Analoge mixer budget 1600 euro

First Level

Gedeactiveerd account
Wat is een goede analoge mixer voor rond de 1600 euro? minimaal 32 kanaals

17 maart is de PA beurs in houten, daar kan je veel mixers vinden voor relatief weinig geld.....
Hoeveel auxen, bussen, wat voor een eq, 1 sweeo, 2 sweeps, licht, zwaar, oud, nieuw?

Deels ook als investering, dus wel waarde vast.....

Als je waarde vast wilt investeren is een mixer denk ik niet een goed idee.......
Welke specs zoek je, 32 kanalen is een beetje sumier...

Mixers kosten je gewoon veel geld aan onderhoud aangezien ze tjokvol zitten met bewegende delen en in- en outputs. Bovendien worden problemen versterkt doordat je met zoveel kanalen werkt. Ik denk ook niet dat er heel veel mixers zijn die nog echt in prijs gaan stijgen, of het moeten echt tafels van het kaliber Abbey Road of zo zijn.

voor 1600 zou ik een Midas halen of Ghost.
Doe het nu met een Mackie 32/8, veel mixer voor weinig doekoe hoor..tevreden.

het is voor studio gebruik. grootte van het apparaat maakt niet uit.

midas, mackie of goed onderhouden soundtracs
als belegging heb je meer aan een minimoog..

of zoiets:
http://link.marktplaats.nl/537531425

s_MLB_v_F_f_211644110_6400.jpg

;)

Laatst gewijzigd:
Hoeveel auxen, bussen, wat voor een eq, 1 sweeo, 2 sweeps, licht, zwaar, oud, nieuw?

het is voor studio gebruik. grootte van het apparaat maakt niet uit.

Als je een studio mixer zoekt weet je dan wel wat voor functionaliteit je wilt hebben.....tot nu toe 32 faders en hij moet waardevast zijn, maar een mixer is veel meer dan dat..
Dus wat zoek je, dan kunnen de reply's een stuk specifieker zijn dan een willekeurige mixernaam:)

Absoluut soundtracs, mr of mrx. Zitten ook een stuk steviger in elkaar dan een ghost of mackie.

D&R of Soundtracs is zeker niet verkeerd en moet je zeker voor dat bedrag kunnen scoren.
Een voordeel is dat veel mensen overschakelen naar puur computerproduceren en met midi controllers gaan werken.
Heb weleens tafels gezien voor zo weinig dat ik er spontaan geld voor zou lenen om ze te kopen, maar ben blij met wat ik nu heb.

oude tafels is misschien wel exclusief service beurt.
en dat kan gezien gewicht , hoeveelheid onderdelen en werkuren nog best wel eens een inspanning worden..

Ik denk dan aan een Mackie 32:8 , zit wel onder je budget maar misschien
kun je voor wat je over hebt een leuke buizen EQ kopen :)

Allen & Heath ben ik altijd zeer tevreden mee. Goeie eq, degelijke bouw, mooie seperatie en summing.
Midas is niet zo degelijk, Mackie Onyx klinkt niet zo, Soundcraft heeft iets te veel ruis en de faders zijn zwak.

Allen & Heath ben ik altijd zeer tevreden mee. Goeie eq, degelijke bouw, mooie seperatie en summing.
Midas is niet zo degelijk, Mackie Onyx klinkt niet zo, Soundcraft heeft iets te veel ruis en de faders zijn zwak.

Midas niet zo degelijk? :?
midas venice 320 hele dikke solide mixert hoor :halleluja

er is een verschil inderdaad tussen soundTracs en soundCraft.
kwaliteit..

Back