Laten masteren en dan het resultaat...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Stije, ik laat me niet ontlokken een uitspraak doen over de tracks van Brz, het gaat ook niet over mijn tracks, je probeert de discussie te buigen van akoestiek naar persoon en dat is jammer. Gewoon on topic maar weer?

oh nee hoor zo bedoelde ik het niet...en jou tracks kon ik sowieso niet vinden ;) ......meer dat ik meerdere muzikanten ken die met minder, veel minder iets mooiers maken/cre-eren dan mensen die met meer, veel meer iets maken :)

Maar daar gaat het hier dus niet om, het gaat hier om akoestiek en de invloed op beslissingen
Niet over talent, of hoe mensen met weinig talent alles kunnen kopen wat ze willen, maar nooit zullen kunnen wat pietje alleen met z'n gitaar kan.
Wil je graag een topic over spullen v/s talent, start dan ff een eigen topic, het gaat hier over mastering en de randvoorwaarden daarvoor.

Het gaat volgens mij over de ontevredenheid van TS over de mastering van zijn tracks.
Daarna gaat het inderdaad over je afluisterruimte en het mixen.
Uiteindelijk lijkt het alsof je geen goede mix kan maken zonder aan een aantal randvoorwaarden te voldoen, waarbij gemakshalve een aantal zaken als absoluut geplaatst worden en daar gaat het in mijn ogen mis.
Je kan je ruimte nog zo goed afgesteld hebben, dit is geen garantie dat je er beter van gaat mixen/masteren. Uiteindelijk gaat het nog steeds om de beleving van geluid ansich.

Iemand die niet weet waar die naar luisteren moet zal in elke ruimte de fout in kunnen gaan.
Je kan namelijk ook de juiste beslissingen maken in een acoustisch niet behandelde ruimte.

Laatst nog een filmpje gezien van de studio van Simon Posford en dat zag er erg karig uit,maar de beste man levert wel poep dikke tracks af...

Eerste zin geeft aardig weer wat ik bedoel te zeggen:)

uniformly terrible bedoel je? (0.27m)

als je weet hoe je ruimte vertaald kom je een heel eind, dat is wat hij zegt. maar lang niet iedereen weet dat en ik denk dat je "vette" tracks moet scheiden van technisch goede tracks
mijn punt is meer, kan je nagaan hoeveel meer beter tracks kunnen klinken als ze én "vet" zijn en goed gemastered. En juist die optimale mastering kan alleen in de juiste ruimte, met de juiste monitoring en de juiste engineer. En otherwise we just "agree to dissagree" is op zich ook geen punt, toch?

Laatst gewijzigd:
kijk, dat bedoel ik :D en daar ben je happy mee anders deed je dat ook niet ;)
zijn we er toch?

ligt eraan welk woord natuurlijk :P

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back