Creamware

En het gaat om de pesos dat die wel aankomen bij Creamware en niet meteen bij de curator en als je bij een dealer besteld hoef je pas te dokken als ie binnen is snap je

dan vraag ik me af of die dealer wel eens in de creamware online shop is geweest. Daar wordt nl. geen hardware verkocht, enkel software. Reg keys worden via een online systeem direct aangeleverd.

Maar goed, ik vindt dit soort indianen verhalen zeer storend, en dit zal zeker niet meehelpen aan het herstel van Creamware, hetgeen in ieders belang is (dealers EN eindgebruikers).

Just mijn €0,02

hp

Origineel geplaatst door oOAIOo
dan vraag ik me af of die dealer wel eens in de creamware online shop is geweest.

Nee want hij kon de ingang niet vinden :D

En ik snap wat jij bedoeld maar ook wat mijn dealer bedoeld..
En Indianenverhalen nee ben ik het niet mee eens !
Het is algemeen bekend dat het slecht gaat met Creamware dus krijg ik als service een mailtje van m'n dealer ..
Ik ken ook iemand die 2 pulsars draait en ook een brief heeft gehad van Creamware zelf (daar staat natuurlijk niets in over dat on-line bestellen maar goed)

Case closed ! jij jouw mening ik mijn mening voor mij is het afgewerkt :biertje:

Iedereen moet zelf weten wat ie doet dus...

Origineel geplaatst door Kevin
En Indianenverhalen nee ben ik het niet mee eens !
Het is algemeen bekend dat het slecht gaat met Creamware dus krijg ik als service een mailtje van m'n dealer ..
Ik ken ook iemand die 2 pulsars draait en ook een brief heeft gehad van Creamware zelf (daar staat natuurlijk niets in over dat on-line bestellen maar goed)

ja dat zijn nou juist die indianenverhalen! Het gáát dus helemaal niet slecht met Creamware. :) Ze doen het juist beter dan de meeste andere audio soft-/hardware ontwikkelaars (zie overnames afgelopen jaar van Steinberg (Pinnacle), Emagic (Apple), Syntrillium (Adobe), Sonic Foundry (Sony) ...niet de minsten toch)
De dealer had even moeten informeren bij Creamware zelf (of even op de site moeten kijken want daar stond het ook) want dan zou duidelijk geworden zijn dat CW niet op het punt stond failliet te gaan, maar gewoon door zou blijven gaan.

Als jij het verspreiden van onjuiste informatie door je dealer als "service" beschouwt, moet je dat natuurlijk zelf weten ;)

toch maar even een stukje van Frank Hund citeren:

Our biggest problem at the moment is that people suspect CreamWare to close down, not knowing - or not wanting to know - the facts.
...
SFP will not go away and chapter 11 does not mean bankruptcy. We are taking a "time off" to restructure our debts, for the benefit of all creditors and our company. We feel this is a very positive process so far. It reduces the risks of all creditors and secures the future of our technology. We do not intend to have any creditor loose any money. We have a plan in place and this plan is developing nicely. As long as you keep your fingers crossed, we will be fine.

Ik zou niet blind geloven wat Frank Hund schrijft.

Een bedrijf raakt niet zomaar in de problemen op de manier zoals Creamware.

Het wordt Frank Hund vaak verweten dat hij door mismanagement Creamware naar de afgrond heeft geholpen.
Zoals bijvoorbeeld het kopen van de sterrenwacht, een totaal zinloze uitgave.

Ik begrijp best dat je Creamware fan bent en ze hebben ook enkele zeer goede produkten gemaakt maar de manier waarop het de afgelopen twee jaar bij Creamware jaar gaat is het voor een winkel gewoon bijna niet te doen om hun produkten te verkopen.

En er zijn meer forums dan planetZ en meer sites dan de Creamware site waarop info te vinden is.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Ik zou niet blind geloven wat Frank Hund schrijft.

Een bedrijf raakt niet zomaar in de problemen op de manier zoals Creamware.

