Wie gebruikt Novation Remote 25?

aso

Stamgast
Wie gebruikt Novation Remote 25? is het wat of is het NIX8~

Re: Wie gebruikt Novation Remote 25?

Origineel geplaatst door aso
Wie gebruikt Novation Remote 25? is het wat of is het NIX8~

Het is zeer zeker wat ... erg vette controller !!

Heb je dat ding zelf ?

nuja.. ik heb hiero een ReMote

gebruik hem voor Reason en dat gaat behoorlijk ok

op het moment wel via midi aangezien de Mac usb drivers nog niet uit zijn... maar geeft geen probs

Ik ga hem kopen

Ik ga hem kopen

Ik heb best veel research gedaan en de novation wordt als zeer goed product beschouwd:
Future Music (vooraanstaand muziek mag in UK) heeft de novation remote 25 gereviewd.
Met een 8 voor build quality, 10 value for money, 7 ease of use, 8 versatility, 9 results.
Dus best een heel goed cijfertje!! 8.4 gemiddeld.
Ze zeggen wel dat je er echt goed mee om moet leren gaan, maar dat de moeite daarvoor ruim beloond wordt.
Verder zeggen ze op veel sites dat er eindelijk een innovatief product is voor mensen
die met bv Ableton live werken in een goede prijsklasse.
Ik ga hem zelf deze week kopen!

Het is zeker een oase voor "flinke-berg-met-instellingen-freaks", het materiaal vondt ik wel een beetje te plastic(zal wel aan mij liggen, ik noem het zo ook agz ie ook weinig weegde) naar mn mening.. als ze de knoppen en behuizing hetzelfde hadden gedaan als de KS serie van Novation , had ik um zeker gehaalt(dan was alleen de prijs nog een twijfel).. maar erg cool om je setup op te laten draaien..

Ik had idd hetzelfde ivm het materiaal, toen ik hem bekeek bij Dijkman,
echter een verkoper bij Dijkman (amsterdam) zei dat het echt wel een sterk product was.
Verder ook review FM, 8 voor build quality. Plus dat novation ook een bepaalde reputatie
te handhaven heeft en het feit dat ie bedoeld is voor on the road.
Misschien dat ze later nog een versie uitbrengen met een wat hardere casing.
Maar zo lang kan ik helaas niet wachten ben ik bang ;)

Die Remote 25 is zeker een vette controller, maar helaas zijn de drivers die erbij zitten errug buggy..
Ik heb hem thuis gehad om even te testen en achteraf kon ik wel janken.
bijv. als je cubase afsluit crasht soms je systeem of hij start gewoon weer opnieuw op?!
(natuurlijk legale versies van de software en windows 2000)

verder zitten er ook nog wat bugs in de software van de remote zelf, maar al deze problemen worden terzijnertijd
absoluut opgelost door onze vrienden bij Novation.

ik las in de SOS van augustus dat ie compatible is met nord lead 3. iemand hier ervaring mee? en zou dit betekenen dat ie ook compatible wordt met de G2? zou ik een mooie combinatie vinden: G2 rack met novation remote 25

Origineel geplaatst door Milan
Ik had idd hetzelfde ivm het materiaal, toen ik hem bekeek bij Dijkman,
echter een verkoper bij Dijkman (amsterdam) zei dat het echt wel een sterk product was.
Verder ook review FM, 8 voor build quality. Plus dat novation ook een bepaalde reputatie
te handhaven heeft en het feit dat ie bedoeld is voor on the road.
Misschien dat ze later nog een versie uitbrengen met een wat hardere casing.
Maar zo lang kan ik helaas niet wachten ben ik bang ;)

volgens mij reviewed de FM *alles* goed tot heel goed

Origineel geplaatst door olafmol
volgens mij reviewed de FM *alles* goed tot heel goed

:D LoL! Lijkt er wel op, ja!

