Waar staat de beste studio?

Origineel geplaatst door CraZ
Verklaar je nader... zomaar iets roepen vind ik een beetje.. erm.. knullig.. ;)

dan kan je deze zin wel in iedere thread zetten.......

Omdat het gewoon niet de beste studio ter wereld is....
Zeker niet als je een krakende SSL tafel hebt staan...( ja echt waar )

Ik bedoelde de technisch beste studio's (en had dat misschien ook beter in de topic titel vermeld):

-soundproof:

jaren 60 en 70 (en tegenwoordig nog in veel studio's) was 60 à 70 dB het maximale dat men kon verkrijgen. Doch bij de betere studio's is dit dus meer, 107 bij Galaxy.

(dus Engelse studio's= vergeet het maar)

Voor de rest kan ik niet met zekerheid zeggen wat er technisch allemaal nog beter kan zijn. Binnenkort eens aan die mensen zelf vragen in een Q&A sessie.

Origineel geplaatst door Toon
Ik bedoelde de technisch beste studio's (en had dat misschien ook beter in de topic titel vermeld):

-soundproof:

jaren 60 en 70 (en tegenwoordig nog in veel studio's) was 60 à 70 dB het maximale dat men kon verkrijgen. Doch bij de betere studio's is dit dus meer, 107 bij Galaxy.

maar Soundfloor zegt helemaal niets joh, heb je wel eens een opname met een band bijgewoond.
Dan heb je aan die 107 DB van Galaxy heel weinig en is ook geheel niet interresant.

Er moet een goed Vibe hangen, sfeer is voor veel bands veel bepalender

107 DB aan noisefloor!!! :gaap:

Ik heb de thread naar het juiste forum veplaatst. Let er een beetje op waar de onderwerpen thuishoren. Bij twijfel of andere vragen kan je een modeator raadplegen via een Persoonlijk Bericht (PB)

Sorry, maar jij wil gewoon niet open staan voor andere studio's.
Je komt alleen maar met die 107 DB aan en leest niet verder.

En dan ga je lullen over: geen bands opnemen.
Ik weet niet wat jij in de studio doet, maar opnemen is toch een beetje 90% van wat daar gebeurd.
Ze kweken er echt geen goudvissen....

Tsja, als je goed naar verschillende commerciele produkties luisterd dan hoor je ook allerhande rare dingen hoor.
Ruis, midi fouten, mixfouten en zowieso dat menig album helemaal kapot gemastered is. En soms krijg je dan ook gewoon de indruk dat het afgeraffeld is omdat het budget niet toereikend was of zo. En dat terwijl voor menig band het de prestatie van hun leven is omdat ze maar 1 album kunnen opnemen.

En dan kun je nog wel zo'n technisch perfecte studio hebben, lijkt me dat het personeel in die studio's nog wel 100x zo belangrijk is dan het spul wat er staat. En ook wat al gezegd was de ambiance de sfeer, hoe je behandeld wordt als je daar opneemt.

Tja , Yamaha moet zich IDD maar gewoon houden bij motoren maken en verder niets...

Sorry, maar jij wil gewoon niet open staan voor andere studio's.
Je komt alleen maar met die 107 DB aan en leest niet verder.

En dan ga je lullen over: geen bands opnemen.
Ik weet niet wat jij in de studio doet, maar opnemen is toch een beetje 90% van wat daar gebeurd.
Ze kweken er echt geen goudvissen....

Hou, hou, hou,

ik heb het nu al 3 keer hier gezegd en zal m'n punt nogmaals proberen duidelijk te maken, als dit echt niet lukt dan doe je hier maar een slotje op.

Ik heb het hier over 's werelds technisch betere studio's, en wilde dus eens weten wat voor (technisch hé)verschillen daar nu nog tussenzitten, waarvan die noisfloor er bv. één is. Wat deze studio's onderscheid van de meeste andere.

Ik heb het dus ook niet over elke studio waar een SSl of andere tafel binnenstaat of die goede producers hebben.

De reden is een beetje de volgende: ik had eens via via gehoord dat geen enkele Engelse studio aan de technische kwaliteit van Galaxy kon typen. Vandaar welke studio's vallen dan wel in hun categorie.

Blijkbaar kent de gemiddelde persoon die hierop reageerde er ook niet zo veel van en dan krijg je hier verwijten naar je nek geslingerd dat IK de mensen hun gedachtenstroom niet wil volgen. Ik had het van den beginne al helemaal niet over bands opnemen (en dat dit de hoofdactiviteit is van de meeste studio's heeft juist NIKS met m'n punt te maken)

Sommige mensen raad ik dan ook aan een cursus "begrijpend lezen" te gaan volgen

begrijpend lezen geld dan ook voor jou.

Mijn reactie heb ik gepost omdat iedere keer als er een andere studio in beeld komt jij meteen begind van: het is de beste bla bla bla

en de thread gaat over waar staat de beste studio, dus krijg je div meningen.

Nou nou nou ....ho maar !

De beste studio is de Polar studio in Stockholm waar ABBA hun albums opnam...

pmstudio.jpg

Back