afbrokkeling en breukjes in synth land door crisis

afbrokkeling en breukjes in synth land door crisis

• Totaal aantal stemmers
    28
  • Enquete gesloten .

r2o

0906 d's een lekker synth
Ik heb het idee dat de crisis ook in synth land is aangekomen. Best behoorlijke bekende synths worden al weer goedkoper. Waarschijnlijk zijn er nu toch mensen die de hand op de knip gaan leggen. Hele bekende behouden wel hun prijs maar net iets mindere (de "B" keuze) gaan echt wel droppen nu.

voorbeelden:

Goedkope tr reeks 626, 505, mc-202, jupiter4, enz enz..

:W

wishfull thinking neem ik aan ?

Ik wist niet dat ze op jouw planeet ook synths verkochten. Op mijn planeet is de juup4 echter niet goedkoper geworden. De 505 is hier zelfs nooit duur geweest. :D

ik merk inderdaad ook geen verlaging.. sterker nog; zelfs vagere digitale synths van yamaha (sy, tg, fb enz. en kawai of alesis etc. worden opeens duurder!! je merkt wel dat in tijden van 'crisis' (we maken nog muziek, is er dan nog wel sprake van crisis?) dat er meer aanbod komt.

vind ik dan :biertje:

ik dacht dat de crisis nou wel es een beetje voorbij was...

Was het maar waar... :D
Hier in NL is de (vastgoed)crisis pas net begonnen...
Maar dat heeft niets te maken met vintage synths. Dus nee, mocht er qua prijzen al beweging naar beneden zijn in de vintage synth markt dan heeft dit niets of nauwelijks iets met de zgn. crisis te maken dunkt me.

welke crisis?

je merkt wel dat...er meer aanbod komt
maar dan zouden de prijzen toch eigenlijk omlaag moeten gaan (behalve als de vraag evenredig groeit natuurlijk)

(behalve als de vraag evenredig groeit natuurlijk)
en juist door een 'crisis' zou de vraag naar de 'B keuze' moeten toenemen (zelfde dynamiek vond ook plaats in de huizenmarkt; initieel daalde de prijzen van de 'middenklasse' nauwelijks, terwijl het 'topsegment' wel een flinke waardedaling kreeg te verwerken).

Een Jupiter 4 is alleen B-keuze als er een overschot van Jupiter 8s is ;)

Feit blijft: er worden geen nieuwe meer gemaakt, en door projecten zoals Io worden ze weer meer gewild.

Kon me nog herrineren dat je een juup 4 voor 800 - 900 euro kon kopen, maak daar nu maar 1300 - 1400 van. Wat dacht je van de 808 of MS20.. Katsjing!! Egnie goedkoper geworden door crisis hoor, eerder duurder en exclusiever

Ik zie mijn investeringen alleen maar stijgen in prijs.....en zelfs het 'B' segment stijgt....waar je een paar jaar geleden nog een JX3P voor 150 - 175 kon kopen is dat nu bijna verdubbelt...zelfde geld voor MG1, Poly6, BitOne en ga maar door.....

En crisis? Waar dan? TV propaganda werkt blijkbaar goed....ik zie op het nieuws alleen maar bedrijven voorbij komen met astronomische winsten...dus crisis? Lijkt me niet. De rijken worden rijker en de arme armer....de Illuminati kliek doet zijn werk goed....:geslaagd:

.ik zie op het nieuws alleen maar bedrijven voorbij komen met astronomische winsten......dus crisis? Lijkt me niet.
ik zie toch wel duidelijk voor veel bedrijven minder winst dan x jaar geleden en met de hoge werkeloosheid in gedeelten van Europa lijkt me crisis (in die gebieden) toch niet een heel overdreven term

ik zie toch wel duidelijk voor veel bedrijven minder winst dan x jaar geleden en met de hoge werkeloosheid in gedeelten van Europa lijkt me crisis (in die gebieden) toch niet een heel overdreven term

Hmmm je zegt het zelf....minder winst = winst

En in die gebieden was werkeloosheid altijd al hoog maar dat wordt nu gespiegeld aan de EU standaard...dus.....maar laten we dit maar droppen = politiek, mag niet ;)

ik denk dat de prijzen eerder zou dalen omdat mensen hun synths vanwege de crisis moeten verkopen en er dus veel worden aangeboden.

ik denk dat de prijzen eerder zou dalen omdat mensen hun synths vanwege de crisis moeten verkopen en er dus veel worden aangeboden.

je denkt maar heb je weleens rondgekeken?. de prijzen dalen echt niet hoor. in synthland is er geen crisis

weten mensen wel wat een crisis is?.....

crisis:
12821571.jpg

luxeprobleem:
crisis.jpg

Oh ja en Leo is opeens gedeactiveerd ofso...das best een crisisje op zich....

Back