Compressor en FX

Voor 200 euro heb je al een dbx 266 xl nieuw. Erg functioneel, gebruik er 2 voor beats en sublaag.

Origineel geplaatst door Da Fransz
Als je een compressor van € 300 op je eindbus wilt zetten kun je er beter geen op zetten. Mastering doe je goed of niet!
Heb je die compressors al gehoord of heb je de besprekingen gelezen waarnaar hierboven verwezen wordt?

Voor de volledigheid en voor Frans:
Je kan natuurlijk ook een Avalon, Manley of Empirical Labs compressor kopen als je budget het toelaat.

Als je echt wil masteren koop je natuurlijk een Finalizer.
Maar niemand heeft het hier over masteren gehad.

(Jouw 'tla fat-1' en 'aphex661' kosten anders ook maar 300€.)

Begrijp me niet verkeerd, ik wil heeeeeel graag een fireworx, maar € 2000 is veeeeeel geld voor een fx unit.
Kan ik best inkomen als je je budget aan compressors hebt opgemaakt. FX doe je goed of niet!

Origineel geplaatst door r.5
Heb je die compressors al gehoord of heb je de besprekingen gelezen waarnaar hierboven verwezen wordt?

Voor de volledigheid en voor Frans:
Je kan natuurlijk ook een Avalon, Manley of Empirical Labs compressor kopen als je budget het toelaat.

Als je echt wil masteren koop je natuurlijk een Finalizer.
Maar niemand heeft het hier over masteren gehad.

(Jouw 'tla fat-1' en 'aphex661' kosten anders ook maar 300€.)

Mixbuscompressie is IMO mastering.

Ik heb zelf een triple-c gehad: leuk maar niet fantastisch. Met een finalizer kun je idd veeel meer en het resultaat is stukken beter. Die RNC en ik niet.

Zelf gebruik ik mijn tla en aphex niet voor mixbus compressie. Als ik mixbus compressie wil gebruik ik hiervoor een finalizer (of L2). Die aphex kost trouwens iets meer, tis geen exciter.

Leuke discussie trouwens......;)

Origineel geplaatst door r.5
Kan ik best inkomen als je je budget aan compressors hebt opgemaakt. FX doe je goed of niet!

.....eeeeehhhhh......tja......wat moet ik nu nog zeggen...:confused:

ben er bijna uit.

ben er bijna uit.

Leuk onderwerp is het geworden :)

Ik moet nog even kiezen tussen
TLA, Aphex, focusrite en DBX compressor
ik heb er twee nodig.......dus welke zouden jullie mij adviseren?!

ik ga denk ik een lexicon mpx550 kopen.......en heel misschien als er nog wat geld overblijft een M-One(maar waarschijnlijk niet=( )

Sluiten jullie rechtstreeks deze aan op je mengtafel of routen jullie deze ook via een patchbay.

Ik wil iedereen alvast bedanken.

Eigenlijk is een compressor ook een FX maar dan een apart soort. ;)

En RNC is voor z'n prijs (zo'n 250€ ruwweg als je hem in de US besteld) een hele goede hoor.

Maar net als met compressors zijn meerdere FX'en ook wel lekker. En dan kun je best wel een goedkoper model als een Zoom of weet ik het erbij hebben als je het net even ranzig wilt bouwen. ;)

Mixbuscompressie is IMO mastering.
Mixbuscompressie (of meer bepaald mixbus multiband compressie) is maar een deel van het mastering process.
Net zoals EQ'en, expanden, limiten, normalizeren, ...

Wel eens aan een SPL Dynamaxx gedacht?
Als je interesse hebt, heb ik er nog een voor je te koop.
't is een compressor, decompressor, limiter en gate.

Hoge audio kwaliteit, van boterzacht afromen tot rond en pompend en meer.. bovendien erg makkelijk te bedienen. Hij staat hier op het forum in de te koop rubriek.

SOUND ON SOUND REVIEW

Ik zou wat effecten betreft zeker voor de DP4/DP4+ gaan. Dat ding is een instrument op zich. (ons moet toch on topic blijven he, anders zegt Bambam: "BAM!") :)

Drawmer

Drawmer

Ik ga een lexicon mpx550 en een dbx266xl kopen, maar aangezien ik 2 compressors nodig heb. heb ik er nog een nodig.
weet iemand of een Drawmer ook wat is?
welke zou jij erbij kopen?

volgende week maar weer even kijken en aan knopjes zitten bij Tach&Tally en op de terug weg nog even bij peter verspuy langs.

Thanks

Hoe verhoudt zo'n Lexicon MPX 550 zich met bijvoorbeeld een TC Electronic m one? Ik ben op zoek naar een multi fx, vooral als insert. Probleem is een beetje dat bijna alle fx van de MPX 550 full stereo zijn, weinig dual programs dus. Verder lijkt me de MPX wel owke, ook qua bedieningsgemak enzo. Ga 'm woensdag ff uitproberen bij feedback en verder nog ff rondneuzen... :)

Focusrite compounder is zeer ok
Bv -Tast het Frequentie spectrum nauwelijks aan
- is zeer Stabiel (als ik naar de ledjes van mixer kijk) i.t.s.t. Autocom van mij
- aparte bass doorlaatknop;)
-fijne bediening
-Fat as Fu..

P.s. Lexicon galm is de beste

Zijn er mensen met ervaring met de Roland SRV 3030D? (Zag dan Kymo er een had staan...). Ik kon er op i-net niet zo veel op vinden. Ik kreeg de indruk dat het meer een reverbprocessor is. Klopt dat?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Zijn er mensen met ervaring met de Roland SRV 3030D? (Zag dan Kymo er een had staan...). Ik kon er op i-net niet zo veel op vinden. Ik kreeg de indruk dat het meer een reverbprocessor is. Klopt dat?

Ja,er zitten wat phasers en compressors in maar puur voor de reverb bedoelt.
ze worden door feedback gedumpt nu met dig. optie
hij is als een kathedraal met de prijs van een kapelletje.middenklasser denk ik
veel edit mogelijkheden,mooi uiterlijk en degelijke galm.
:stupid

FX:

Kurzweil KSP8 (ben je in een keer klaar)

Compressie:

Avalon (747 buizencompressor) of AD2044

Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat............

Re: Drawmer

Re: Drawmer

Origineel geplaatst door arjanv
volgende week maar weer even kijken en aan knopjes zitten bij Tach&Tally en op de terug weg nog even bij peter verspuy langs.

Ik denk dat onze threadstarter onderhand wel een keus heeft gemaakt, OJS!:D

Desalwelteplus wilde ik toch ook nog even mijn bescheiden mening kenbaar maken.

Back