afbrokkeling en breukjes in synth land door crisis

afbrokkeling en breukjes in synth land door crisis

• Totaal aantal stemmers
    28
  • Enquete gesloten .
Sommige dingen zijn lastiger te verkopen, zoals een 12-bitter net voor de het 12-bit hypeje van afgelopen maand, of BBD delays waar al lang niemand meer een leuke thread heeft opgestart. Maar een 626 is stijgende net zoals de rest in het lijstje.

Ik heb gehoord dat ze vanuit China speciale lijnvluchten naar Europa aan het organiseren zijn om analoge gear terug te kopen.
echt? lijkt me stug, simpelweg omdat analoog = oud.

Sommige dingen zijn lastiger te verkopen, zoals een 12-bitter net voor de het 12-bit hypeje van afgelopen maand, of BBD delays waar al lang niemand meer een leuke thread heeft opgestart. Maar een 626 is stijgende net zoals de rest in het lijstje.

hypes zijn er wel meer natuurlijk. 12 bit samplers, alpha juno's.. maar ik zie niks goedkoper worden, niks.. poly 6, moogs, juno 6 60, korg MS .. allemaal onverminderd harde doekoes
juno 60 betaal je zo 700 voor als het niet meer geworden is

dan is er nog een lijn die altijd stabiel blijft. dx7, d50, wavestation..o.a digitale classics

je hebt natuurlijk weleens een buitenkansje of een gek die alles weg doet voor dump maar dat heeft niks te maken met het gestelde in het topic.

evt via ebay of in het buitenland dingen kopen voor iets minder kan maar grote slagen pak je daar ook niet meer mee. probeer het in griekenland of spanje.. kijken of je dan gelijk krijgt :peukie:

Ik heb gehoord dat ze vanuit China speciale lijnvluchten naar Europa aan het organiseren zijn om analoge gear terug te kopen.

terugkopen ?
nooit geweten dat er veel analoge synthesizers uit china kwamen :D

vind de ms20 en minimoog altijd redelijk betrouwbare instrumenten als het om waardebepaling gaat. weinig aan hype onderhevig en redelijk stabiel.
maar wel gestegen de afgelopen tijd. en dat kan juist een gevolg zijn van de geldcrises: geld is maar papier, een synth heeft wel wat meer houvast als instrument en zelfs( helaas) kunstbelegingsobject.

natuurlijk geldt voor iedere belegging dat alleen de topobjecten interessant zijn. zie echt niet iemand ooit 4000 euro voor m'n ( prima 1ste eigenaar) w30 neertellen. tja
als ie nog minder waard wordt duikt hij zelfs onder de ijzerprijs

weten mensen wel wat een crisis is?.....

crisis:
12821571.jpg

Juistem, maar dat boeit niet iedereen, wat er op een ander deel van deze aardkloot gebeurd is pas erg als er niet genoeg olie binnen komt druppelen.

als ie nog minder waard wordt duikt hij zelfs onder de ijzerprijs
:eureka: daarom kopen de Chinezen analoge gear; ze slopen ze voor de (edel)metalen

kan juist een gevolg zijn van de geldcrises: geld is maar papier, een synth heeft wel wat meer houvast als instrument en zelfs( helaas) kunstbelegingsobject.
ik denk dat dat voor synths wel mee zal vallen, want in tijden van oorlog kom je ook met een minimoog niet de grens over, daar heb je toch echt goud, zilver of een Rembrandt voor nodig

ook dat is waar
ik ruil bij deze een minimoog voor een rembrandt ! mag ook een klein rembrandje zijn.

ik ruil bij deze een minimoog voor een rembrandt ! mag ook een klein rembrandje zijn.
:dubbel:, maar ik doelde bij Rembrandt op een 'oude meester' of iets wat die kant op gaat...ik verwacht niet dat in tijden van echte crisis (bijv. een burgeroorlog) je veel geld gaat krijgen voor Damien's koe op sterk water of een muur met een Banksy erop.

Juistem, maar dat boeit niet iedereen, wat er op een ander deel van deze aardkloot gebeurd is pas erg als er niet genoeg olie binnen komt druppelen.

dat heeft ook niets met "de crises" van doen.
maar meer met :"ieder voor zich, genoeg, en hoe verdelen we de boel" zoiets

Er is geen juist antwoord aangezien de vraag fout is.

Hoe kom je nu weer aan die wijsheid en B-keuze bestaat helemaal niet, dat is aan een ieder die daar zelf over beslist :eureka:

Daarom staat het tussen haakjes , natuurlijk zijn ze gewoon goed.

dat heeft ook niets met "de crises" van doen.
maar meer met :"ieder voor zich, genoeg, en hoe verdelen we de boel" zoiets

Het heeft juist alles ermee te maken, de financieele crisis en de grondstofcrisis gaan hand in hand...
Met synths zijn veel mensen nu hun prut aan het verkopen voor prijzen waar niemand zin in heeft. Uiteindelijk zal het meeste goedkoper worden....en gedumpt worden.
Dit zal niet zo snel met de juweeltjes gebeuren, omdat er altijd rijke/verzamelaars zijn die spullen zullen opkopen.......

Voorbeelden? Prut blijft prut, crisis of niet.. Heb nog steeds geen ondersteunende voorbeelden... Tr 505, 626 etc het genoemde is allemaal al goedkoop en altijd zelfde prijsniveau geweest. Topic is dan ook meer speculatief maar ik stem er niet in mee

Het heeft juist alles ermee te maken, de financieele crisis en de grondstofcrisis gaan hand in hand...
Met synths zijn veel mensen nu hun prut aan het verkopen voor prijzen waar niemand zin in heeft. Uiteindelijk zal het meeste goedkoper worden....en gedumpt worden.
Dit zal niet zo snel met de juweeltjes gebeuren, omdat er altijd rijke/verzamelaars zijn die spullen zullen opkopen.......

ja dat bedoel ik....

Ieder heeft zijn eigen smaak (waar zoals ieder wel weet niet over valt te twisten) en keuzes, voor de een is die ene synth geweldig en voor de ander prut.
Hoge prijzen hebben we nog altijd zelf in de hand gewerkt om met z'n allen als idioten te gaan bieden op bepaalde synths en daardoor de prijzen zelf steeds verder opdrijven.
Dus als er op MP nu weer eens een Synthex/Jupiter-8/Prophet-5/OBX-a/CS-80/etc wordt aangeboden dan gun de eerste bieder hem met zijn uitgebrachte bod en ga niet hoger bieden, alleen zo stop je de prijs opdrijving van synths :eureka:

Wie zegt dat een crisis overigens negatief is, in het ergste geval zijn de verkopers geholpen (zij hebben hun gewenste geldbedrag) en de kopers ook (zij hebben hun begeerde synth) en begint het riedeltje van vooraf aan.. de verkoper gaat weer sparen, en de koper gaat goeie muziek maken, is 'm wellicht zat en verkoopt 'm weer na een tijdje.. enz enz harstikke gezond!

Kortom, synths zijn dan veel van eigenaar gewisseld door de crisis.. zie daar niks negatiefs in.

Het is pas crisis als je allemaal tegelijk geen geld meer hebt, en je moet je synths "opeten" omdat je ze nergens kwijt kan.
Of, mensen die zwaar belabberd omgaan met vintage gear .. vind ik veel erger!

Een Jupiter 4 is alleen B-keuze als er een overschot van Jupiter 8s is ;)

Feit blijft: er worden geen nieuwe meer gemaakt, en door projecten zoals Io worden ze weer meer gewild.

Midi is voor mietjes!!!:D

Back