"blind geloven" is een groot woord (twee grote woorden eigenlijk), maar ik ben niet zo wantrouwig dat ik denk dat 'ie dit allemaal uit z'n duim zit te zuigen. Geef dan eerst maar eens een reden waarom ik hem níet zou moeten geloven.
Ik beweer ook niet dat ze "zomaar" in de problemen zijn gekomen. Zoals ik al zei is de NOAH véél later op de markt gekomen dan verwacht, dan kun je ervan opaan dat je investeerders aan de deur komen kloppen om te vragen hoe het zit, want dat ding moet uiteindelijk ook hún geld opleveren.

Het wordt Frank Hund vaak verweten dat hij door mismanagement Creamware naar de afgrond heeft geholpen.
Zoals bijvoorbeeld het kopen van de sterrenwacht, een totaal zinloze uitgave.

Dat is nu volgens mij de tweede keer dat je de sterrenwacht noemt. Ik weet niet wat dat te maken heeft met mismanagement. Of het een zinloze uitgave is weet ik niet (en jij ook niet) omdat we niet in de boekhouding van Creamware kunnen kijken.
Het lijkt er juist op dat Creamware aardig lekker bezig is (zoals Hund ook al opmerkte, ook in de radio- en OEM business). Hun produkten krijgen bijna zonder uitzondering overal goede reviews. Dit lijken me toch niet echt tekenen van "mismanagement". En "naar de afgrond geholpen" is alweer zo'n dramatische overdrijving. In welk opzicht is Creamware naar de afgrond geholpen dan?? Voorlopig zijn ze er nog steeds en hebben ze net een nieuw produkt op de markt gebracht, niet echt een kenmerk van een bedrijf dat naar de afgrond is geholpen.

Ik begrijp best dat je Creamware fan bent en ze hebben ook enkele zeer goede produkten gemaakt maar de manier waarop het de afgelopen twee jaar bij Creamware jaar gaat is het voor een winkel gewoon bijna niet te doen om hun produkten te verkopen.

Ik neem aan dat jij in een winkel werkt en dit uit de eerste hand weet. Ik vind het dan ook jammer om te horen en kan alleen maar hopen dat ze op het gebied van de support de komende tijd verbeteringen zullen doorvoeren.
En ja ik ben idd Creamware fan (hoezo, was dat te merken dan? ;)) en daarom wil ik ook absoluut niet dat ze verdwijnen. Het ergste zou dan ook zijn dat ze door (IMO onverdiende) negatieve publiciteit klanten verliezen en écht in de problemen raken.

En er zijn meer forums dan planetZ en meer sites dan de Creamware site waarop info te vinden is.

zoals? (niet hatelijk bedoeld, ik wil het juist graag weten!)

Wat ik gewoon een beetje krom vind is dat het nu net lijkt of Creamware in de problemen zit doordat ze al hun geld in die fantastische NOAH hebben gestoken terwijl ze al een aantal jaren niet lekker bezig zijn.

Als de telefoon maandenlang nooit maar dan ook nooit opgenomen wordt en er niet wordt gereageerd op support aanvragen dan kan je het winkels niet kwalijk nemen dat ze hun klanten adviseren geen Creamware te kopen. Dat is volgens mij geen onverdiende negatieve publiciteit.

Ik hoop dat Creamware het haalt en dat ze het dan wel netjes gaan doen maar ik denk dat een hoop winkels wel uitkijken met het neerzetten of op voorraad nemen van de NOAH.

stukje info van Creamware:

"We received our first shipment in the USA on June 1 and the entire shipment was sold by June 2nd. Some dealers who had preordered Noah got their share and those who did not, have to wait until the next shipment in 2-3 weeks. Noah has been Shipping non stop in Europe."

Gelukkig hebben blijkbaar niet alle dealers slechte ervaringen met CW :)

Ik zag toevallig dat jullie een discussie over Creamware hadden lopen hier en ik wilde van de gelegenheid gebruik maken om mijn Creamware apparatuur te koop aan te bieden. Ik weet niet zeker of dat is toegestaan in deze thread... maar zo niet dan spijt me dat en mag je mijn post wel deleten.