Maarre, issie meer voor pc-werk gemaakt of ook voor hardware-modules?

ik gebruik hem zelf en ben er zeer blij mee.

je heb 8 potmeters, 8 eindeloze potmeters,8 schuiven, 24 drukknopjes,touch pad voor 4 controllers ( zeer leuk), modulatie en pitchbend joystick en een 2 octaaf zeer fijn keyboard met aftertouch.

alle potmeters,schuiven,knopjes en touchpad zijn vrij toewijsbaar aan welke controller die je maar wil, daarbij kan je ze nog een eigen naam geven en opslaan in de 64 geheugen plaatsen.

controller waarde kan je zelf in stellen. 0-127 en -64+64 ( en alles daar tussen in), toggel, step enz enz.

als je anders bekijkt heb je 512 potmeters,512 eindeloze, 512 schuiven en 1536 drukknopjes waar je allemaal verschillende controllers aan toe kan wijzen. maar dit is wel heeel erg ver gezocht, maar........toch het kan wel:D

je usb en midi (1in en 2out)

kan hem zeker aanraden als je nog twijfels heb.

Remote25

Remote25

Origineel geplaatst door bass-molecules
ik gebruik hem zelf en ben er zeer blij mee.

je heb 8 potmeters, 8 eindeloze potmeters,8 schuiven, 24 drukknopjes,touch pad voor 4 controllers ( zeer leuk), modulatie en pitchbend joystick en een 2 octaaf zeer fijn keyboard met aftertouch.

alle potmeters,schuiven,knopjes en touchpad zijn vrij toewijsbaar aan welke controller die je maar wil, daarbij kan je ze nog een eigen naam geven en opslaan in de 64 geheugen plaatsen.

controller waarde kan je zelf in stellen. 0-127 en -64+64 ( en alles daar tussen in), toggel, step enz enz.

als je anders bekijkt heb je 512 potmeters,512 eindeloze, 512 schuiven en 1536 drukknopjes waar je allemaal verschillende controllers aan toe kan wijzen. maar dit is wel heeel erg ver gezocht, maar........toch het kan wel:D

je usb en midi (1in en 2out)

kan hem zeker aanraden als je nog twijfels heb.

Dit klopt, ik heb hem ook

Niet twijfelen en gaan voor deze
PS toetsenbord speelt erg goed en het apparaat voelt heel solide aan.

Take care

Septic

zit die bug er nog steeds in dat je in "latch" mode maar 1 controller tegelijk kan uitsturen?

Wat ik me bij zo'n ding nou afvraag is of er ook een mogelijkheid is om alle fader-values in 1 x te versturen, zoals dat in een logic-environmenst kan. Wat ik bedoel is dus dit. Stel dat ik die novation zo geconfigureerd heb dat hij mijn mks-50 kan bedienen. Dan zet ik ze alletwee aan, nu kloppen de standen van de knoppen en faders niet met de waarden van de patch die actief is in mijn mks. Is het mogelijk met behulp van een knopje of zo alle waardes van al die knopjes en faders in 1x naar mijn mks te sturen zodat het wel klopt? Andersom zou makkelijk zijn natuurlijk, maar dat kan helaas niet ;)

Origineel geplaatst door BDeep
Wat ik me bij zo'n ding nou afvraag is of er ook een mogelijkheid is om alle fader-values in 1 x te versturen, zoals dat in een logic-environmenst kan. Wat ik bedoel is dus dit. Stel dat ik die novation zo geconfigureerd heb dat hij mijn mks-50 kan bedienen. Dan zet ik ze alletwee aan, nu kloppen de standen van de knoppen en faders niet met de waarden van de patch die actief is in mijn mks. Is het mogelijk met behulp van een knopje of zo alle waardes van al die knopjes en faders in 1x naar mijn mks te sturen zodat het wel klopt? Andersom zou makkelijk zijn natuurlijk, maar dat kan helaas niet ;)

dit heb ik nog niet kunnen ontdeken. wat ik wel weet is dat je je knopen en faders kan instellen op jump( dat dus verspringd zodra je de knop aan raakt) of pich-up( hij verander dan pas als je voorbei de opgelagen waarde gaat).

dit heeft natuurlijk alleen met de opgelagen waarde die je maakt in de remote25 gemaakt hebt.

Heb net de SoS van deze maand, daar staat een review in van de remote25. En ook het antwoord op mijn vraag:
...a snapshot option that transmits all current knob values in one go...
en idd..er zit een speciaal knopje voor.

ik vermeld het hier dus ook maar evne voor het geval meer mensen zich dit afvroegen.

Back