Thomann muiterij

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Backdrop

Synthesizer Patel
Hey allemaal,
ik heb net wat besteld bij Thomann.de en nou krijg ik de volgende email van ze:

" Sorry but we would need card confirmation as the amount is high, please can you fax or email a copy of the card with signature and the header from a card statement as this shows the name and details to which it is registerd, your order has been put on hold. "

Het gaat om 950 euro. Ik heb eerder dingen bij ze besteld voor bedragen als 600-700 euros en dat ging prima.

Is dit normaal ? Vooral die kopie van de card statement komt me vreemd voor.

Gr.
Bert

Erg vreemd... ik heb ook wel dingen besteld bij Thomann die wat prijziger zijn om het zo maar te zeggen, maar dit heb ik nog nooit gehad... ergens vertrouw ik dit soort acties niet helemaal... Wat is de limiet van je creditcard? Misschien heeft het daar wat mee te maken, en heb je Thomann zelf ook al een mailtje gestuurd?

Ja dat is het dus, ik vertrouw het niet helemaal.

De limiet op de kaart is 1000 maar dat is het probleem niet. Als je over de limiet gaat bounced interpay de transactie gewoon en dat is niet gebeurd.

Dan antwoord je gewoon dat je al vaker wat besteld hebt voor dat bedrag en dat ze daarvoor hun administratie maar moeten nakijken. Voor verdere kredietwaardige gegevens verwijs je ze naar de creditcard maatschappij, gezien de gevoeligheid van dit soort gegevens.

Doe vervolgens een CC-tje naar je creditcard maatschappij. Als er iets niet klopt ondernemen zij wel actie en hoef jij je gegevens niet onnodig over het web te gooien.

antwoord van Thomann:

"We have been asked by the management here to request this information on all order over €500, due to a large amount of stolen credit cards being used with us last year. We need this information to proceed. Alternatively you can pay with bank transfer"

Hoe zit dat dan ? Als de creditcard gestolen was en de creditcard maatschappij authoriseert de transactie dan is het risico toch voor de CCard maatschappij ? ergo waar zeiken ze over ?

en als je het in twee keer bestelt dan ? Echt, management :confused:

Hoe zit dat dan ? Als de creditcard gestolen was en de creditcard maatschappij authoriseert de transactie dan is het risico toch voor de CCard maatschappij ? ergo waar zeiken ze over ?

Trust me, als je als (online) winkelier betalingen accepteert van een gestolen creditcard heb je stront aan de knikker. Ik kan me goed voorstellen dat Thomann zich extra wil indekken (hoe vervelend dit misschien ook voor jou is). In veel winkels wordt naast een creditcard nog een extra legitimatie gevraagd vanaf een bepaald bedrag.

Het is toch een kleine moeite om de gevraagde bescheiden even door te mailen (of faxen als je dit soort info liever niet via het net verstuurt)? Thomann blij, jij snel je spulletjes in huis en jij ook blij toch? :)

Laatst gewijzigd:
Ja ik heb die vraag laatst ook gehad van Thomann toen ik daar aardig wat dingen bestelde. Zij willen zich indekken en terecht. Ik heb een kopie van m'n creditcard gemaakt en die naar ze toegefaxt en vervolgens van hun kant bevestigt gekregen dat het goed zat. Zij blij en ik blij. Goeie zaak dat ze erom vragen.

Trouwens, van Musik Produktiv kreeg ik de vraag ook een tijdje geleden toen ik daar een Microwave XT bestelde voor een vriend. Ik was vergeten toen om een kopie van m'n creditcard te faxen. Het verbaasde mij wel dat de koerier wel op een gegeven moment aan de deur stond met dat pakket. Pas toen herinnerde ik me ineens dat ik ze nog die kopie moest faxen. Uiteindelijk dus niet gedaan en ook niets van gehoord verder. Beetje vreemde zaak wel vond ik dat. Volgens mij is dat bij Thomann beter geregeld.

Origineel geplaatst door BCA303
Goeie zaak dat ze erom vragen.

Ja en nee. Het gaat voorbij aan het betaalgemak. Ze kunnen ook vragen om de laatste drie cijfers op de achterzijde.

Snap nog steeds niet dat er geen pincode online gevraagd wordt bij je creditcard.

Na Jah, Faxen dan maar.
Ik kreeg van de Ccardmaatschappij het advies om van hun een fax te vragen en op
dat nummer terug te faxen. E-mailen is uit den boze.

Ik vind dat hele creditcard gebeuren te veel op vertrouwen berusten,zeker voor internet.

Origineel geplaatst door Backdrop
Na Jah, Faxen dan maar.
Ik kreeg van de Ccardmaatschappij het advies om van hun een fax te vragen en op
dat nummer terug te faxen. E-mailen is uit den boze.

Ik vind dat hele creditcard gebeuren te veel op vertrouwen berusten,zeker voor internet.

