Synth op versterker: storing!

Tismij

Nieuwkomer
Ik weet niet of er iets over gezegd kan worden op afstand, maar misschien herkent iemand het probleem... of misschien heb ik wel iets helemaal verkeerd gedaan (ben n00b!).

Ik heb een synth (Motif ES8 ) aangesloten op een Behringer mengpaneeltje, en dat paneel zit nu aangesloten op een normale huis/tuin/keuken- versterker (Luxman 700x). Hier zitten B&W speakers op aangesloten. Nu stoort het geluid gigantisch! Enige manier om het acceptabel te krijgen is door het volume op het mengpaneel heel laag te zetten (1 streepje). Vervolgens is het geluid alleen weer zacht (logisch), dus moet het volume op de versterker heel hoog (met als resultaat een zoem). En zelfs nu stoort het geluid nog wat.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Of is het gewoon een onmogelijke configuratie?

Zolang je mengpaneel niet constant in het rood schiet (doet ie dat wel moet je het volume op je mengpaneel lager zetten ;)), zou het geen probleem moeten zijn om deze aan te sluiten op een normale versterker.

Kan het zijn dat je op dit moment een van de Phono ingangen van je versterker gebruikt? Zo ja, sluit dan de kabels aan op een van de AUX ingangen. Dat zou beter moeten gaan, omdat de Phono-ingang bedoeld is voor platenspelers, die een heel laag uitgangsvolume hebben. Sluit je daar een signaal met een normaal uitgangsvolume op aan, dan gaat het mis.

Zolang je mengpaneel niet constant in het rood schiet (doet ie dat wel moet je het volume op je mengpaneel lager zetten ;)), zou het geen probleem moeten zijn om deze aan te sluiten op een normale versterker.

Kan het zijn dat je op dit moment een van de Phono ingangen van je versterker gebruikt? Zo ja, sluit dan de kabels aan op een van de AUX ingangen. Dat zou beter moeten gaan, omdat de Phono-ingang bedoeld is voor platenspelers, die een heel laag uitgangsvolume hebben. Sluit je daar een signaal met een normaal uitgangsvolume op aan, dan gaat het mis.

Ik had em op phono... nu op Aux. Stukken beter, maar niet opgelost helaas... Met name bji orgel-geluiden gaat het mis.

Opgelost!
Beetje spelen met de knoppen en gelukt... volume synth iets omlaag en mengpaneel weer wat omhoog en nu ist goed!

2 tipjes verder, goed afgeschermde prof kabeltjes gebruiken, en altijd geaarde stopcontacten....

of komt dit suf over...

2 tipjes verder, goed afgeschermde prof kabeltjes gebruiken, en altijd geaarde stopcontacten....

of komt dit suf over...

Die geaarde stopcontacten zorgen juist weleens voor een 50 Hz brom, als je een aardlus hebt. (2 of meer apparaten aan aarde) De brom wordt dan niet afgevoerd naar aarde maar gaat a.h.w. tussen de 2 apparaten zitten. (of hoe zeg je dit?) :engel:

Die geaarde stopcontacten zorgen juist weleens voor een 50 Hz brom, als je een aardlus hebt. (2 of meer apparaten aan aarde) De brom wordt dan niet afgevoerd naar aarde maar gaat a.h.w. tussen de 2 apparaten zitten. (of hoe zeg je dit?) :engel:

aardlus dus :D

Back