Esi M8U en Vista 64bit

Eraser127

Ouwe rot
Zijn er mensen die Windows Vista 64bit draaien met een Esi M8U midi interface? Ik heb een andere computer met windows Vista 64bit (ipv winXP 32bit), maar krijg de interface niet aan de praat in windows.

De interface wordt wel herkend in de device manager, maar er komt geen signaal binnen in de M8U. In Cubase 5 (64bit) wordt de interface ook herkend, maar krijgt die dus ook geen midi binnen. De standalone-mode werkt wel gewoon, dus moet het toch aan windows liggen.

Op de Esi site, staat wel een driver voor Vista, maar dat maakt niet uit. Heb de support afdeling al gemaild, maar misschien weet er hier iemand een oplossing?

hmm, om vage redenen na verschillende malen installen en uninstallen in verschillende volgordes werkt het nu wel:okdan:

Merk trouwens wel dat de interface af en toe om onverklaarbare reden ermee stopt. Dan moet ik de usb eruit halen en terug stoppen en dan werkt ie weer.

Misschien een gaar USB kabeltje.
Als je een extra USB kabeltje hebt liggen zou ik ook die even proberen.
Baat het niet, schaadt het niet!

Succes, hoop dat het lukt het stabiel te krijgen.
Niets zo vervelend dan haperende apparaatjes.

kabeltje zou kunnen, maar het heeft jaren goed gedraaid WinXP 32bit met Cubase 5 32bit. Misschien toch een 64bit perikel

kabeltje zou kunnen, maar het heeft jaren goed gedraaid WinXP 32bit met Cubase 5 32bit. Misschien toch een 64bit perikel
Ik zie dat er wel officiƫle 64-bit drivers zijn, dus het zou moeten werken.
Heb je de laatste versie van de drivers..??

Het kabeltje kan je eenvoudig uitsluiten door deze even te wisselen.
Ik heb zelf geen ervaring met die unit.

Probeer enkel mee te denken.
:P

yepz, van de esi-pro site. kabeltje ga ik wel ff testen.

Hmm kabeltje is het iig niet. Staat wel iets op het forum van Esi:
After 2 hours I finished installation of m8u successful.

That's the secret:
1. On Vista PC - plug in usb port. Wait. Not install drivers, just wait until OS say that installation complete (with fail result);
2. Install MOTU (YES, MOTU!) MIDIExpress USB drivers and set to m8u motu drivers (in device manager);
3. Install very old version of m8u drivers (0.94 from 2004 year);
4. In device manager change driver to file "m8u.inf" (placed on C:Program FilesESIM8U);
5. Click Yes when device manager said that driver is not signed in MS
Post is van 2007 maar misschien werkt het. IEmand trouwens de drivers van de midiexpress128? Op de motu site moet je een account hebben.

Laatst gewijzigd:
En je hebt Vista en Cubase 5 64bit? Vaag, zal ook eens kijken wat er gebeurt als ik de oudere 32bit drivers installeer (voor midi zal het veel uitmaken denk).

Hmm, heb het idee dat de M8U de data van de Roland r8 niet aan kan :? op Vista 64bit. Als ik Cubase aan heb en zet daarna de R8 aan gaat de M8U over z'n nek. De R8 stuurt een soort "active sensing" uit, misschien dat de nieuwe driver daar niet mee om kan gaan?

Probleem lijkt opgelost, heb de midi-out van de R8 los gehaald en het probleem is weg. Blijkbaar kan Vista/64bit driver er niet helemaal mee overweg. Kan iig weer muziek maken.

Back