Hoe dan ook, voor de mensen die nog wel vertrouwen hebben in Creamware is mijn aanbieding misschien interessant. Ik wil ook nog even mededelen dat ik zelf zeer tevreden ben over Creamware en dat ik datgene wat ik wil verkopen alleen verkoop omdat ik zelf geen gebruik maak van de softsynths, mixers, effecten, etc. en ik daarbovenop ook nog eens inputs tekort heb.

Daarom wil ik er graag vanaf zodat ik een goedkopere kaart kan kopen met meer inputs en minder poespas. Misschien zelfs een Creamware kaart... de Luna II EX ofzo, want die beschikt over heel veel inputs. Echter, de MOTU 24 I/O lijkt me ook wel wat. Maar goed, to the point. Het volgende is wat ik verkoop:

1 Creamware Powerpulsar
1 Creamware A16 Ultra
4 ADAT kabels om de A16 aan te sluiten.

Dit alles is slechts 3 maanden oud!!! Ik heb het begin maart 2003 gekocht bij Peter Verspuy in R'dam, maar het is gewoon een verkeerde aankoop geweest. Ik heb alles nog compleet met doos, gebruiksaanwijzing, en zelfs de bon voor nog garantie! Wat ik zelf heb betaald voor deze apparatuur is 3800 Euro, omdat de Powerpulsar toen ik de aanbieding was. Wat ik er nu graag nog voor zou willen hebben is 2800 Euro. En de verzendkosten zijn voor mijn rekening.

Heb je interesse? Mail me ff op: ftproductions@zeelandnet.nl

Origineel geplaatst door Ferruccio
Daarom wil ik er graag vanaf zodat ik een goedkopere kaart kan kopen met meer inputs en minder poespas. Misschien zelfs een Creamware kaart... de Luna II EX ofzo, want die beschikt over heel veel inputs.

Volgens mij heeft een Luna EX niet meer inputs dan een Powerpulsar. Je zal dan trouwens toch je A16 moeten houden voor de inputs, omdat er bij de Luna standaard ook geen breakout box zit.
En als je om inputs verlegen zit op je Powerpulsar, dan hang je er toch gewoon nóg een A16 Ultra aan? :)
Maar als je idd de synths enzo niet gebruikt, dan kun je idd beter op een ander merk overstappen.

Nou, over die inputs van de Powerpulsar en Luna EX vergis je je hoor. Ik dacht zelf eerst ook wel dat de Powerpulsar, gezien het de krachtigste kaart is, wel de meeste inputs zou hebben. Maar helaas... Ik heb het nagevraagd bij Creamware zelf en die Luna EX heeft 36 I/O's terwijl de Powerpulsar die ik heb slechts 16 I/O's heeft, met uitbreidbaarheid tot maximaal 24! Kijk hier maar eens: http://www.creamware.de/en/products/Hardware/ADAT_exp/default.asp

De powerpulsar die ik nu heb heeft 4 ADAT aansluitingen: 16 inputs, en 16 outputs. Je kunt echter voor de Powerpulsar een andere aansluitingplate aanschaffen. (voor een belachelijk bedrag van iets van 500 Euro ofzo...) waarmee je dan 3 ADAT aansluitingen hebt. Dus 24 I/O in totaal. Ik heb nog gevraagd of die uitbreidingskaart voor de Luna II dan niet toevallig ook op de Powerpulsar was aan te sluiten, maar nee... ook dat kon niet.