Dus daarom goed dat je er wat voor moet doen in de vorm van bijvoorbeeld een fax. Wie dat te veel werk vind kan ook eens nadenken over de grootte van het bedrag waarom het gaat. Stel dat je om wat voor reden dan ook het bedrag kwijt zou zijn, zul je ongelooflijk balen en jezelf afvragen waarom er geen betere of veiligere manier is om grote bedragen te verifiëren (bijvoorbeeld per fax ;))

Dit vrij normaal. Ik heb het ook gedaan met betalingen aan de USA. Schijnt een normale procedure te zijn bij hoge bedragen of bij mogelijk frauduleuze acties. Bij mij deden ze het ook omdat er een reeks credit card rip offs waren geweest. Het is dus zeker GEEN oplichterij.

Origineel geplaatst door BCA303
Dus daarom goed dat je er wat voor moet doen in de vorm van bijvoorbeeld een fax. Wie dat te veel werk vind kan ook eens nadenken over de grootte van het bedrag waarom het gaat. Stel dat je om wat voor reden dan ook het bedrag kwijt zou zijn, zul je ongelooflijk balen en jezelf afvragen waarom er geen betere of veiligere manier is om grote bedragen te verifiëren (bijvoorbeeld per fax ;))

't is niet dat ik er niets voor wil doen, alleen ik vind het niet bepaald veilig zo.
Ik heb gisteren dus m'n creditcard en afschrift + handtekening naar thomann gefaxt en die zijn daar verdwenen :frons: !
Het nummer was goed en ik kreeg ook een fax aan de lijn dus ik ben er eigenlijk zeker van dat ie is aangekomen.
Waar zijn dan m'n details gebleven ?

Tjonge, jij treft het echt niet. Maar goed, het mailtje kwam van een @thomann.de adres af? En het faxnummer komt overeen met wat er op hun website staat? Dan zou ik me absoluut geen zorgen maken, en zal je fax wel boven water komen.

Tenzij iemand het papier van de fax is vergeten te vullen, de fax is vastgelopen, of iemand een beetje is uitgeschoten met z'n koffie. In het laatste geval zul je ongetwijfeld excuses krijgen en vriendelijk verzocht worden opnieuw een faxje te versturen.

Zoals den wijze Bon Jovi ooit zeide : "Keep the faith" ;)

*wast zijn mond met water en zeep...Bon Jovi... pfwech... kuch... tfffff... *

Tjonge, jij treft het echt niet. Maar goed, het mailtje kwam van een @thomann.de adres af? En het faxnummer komt overeen met wat er op hun website staat? Dan zou ik me absoluut geen zorgen maken, en zal je fax wel boven water komen.

Ja het nummer klopte echt 100%
Ik heb vandaag nog een keer gefaxt en daarna opgebeld dat ie 'm gelijk van de rol plukt en dat heeft gewerkt, nou ja, nog geen bevestigingsmail gekregen maar daar zijn ze altijd al slordig mee.

Zoals den wijze Bon Jovi ooit zeide : "Keep the faith"

nah ik heb liever "true faith" :engel: :)

::Slightly-off topic::

Klinkt behoorlijk safe. Als je echt een horror-story wilt horen; in den beginnen van het internet hadden wij op de zaak Compuserve (:r :r :r ). Ik moest even een account aanvragen en kreeg direct een mailtje van de "administratie" om even onze creditcard gegevens te versturen.

Onervaren en naief als ik toen was gewoon keurig ingevuld en beantwoord... Kreeg ik WEER zo'n mailtje. Bij het derde mailtje toch maar even gebeld:

"Maar meneer, wij vragen nooit om uw creditcardnummer per e-mail."

Ik keek toen eens naar het e-mailadres, dat eindigde dus op .da.ru. Ik had dus vrolijk creditcard gegevens naar de Russische maffia zitten sturen. :stupid :stupid :stupid

Die eikels van Compuserve waren dus gewoon ge-hacked, en elke aanvraag kreeg vrolijk zo'n e-mailtje binnen van 'mogen wij uw gegevens'. Godzijdank is er nooit wat afgeschreven of zo maar sindsdien ben ik erg voorzichtig met online betalingen.

Ik keek toen eens naar het e-mailadres, dat eindigde dus op .da.ru. Ik had dus vrolijk creditcard gegevens naar de Russische maffia zitten sturen.

goh hebben ze ook al hun eigen extensie 8o) ?
'k zou ook maar niets naar .mob.it sturen

Het veiligheidsmes snijdt wel aan twee kanten, natuurlijk. Want Thomann wil zich indekken tegen frauduleuze bestellingen, maar voor hetzelfde geld (ehm, onbedoelde woordspeling) probeert iemand op jouw creditcardnummer zaken te bestellen.

Vooral omdat het toch over ruim 2000 ouderwetse guldens gaat, is een extra controle nog niet zo gek misschien. Onhandig omdat je bestelling vertraging oploopt, maar wel dubbele zekerheid.

Ik heb al regelmatig wat besteld bij Thomann, maar nog nooit voor meer dan 400-450 euro per keer. Nog niet eerder zo'n extra controle gehad.

Desnoods bel je ze op "Hallo Jungs, ich faxe JETZT!" zodat er iemand bij de fax staat als je 'm verstuurt. ;)

eind goed al goed.
Met een week vertraging heb ik nu eindelijk m'n buizencompressor binnen.
Mensen, bedankt voor de reacties :biertje:

Zo, nu ff online een hotel boeken... :erm:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back