Big Ben Clocking vraagje (veel digitale spullen)

Catscan

Electronic sounddesigner
Ik had me vraag ook op gearslutz gezet.

FF in het engels:)

I hope someone can help me?.
I just bought a big ben but i don't know how to connect it.
I am new to clocking and i cant find in the manual and here on gearslutz how to connect everything in my setup.

Question.

I have a Motu pci 424 card - connected with firewire with 2x motu 2408 and 1x motu 308
one motu 2408 is connected with adat to 1x aurora 16 and 1x aurora 8
the second motu 2408 is connected with adat to 1x aurora 16
and the 308 is connected with adat to my Avocet monitor controller and a Bricasti M7.

the Big Ben has 6 wordclock outputsand other outputs what is the best way to connect everything?

Bart

het belangrijkste om te onthouden bij externe clocking is waar je het nodig hebt. sync via adat of aes is kwalitatief even goed, dus apparaten die je op die manier signaal voert hoeven niet ook nog wordclock te krijgen. als je dat doorvoert zal je erop uitkomen dat je alle apparaten die a/d conversie doen een gezamelijke clock nodig hebben, en die voor je allemaal wordclock vanuit je big ben. that's all!

Ja Ron dat snap ik:)
Dus alle 6 clock outputs van de Big Ben gaan naar mijn 2x 2408 1x 308 2x aurora 16 en 1x aurora 8
De avocet en de bricasi krijgen een clock via de 308.
In Cubase selecteer ik bv clock input 2408?
Is dat genoeg?

Ron jij hebt ook in je daw clock input 2408?

Dus jij stelt voor alleen de auroras te clocken?
Ik ga het proberen en horen of er een verschil is.
Ik lees ook veel die zeggen dat de worldclock kabels de zelfde lengte moeten zijn.

Adat zorgt echt voor meer jitter in een clock signaal dan WC, en bij wordclock kan je alle kabels de zelfde lengte houden wat met diverse kabels altijd wat moeilijker is.

Ik ben wel voorstander van WC en dan de zelfde lengtes.
Dat zorgt voor het schoonste digitale signaal

Gewoon alles aan de BB hangen. Mocht je aansluitingen tekort komen kun je altijd nog naar alternatieven gaan zoeken. Ben het met Ron eens dat clocking via wc het meest zuiver is.

Back