Zomaar nog een A16 eraan hangen is dus zowiezo onmogelijk!!! Het zouden dan 1 A16 worden en 1 zo'n apparaatje met maar 8 I/O's. Tenzij je een Luna EX hebt nogmaals... *zucht*

Die A16 verkoop ik omdat ik zeer waarschijnlijk toch een heel ander systeem ga kopen. Als ik nou bijvoorbeeld besluit een Luna EX aan te schaffen zou ik de A16 nog kunnen gebruiken, maar de MOTU 24 I/O werkt niet met ADAT dus die A16 Ultra wordt dan vrij nutteloos voor mij. En zoals jij ook al zegt, als je weinig gebruik maakt van alle bijbehorende software, dan zijn die 15 DSP's die de Powerpulsar heeft ook overbodig.

Bedankt voor je reaktie!

:)

Trouwens, ik die net in je gearlist dat je een Pulsar 1 hebt... Wordt het niet eens tijd die te vervangen voor een Powerpulsar met A16 Ultra??? 8)

Hmm, toch vaag met die inputs. Je kan dus niet aan een Powerpulsar een A16 aan de ADAT én een andere A16 aan de Z-link hangen bijvoorbeeld?
Ik gebruik zelf dus idd zo'n 8-I/O ding via Z-link aan de Powersampler (=Luna). En ja, ik zou zeker graag upgraden, maar daar heb ik helaas géén geld voor :)

Nou, bij de Powerpulsar heb je de keuze uit een aantal I/O plates, maar het maximum I/O's wat je daarmee kan behalen is echt 24. Je hebt een triple DAT plate, met 3 ADAT aansluitingen. Je hebt ook een Z-link plate, met 2 Z-link aansluitingen en 1 ADAT aansluiting... etc. Het totaal aantal I/O's blijft in al deze gevallen echter 24, en niet meer. Ik weet dat het een beetje vreemd is, maar toch de waarheid. Wat ik als advies kreeg van Creamware zelf was om een Luna EX erbij te kopen... Hehe. Tja, jammer dat je geen geld hebt nu, want op zich is mijn aanbod echt niet slecht ookal zeg ik het zelf. Zelf verlies ik er wel ff 1000 Euro mee in 3 maanden tijd, zomaar voor niets. Maar ach, ik kan wel straks zeggen dat ik toch heel eventjes een Powerpulsar heb gehad! :-)

Ik zou lekker die Luna EX ernaast zetten idd :D
Super DSP-powered studio!! 3 maanden is niet genoeg om de kracht van Pulsar volledig te kunnen bevatten. Let op mijn woorden, je krijgt er spijt van! ;)

Tja, misschien wel spijt ja. Maar een Luna EX kaart zal m'n PC niet zo leuk vinden denk ik... Heb ook al een TC Powercore en nog een extra PCI videokaart namelijk. (voor 3 monitoren aan te sturen) Dat is vragen om problemen met je PCI bandwith natuurlijk. 3 maanden is erg kort, maar toch heb ik het gevoel een "te grote" kaart te hebben gekocht die juist net niet datgene kan wat ik wil. Heb jij als Creamware kenner misschien nog suggesties voor manieren hoe ik m'n Powepulsar kan verkopen? Thanks.

ebay, marktplaats, interface,

op www.planetz.com/forums is ook een aparte plek om CW spullen te verkopen, maar ja dat is dan wel internationaal natuurlijk.

Bedankt voor de info! Alleen al die dingen die jij noemt zijn precies die dingen waar ik al een advertentie heb geplaatst. Hehe... grappig. Maar toch bedankt!

echt kut en ik had net de kans gekregen via een kennis evt een kaart te kopen
moet k dat nog doen kevin ?????????????????martijn

Er staat ook het volgende op de Creamware site:

For you, the customer, this means: product development and support will be continued at full scale. The technological platform the Company uses will not only be maintained, but also will be refined and expanded in order to provide continued product updates and releases. The Company initiated the filing after the software for the Noah synthesizer was delayed until May, while the Noah hardware was already in full production since March 2003, this causing unforeseen financial strain on the Company. In some way the company was run over by its positive, but late, release of their new Noah product.

Dat klinkt toch niet zo slecht? Blijkbaar hebben ze even in de problemen gezeten maar is het nu geregeld dat alles gewoon door blijft draaien daar.

Back