afbrokkeling en breukjes in synth land door crisis

afbrokkeling en breukjes in synth land door crisis

• Totaal aantal stemmers
    28
  • Enquete gesloten .
Wat ik belachelijk vindt, is dat er op markplaats verscheidene keren een korg m1 wordt aangeboden voor 300 euro. Man, voor 50 euro heb je een vsti die minstends zo goed klinkt, tis en blijft digitaal!!!

Net als dat mensen nog geld uitgeven aan een hobby als muziek maken.....er is al zoveel muziek, wie zit er nog te wachten op het gepriegel van al die hobyisten.....

de verdoken hoop in de TS zijn vraag (en bij de meesten van ons, mede-synthliefhebbers, overigens ook) vormt al het antwoord: neen, dat gaat niet gebeuren.

Wat mij betreft past de Juno (10)6(0) perfect binnen jouw categorie "B" maar die heb ik nog niet in prijs zien droppen.

Synths zijn de laatste tijd weer behoorlijk "in" geworden. Net als vintage in het algemeen overigens.

de meerwaarde is dus slechts een bak met een rij toetsen en wat converters :D

het is inderdaad waar dat elke synth een eigen klankbron is met karakteristieken en sonische eigenaardigheden. het merendeel van vst meuk kan mij totaal niet bekoren en komt ook niet in de buurt. of het klinkt te of gewoon ondermaats. maargoed eeuwige discussie weer he :Z

voor 300 euro kan je echt wel meer kopen dan een m1. die vond ik vroeger al niks. plastic klank met goedkoop efectje en ook nog geeneens samples erin laadbaar.
heb toe al gekozen voor de iets duurdere w30 , nooit spijt van gehad.
m1 cheap stuff. ( d50 trouwens ook )

De meerwaarde zit hem ook in het proces wat weer een gevolg is van de interface, als het alleen om het geluid ging was een Waldorf Wave echt geen 3500 euro waard terwijl een MicroWave I 350 doet.

voor 300 euro kan je echt wel meer kopen dan een m1. die vond ik vroeger al niks. plastic klank met goedkoop efectje en ook nog geeneens samples erin laadbaar.
heb toe al gekozen voor de iets duurdere w30 , nooit spijt van gehad.
m1 cheap stuff. ( d50 trouwens ook )

M1 en D50 zeker niet verkeerd hoor (plastic klank/cheap stuff gaat me echt tever) maar qua hardware heb je natuurlijk ook wel verschillen.
Korg wavestation en Jd990 vind ik heel vet. van de digisynths zijn er zeker een paar goede classics.
voor 200 euro koop je een waldorf pulse, daar kun je voor dat geld behoorlijk wat broekspijpen mee laten wapperen..pfff

Ik ben geen econoom, maar op basis van gezond verstand lijkt het me onlogisch dat een economische crisis aan alle kanten invloed heeft behalve op het synthfront.
Ik merk er overigens niets van in Nederland.
Mooie synths lijken alleen maar in prijs te stijgen.

Wat ik wel merk is dat via Ebay USA redelijk makkelijk mooie koopjes te vinden zijn.
Komt dit enkel door de lage dollar koers? Of misschien ook door de crisis?

koers van de euro is laag, vandaar dat een vat olie 106 usd is maar de literprijs aan de pomp 1,799....

Als je gewoon je baan houdt valt het allemaal wel mee......

Net als dat mensen nog geld uitgeven aan een hobby als muziek maken.....er is al zoveel muziek, wie zit er nog te wachten op het gepriegel van al die hobyisten.....

idd. technojunkies :)

sommige synth's zijn goedkoper in de vs ( bv moog's ) terwijl andere juist duurder zijn: jp8, neuron, andromeda, ems.
als ze in de vs evenveel dollars verdienen als wij hier euro's , dan zijn de prijzen geeneens zo verschillend ( wisselkoers dus speelt ook zeker mee)

Laatst gewijzigd:
Bij mij is het crisis, dus we gaan voor 2dehands spullen.
Je zou denken dat er meer mensen de 2de hands markten afschuimen ipv nieuw te kopen.
Je kan dus stellen dat de prijzen zullen stijgen en niet dalen voor used gear.

Ik denk dat mensen die iets van muziek kennen,veel minder hun synth gaan verkopen.
Velen zien een synth demonstreren(bv.:youtube) raken in vervoering en kopen de synth,(ok,één keer was ik ook te ver gegaan),om te constateren dat er jaren voor nodig is om een beetje te spelen op de toetsen zoals de mensen op youtube,en verkopen hun synth na een tijdje.
Wel op die mensen wacht ik:kroon:

Bij mij is het crisis, dus we gaan voor 2dehands spullen.
Je zou denken dat er meer mensen de 2de hands markten afschuimen ipv nieuw te kopen.
Je kan dus stellen dat de prijzen zullen stijgen en niet dalen voor used gear.

Bij jou is het crisis? Man, de schepen gaan zo snel na elkaar onder dat het soms lijkt alsof de zee omhoog komt. :D

Velen zien een synth demonstreren(bv.:youtube) raken in vervoering en kopen de synth,(ok,één keer was ik ook te ver gegaan),om te constateren dat er jaren voor nodig is om een beetje te spelen op de toetsen zoals de mensen op youtube,en verkopen hun synth na een tijdje.

klopt, al merk ik het grootste verloop toch vooral bij de nieuwere synths:
SH-201, Gaia, Micron, Microkorg XL, Ultranova, Blofeld, enz.

In de vintage category gaat het vooral om synths die bekend staan om hun beperkte architectuur: preset-synths, paraphonic synths zoals de Poly800, enz.

En tot slot heb je nog de digitale bakken die zeker wel uniek zijn al was het maar omdat hun exacte algoritme niet vrijgegeven is of beschermd worden onder een patent.
Enkel interessant uit nostalgische waarde omdat puur technisch gezien deze bakken niets bijzonders hoeven te zijn tov softsynths.

Back