Red Journey - 5-perm Arrived

RED JOURNEY

Ingeburgerd
Hij is misschien een beetje eentonig, en niet orineel.
Ik probeerde een "dark achtige techno" sfeer neer te zetten.
vraag me af of dat gelukt is.
Het is ook voor het eerst dat ik gebruik maak een compressor en vraag me dan ook af
of ik het niet to much heb gedaan.

mijn vriendelijke dank:)

http://soundcloud.com/nickroodenrijs/5-perm-arrived

Ik vind het wel orgineel - de opbouw van het nummer heeft de juiste hypnotiseerbaarheid, en qua compressie zou ik zeggen zeker niet te veel. Ik vind dat de beat qua pulse op de achtergrond raakt in de loop van het nummer dus daar kan meer laag/compressie op of gewoon een aphex204*D zodat ie meer dynamiek krijgt- of zet gewoon de schuif van je mengpaneel geleidelijk een stukie omhoog zodat de beat meegroeit met de compositie...

Goed en lekker nummer- ben benieuwd naar meer...

aphex204

Zeer bedankt voor je tips!

ik ga is aan de slag met je tips en ik zal dan wel het resultaat hier weer neerzetten.
Helaas heb ik geen aphex204, wel een leuk apparaat:)

Mix kan ik helaas weinig over zeggen. Wel over de compositie en die vind ik top! Ja, eentonig, maar dat is onderdeel van dit genre. Overigens wat de een eentonig noemt, is voor de ander hypnotiserend. Voor mij geldt eigenlijk dat laatste.

Enkele puntjes:

- Ik mis het moment dat je echt lekker los gaat. 5:57 is daar het moment voor. Alles geven wat je hebt.
- Ik zou die glasbak die ik de hele tijd hoor eruit gooien. Voegt imo weinig toe.
- Op 7:57 werk je toe naar een climax die er niet komt (zie eerste punt). Nu is het een beetje zo'n nies die er al een paar minuten aan zit te komen, maar niet gebeurt. Je kent het wel, dat geeft toch ook een beetje een onbevredigend gevoel. Je wil op dat moment dat alles eruit komt. Knallen!
- Tot slot zou ik tussen de twee genoemde climaxen een beetje meer spelen met de accoorden voor je pads.

Overall vind ik hem erg lekker!

Wees gegroet

Ik heb me track aangepast.

ik heb geprobeerd de climax wat intenser te maken, de glasbak eruit gehaald en ik hoop dat ik op 7:57 het wat interessanter gemaakt heb. Ook heb ik een andere pad toegevoegd.

De mix heb ik ook aangepast, wat meer gecompressed.

Hier het resultaat;

http://soundcloud.com/nickroodenrijs/mixing2l

Back