nieuwe imac vraagje

sloth1

Stamgast
ik ga normaal gezien morgen men nieuwe imac 21 inch halen maar ik vroeg mij af of deze compatibel is met mijn alesis firewire16 mixer.

ik zag dat de imac firewire 800 aansluitingen heeft maar kvroeg mij af of deze compatibel zijn met de aansluitingen van mijn mixer?

alvast bedankt

Dat ligt eraan of die Alesis ook een FireWire 800 poort heeft. Anders heb je een kabel nodig die van Firewire 800 naar 400 gaat.

Het verschil zit 'm in de stekkers (en de doorvoersnelheid). De 800 is rechthoekig, de 400 6-hoekig (soort van).

Ik gebruik hier overigens een FireWire 400 (Edirol FA 66) in combinatie met een MBP 13 inch uit 2009 met een Firewire 800 poort, werkt prima. Wel heb ik de geluidkaart aan externe voeding hangen in plaats van bus-powered. Dit gaf bij mij wat interferentie.

uiteraard is dat compatible, het is slechts een kwestie van een verloop stekkertje kopen als je mixer fw400 heeft. Het protocol is het zelfde.

Echter zou ik je afraden om nu een imac te kopen...
op zeer korte termijn wordt het nieuwe model verwacht namelijk, dan houdt in dat je of dan het oude model tegen een gereduceerd tarief kunt kopen of voor het zelfde geldt gewoon een beter machine hebt...

op zeer korte termijn wordt het nieuwe model verwacht namelijk, dan houdt in dat je of dan het oude model tegen een gereduceerd tarief kunt kopen of voor het zelfde geldt gewoon een beter machine hebt...

Op zeer korte termijn is wel relatief. Gisteren kwam het gerucht uit dat Intel de introductie van de nieuwe Ivy bridge processoren uitstelt tot ongeveer juni. Op dit moment zitten de OEM fabrikanten en Intel zelf met nog te grote voorraden wegens tegenvallende verkoopcijfers.

Gisteren kwam het gerucht uit dat Intel de introductie van de nieuwe Ivy bridge processoren uitstelt tot ongeveer juni.

Voor de grote massa ja, maar dit zal niet de eerste keer zijn dat apple een primeur heeft met een nieuwe processor... Ik persoonlijk verwacht de nieuwe macbook pro's ook rond april en de imacs daarmee ook...

doe er mee wat je wilt met die informatie, probeer je alleen te behoeden voor de mogelijkheid dat je je straks genaaid voelt als je een nieuwe imac koopt en 6 weken later is er een nieuw model. Is mij overkomen een paar jaar geleden, das niet tof ;)

uiteraard is dat compatible, het is slechts een kwestie van een verloop stekkertje kopen als je mixer fw400 heeft. Het protocol is het zelfde.

Echt?Zit namelijk te wachten op de nieuwe Imac?Heb je daar zo'n speciale(betrouwbare)bronnen?

Wel heb ik de geluidkaart aan externe voeding hangen in plaats van bus-powered. Dit gaf bij mij wat interferentie.

Check dat wel even met de manual, want niet alle apparaten vinden het fijn om van twee kanten tegelijk voeding te krijgen (M-Audio raadt bijvoorbeeld af of een externe voeding te gebruiken als de firewire ook bus-power geeft).

Ik heb zelf een oude Motu 828 MK1 (firewire 400) aangesloten op een Mac Mini (firewire 800) met een convertor kabel. Dit werkt prima! Zolang er maar drivers voor zijn.

Wel heb ik gemerkt dat het verschil in kabelkwaliteit er wel degelijk toe doet! Ik had eerst een goedkope kabel besteld bij kabeltje.com voor 7 euro, deze deed het dus niet. Eenzelfde kabel van ICIDU van 27 euro deed het prima.

Dus let even op wat voor kabel je koopt!

bedankt voor al het advies kheb ondertussen de imac gekocht en ik ga straks aan de slag met men mengpaneel.

Check dat wel even met de manual, want niet alle apparaten vinden het fijn om van twee kanten tegelijk voeding te krijgen (M-Audio raadt bijvoorbeeld af of een externe voeding te gebruiken als de firewire ook bus-power geeft).

De Edirol FA 66 heeft daarvoor een switch waarbij je dus de keuze moet maken tussen bus-powered of externe voeding.

Voor de grote massa ja, maar dit zal niet de eerste keer zijn dat apple een primeur heeft met een nieuwe processor... Ik persoonlijk verwacht de nieuwe macbook pro's ook rond april en de imacs daarmee ook...

doe er mee wat je wilt met die informatie, probeer je alleen te behoeden voor de mogelijkheid dat je je straks genaaid voelt als je een nieuwe imac koopt en 6 weken later is er een nieuw model. Is mij overkomen een paar jaar geleden, das niet tof ;)

Dit is idd ook een beetje gebaseerd op de hardware refresh timecycle om het zo maar te noemen.
Zal mij benieuwen of de LED cinema 27 dispay ook een hardware refresh krijgt.
Ik zou in ieder geval ook nog even wachten met een aankoop van een nieuwe mac.

Dit is idd ook een beetje gebaseerd op de hardware refresh timecycle om het zo maar te noemen.
Zal mij benieuwen of de LED cinema 27 dispay ook een hardware refresh krijgt.
Ik zou in ieder geval ook nog even wachten met een aankoop van een nieuwe mac.

Waarom zou de 27 inch led cinema display een refresh moeten krijgen? Ze hebben net afgelopen jaar een Thunderbolt poort toegevoegd. Of doel je stiekem op de geruchten over een integratie met de AppleTV? :D

Daarnaast: als je nu een iMac koopt haal je bepaald geen stakker in huis. De huidige imacs zijn 'on par' met de meeste Mac pro's van < 2010.

Waarom zou de 27 inch led cinema display een refresh moeten krijgen? Ze hebben net afgelopen jaar een Thunderbolt poort toegevoegd. Of doel je stiekem op de geruchten over een integratie met de AppleTV? :D

Daarnaast: als je nu een iMac koopt haal je bepaald geen stakker in huis. De huidige imacs zijn 'on par' met de meeste Mac pro's van < 2010.

Omdat een tijdje terug de LED Cinema dispay ook een hardware refresh kreeg (net zoals de looks van de imacs en macbook pros) die zwarte rand onder het glas vind je in alle modellen terug
Ik denk dat als ze een retina dispay gaan toepassen in een van de toekomstige nieuwe modellen,dat we dat dan wel in de loop van de tijd in alle modellen terug gaan zien (denk dat de ipad 3 hier als eerste mee komt) de 27 thunderbold versie was nu niet echt een volle hardware refresh upgrade te noemen,ze hebben alleen de mini dispay port er uit gehaald en er een thunderbold aansluiting in gebouwd :) de rest is exact hetzelfde.
Wat de integratie over apple tv betreft....het zal me echt niet verbazen,nog even en er komt ook een koffiezet aparaat van apple die je kunt besturen vanuit je tv,iphone,imac etc etc !
Een huis vol met alleen maar Apple producten

En idd SynnyS ! zeg nooit nooit :)

Back