Waar staat de beste studio?

Origineel geplaatst door Slipperman
beste studio staat in londen? Abbey Road studio's. Lijkt mij 's werelds beste eigenlijk.

ik denk van niet.
ongetwijfeld staan de (technisch) vetste studio's in de VS. heb je enig idee hoeveel super-super-super-studio's daar staan? dat zijn er echt enorm veel. in europa hebben we relatief weinig van dat soort studio's, en daarom springen studio's als Galaxy en Abbey Road gewoon in het oog. maar ik weet zeker dat uncle sam (helaas) de betere heeft.

Studio 150

Studio 150

Studio 150 in Amsterdam vond ik ook erg mooi.. Ik weet eigenlijk niet of die tot 'de groten' gerekend mag worden.. maar ze hebben er mooi spul (waaronder een SSL 4040) en er hangt een lekker sfeertje.

Is LA niet het mekka van alle geluidsstudios?
Als stad mag het wel een vreselijk lelijke zijn (zeg maar het eindhoven van de US ;), maar dan groter) Maar wel het centrum van de US muziekindustrie. Of dat er toevallig in NY of Chicago of zo ook nog wat te vinden zou zijn.

offtopic:

je zou er bijna een nieuw topic over kunnen aanboren..
Kunnen grote studio's in deze tijd nog wel rond komen ,aangezien er veel "thuis" geproduceerd kan worden.

Origineel geplaatst door Bass

http://realworld.co.uk/studios/

main.jpg

zijn dat skippy ballen?

Ik denk dat als ik zou mogen kiezen het "Real World" van Gabriel zou zijn,
Hij heeft een mooie ruimte (boven het water) heeft meer dan genoeg top spullen en zeer goede engineers.

Alles wat tot nu toe uit die studio gekomen is klinkt top.

hier in de buurt zou ik naar belgie gaan (Aartselaar) Studio Ace.
eigenaar is een goede vriend, doet veel voor Disney en ale bekende belgische en nederlandse bands hebben er opgenomen, heeft een mooie collectie outboard en een mooie analoge tafel en recorder als je dat wilt.

Ja , ben ik met je eens. geef mij die studio van Peter Gabriel maar....

:{

Eric.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Er zijn er echt wel meer hoor.
Wat denk je van Air studio's in Londen: www.airstudios.com

Nooit in de airstudios geweest, helaas.... Wilde eigenlijk mijn laatste 12inch er opnemen, maar The London Philharmonic Orchestra was me net voor bij de boekingen... :D :D

Maar goed, kijk ook ff naar deze link:

http://www.skysound.com/site.html

Kijk onder Sound Services ook eens bij de Guest Accomodation... geen onaardige hotelkamers, hoor!

Ik ga eens proberen om bij Galaxy een Q&A sessie te versieren. Ik wil wel eens weten wat hun wereld positie is op gebied van high-end-apparatuur, isolatie etc. Hoe zij digitaal versus analoog bezien. Kan best wel eens interessant zijn.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Modular Marty
De studio van Vince Clarke is BIZAR.

ik zou wel de apparatuur willen hebben maar het doet me te veel aan me eigen studio denken

te vol gepropt en alles behalve lekker ruimtelijk .. om het nog niet over de acoustiek te hebben ;)

Origineel geplaatst door bambamstudio
nee bij lange na niet!

Verklaar je nader... zomaar iets roepen vind ik een beetje.. erm.. knullig.. ;)

Denk dat studioos er niet zo heel veel van merken. Voor house en electro kan je thuis lekker klooien en mischien nog iets maken wat goed genoeg is om uit te brengen met een budget studiootje, maar als het om bands, live muzikanten etc gaat redt je het niet in een homestudio. En ik denk niet dat de markt voor electronische muziek zo groot is dat de studioos het echt voelen, financieel.

Origineel geplaatst door Shivah
offtopic:

je zou er bijna een nieuw topic over kunnen aanboren..
Kunnen grote studio's in deze tijd nog wel rond komen ,aangezien er veel "thuis" geproduceerd kan worden.

Origineel geplaatst door bobaphat
Denk dat studioos er niet zo heel veel van merken. Voor house en electro kan je thuis lekker klooien en mischien nog iets maken wat goed genoeg is om uit te brengen met een budget studiootje, maar als het om bands, live muzikanten etc gaat redt je het niet in een homestudio. En ik denk niet dat de markt voor electronische muziek zo groot is dat de studioos het echt voelen, financieel.

ik weet wel zeker van wel ... althans de echt grote niet maar tussen huisstudio en super groot zit een zeer grote markt en daar vallen zeker wel klappen ... zoals shiver in het vervolg topic ook zegt

grote analoge tafels worden voor dumpprijzen aangeboden op Ebay
zeer bizar !!!

Back