erbij.

'k heb geen TB303, maar wel een gele Syntecno,
en met de EFX500 er achter beging ik al snel te zweven !! :)

Laatst gewijzigd:
Clean vind ik de mijne het lekkerst klinken :okdan:

Wat ook wel leuk is, is in combinatie met de MD UW. x0xb0x aansluiten/syncen op de MD, en dan live patterns upfokken. Voor een liveset lijkt me dat uitermate geschikt aangezien je dus heel flexibel en snel bijv 1 beat kan spelen, kan repeaten, en dan door de triggers weg te halen een heel pattern laat spelen.

Goed voor de climaxjes zullen we maar zeggen ;) (en natuurlijk ook MD FX er overheen indien nodig)

aangezien je dus heel flexibel en snel bijv 1 beat kan spelen, kan repeaten, en dan door de triggers weg te halen een heel pattern laat spelen.

kan je dit eens uitleggen ? (midi sync ? of bedoel je de xoxbox triggeren door puls vanuit MD ?)
ben niet mee...

kan je dit eens uitleggen ? (midi sync ? of bedoel je de xoxbox triggeren door puls vanuit MD ?)
ben niet mee...

Ik sync de x0xb0x via de din-dync (DTronics doosje ertussen). Zou ook wel via midi-in kunnen, ik zou bijv de Monomachine sequencer kunnen gebruiken maarja, x0xb0x sequencer is verder prima.

Daarna is het een kwestie van samplen in de MD-UW en daar verder mee pielen. Je krijgt wel een 'wat' gekleurde sound aangezien de UW 12bit is, maar dat heeft ook wel zijn charme op zijn tijd.

Ik sync de x0xb0x via de din-dync (DTronics doosje ertussen). Zou ook wel via midi-in kunnen, ik zou bijv de Monomachine sequencer kunnen gebruiken maarja, x0xb0x sequencer is verder prima.

Daarna is het een kwestie van samplen in de MD-UW en daar verder mee pielen. Je krijgt wel een 'wat' gekleurde sound aangezien de UW 12bit is, maar dat heeft ook wel zijn charme op zijn tijd.

Waarom din-sync ? Je kan hem toch gewoon aan de midi out van je MD hangen ? Ik tempo-sync via Midi maar gebruik de interne sequencer van xoxbox.

mijne klinkt gewoon het lekkerst als ik hem heb verkocht voor 1500 euro

tsching tsching!! :okdan:

mijne klinkt gewoon het lekkerst als ik hem heb verkocht voor 1500 euro

tsching tsching!! :okdan:

Wow nuttige bijdrage man...
Jammer dat er al een soortgelijke opmerking was geplaatst. Oh wacht effe dat was ook door jou!

Last edited by a moderator:
Back