Motif Rack ES Multi Part Editor in Cubase

Remmelt

75 Sounds
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die een motif rack es in combinatie met cubase (5) gebruiken.
Het lukt mij niet om de multi part editor te gebruiken namelijk. Zal waarschijnlijk aan m'n instellingen liggen, maar met de manuals kom ik er niet uit.
Wat heb ik gedaan:

- Studio manager geïnstalleerd
- Voice editor geïnstalleerd, setup ingesteld en voicebulk ontvangen en getest als external instrument; dit werkt prima
- multi part editor geïnstalleerd

Nu krijg ik in de multi part editor telkens een foutmelding als ik multibulk wil ontvangen (bulk data time out error)
Ik heb in de setup verschillende instellingen uitgeprobeerd, maar niets lijkt te werken.
Het is me ook niet helemaal duidelijk wat in de setup het verschil is tussen bv. de 'midi out port' en de 'midi out remote port'.

De motif hangt via usb aan m'n pc, en ik gebruik een novation remote 25 sl compact als midi keyboard (ook via usb)
Ik heb de motif in multi mode gezet voordat ik aan de slag ging.

Hopelijk dat iemand me hiermee op weg kan helpen.
Ondanks dat mijn engels redelijk goed is, vind ik de manuals en topics op bv. motifator niet altijd even verhelderend.

Hier een print screen van de setup.

Ik heb zo'n beetje alle combinaties van de midi ports uitgetest, en ook verschillende settings voor de bulk interval. Misschien ligt het probleem ergens anders?

Attachments

• setup.jpg
    setup.jpg
    88 KB · Bekeken: 129
Je moet zowel de midi in als de midi out op de motif USB zetten. Anders komen de
gedumpte midi data niet in de editor binnen...

Gelukt, bedankt! Fijn dat 't zo simpel kan zijn :okdan:

Is er trouwens een manier om in cubase de multi part editor 'always on top' te krijgen? Ik moet 'm nu steeds weer via de studio manager in het devices menu tevoorschijn halen als ik even iets anders heb gedaan.
Ik heb geprobeerd om er via 'workspaces' een shortcut voor te maken. Dit werkt wel voor de studio manager, maar niet voor de multi part editor zelf.

Back