Toch maar aan de Apple

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Na jarenlang het gezeur aan te horen van mensen die overstappen op apple heb ik vandaag ook de overstap gemaakt met een nieuw 2e handsje via marktplaats:

applewiredkeyboard.jpg

En ik moet zeggen, het bevalt mij nu al zeer goed in het half uur dat ik ermee werk !
Ik type ongeveer 2x zo snel als met de windows variant, zonder fouten of niet pakkende aanslagen!
Numerieke snelkoppelingstoesten van cubase en reason knallen nu 2x zo hard binnen, zonder extra moeten te doen.

Te gek :halleluja klasse produkt. Zeer aan te raden. Gelijk ook 2 exra usb poorten erbij aan weerszijden voor m'n 2 dongles.

Appeltje toets fungeert als windows toets, straight out of the box ! (want die zat er ook bij)

Duh

Raar, als ik iets wel vind zuigen is het standaard invoerapparatuur van Apple. Het begon met die hockeypuckmuis, en dit keyboard is ook weer een prima voorbeeld. Maar misschien dat het als controller beter werkt dan voor invoer van lappen tekst?

IBM model M FTW :halleluja

Slim om alleen een toetsenbord te kopen van Apple! Waarschijnlijk is dat ook de enige hardware van Apple die nog enigszins betrouwbaar is. Van mijn Macbook Pro is inmiddels bijna alles vervangen.
Moederbord/Logic board, scherm.
Gelukkig binnen de 3-jarige Applecare garantie maar dan nog ... dergelijke problemen heb ik in het verleden met simpele windows laptopjes nooit gehad.

Als je nu een track 'bouwt' knalle je basse ook meer ! Nu nog goeie kabels, en je bent er!

Ik ben ook onlangs op apple over gestapt, en had dat veel eerder moeten doen.
Ik vindt de os gewoon veel beter werken, alles gaat zoveel makkelijker.

Zet zo nu en dan men windows bak nog wel eens aan, en ( ik weet het, het is maar wat je gewend bent) ik irriteer me nu dood aan die omslachtigheid die windows kent.

Ben overigens ook van cubase naar logic gegaan, wat ik persoonlijk ook veel lekkerder vindt werken.
Met name het feit dat je niet weer op zoek moet naar goede plugins.

De standaard meegeleverde studioplugins zijn van topkwaliteit. Dit was sinds cubase 5 al aardig verbeterd, maar zoveel als bij apple vindt je er niet. Daarnaast is de prijs van logic ook een stuk schappelijker.

Slim om alleen een toetsenbord te kopen van Apple! Waarschijnlijk is dat ook de enige hardware van Apple die nog enigszins betrouwbaar is. Van mijn Macbook Pro is inmiddels bijna alles vervangen.
Moederbord/Logic board, scherm.
Gelukkig binnen de 3-jarige Applecare garantie maar dan nog ... dergelijke problemen heb ik in het verleden met simpele windows laptopjes nooit gehad.

Hier hetzelfde verhaal...Had ooit een powerbook G4 17 Inch gekocht (toendertijd nog gekocht voor 3400 euro !) oh zo dom ! grote hardware problemen had dat ding,heb hem ook meteen terug gebracht en me geld terug gekregen (gelukkig) meteen een sony vaio gekocht voor 1/3 van de prijs,die heeft gewoon 7 jaar lang goed en stabiel gedraaid.Naast de Core i7 die hier ook al ruim 3 jaar staat...ook helmaal niets nooit geen problemen mee
Een vriend van mij heeft ook een nieuwere Macbook pro en daar is ook echt alles al aan kapot gegaan,daarnaast heeft ie een Aces laptopje van 500 euro en die doet het gewoon altijd !
Of het gewoon allemaal dikke pech is.....tja wie zal het zeggen
En maar roepen dat Apple beter is !
Dit bericht is trouwens niet om een een Apple vs PC discussie te laten losbarsten maar puur alleen om mijn ervaring met mac te delen. (Ben ik alvast ingedekt) :)

ok, om dan toch wat ontopic te blijven, zijn er meer mensen die een mac t bord (blijven) gebruiken voor hun studio werkzaamheden ondanks dat ze geen mac os draaien ? Met name voor het numeriek toetsenbord.

De laatste maand irriteerde ik me echt scheel op het huizenhoge microsoft tbord wat ik ooit voor 40 euro nieuw had gekocht, speciaal voor in de studio. Ik moest steeds harder rammen om een toets te gebruiken. Vooral voor snelkoppelingen in daws is dat nogal storend. Eigenlijk voor alles (posten op synthforum net zo hard)

Het kan slijtage zijn dat het steeds moeilijker werd, dus een nieuw toetsenbord zat er sowieso aan te komen.

Haha voor de extreme retro :D smaken verschillen gelukkig (ik vind dat keyboard namelijk weer ontzettend naar).

Ik hou er wel van. Zo'n TAGGA TAGGA TAGGA geluid, alsof je kei- en keihard aan het werk bent 8>

ok, om dan toch wat ontopic te blijven, zijn er meer mensen die een mac t bord (blijven) gebruiken voor hun studio werkzaamheden ondanks dat ze geen mac os draaien ? Met name voor het numeriek toetsenbord.

De laatste maand irriteerde ik me echt scheel op het huizenhoge microsoft tbord wat ik ooit voor 40 euro nieuw had gekocht, speciaal voor in de studio. Ik moest steeds harder rammen om een toets te gebruiken. Vooral voor snelkoppelingen in daws is dat nogal storend. Eigenlijk voor alles (posten op synthforum net zo hard)

Het kan slijtage zijn dat het steeds moeilijker werd, dus een nieuw toetsenbord zat er sowieso aan te komen.

Ja de meeste keyboards hebben echt zo'n fluffy respons. Kan me ergens wel voorstellen dat je dit wellicht nog prettiger vindt.

Ik houd echt extreem van het apple toetsenbord... ik ben developer, dus mag aardig typen op een dag... nog nooit zo lekker getypt ;)

Oh, maar in mijn studio gebruik ik geen computer...

Hoe hard sla jij op een toetsenbord? Ik heb al >6 jaar hetzelfde toetsenbord en alles doet nog prima. Hij maakt ook een kleren herrie en er groeit onkruid uit, maar hij slaat aan wat hij aan moet slaan.
Mensen die ik spreek via skype spreken mij er op aan, en ook directe omgeving als ik ergens aan het typen ben. Dus het zal wel hard zijn.

Back