Toch maar aan de Apple

laten we het erop houden dat sommige mensen naar mac gaan omdat ze problemen hebben gehad met pc's en andere mensen bij pc's blijven omdat ze geen problemen hebben, ok ?

Gelijk de hele mac vs. pc discussie gehad.

Of gaan er nog wat ubuntu's zich ertegenaan bemoeien :D ?

Of gaan er nog wat ubuntu's zich ertegenaan bemoeien :D ?

nou, dat wil zeggen, ik gebruik Ubuntu nu toch al echt een hele tijd, en dat bevalt, op sommige ¨nukkigheden na dan¨, behoorlijk goed...:okdan:

:koffie:

nou, dat wil zeggen, ik gebruik Ubuntu nu toch al echt een hele tijd, en dat bevalt, op sommige ¨nukkigheden na dan¨, behoorlijk goed...:okdan:

heb het weleens gezien ja, ziet er aardig mac os uit. kun je daar gewoon windows software op draaien?

hebben de blauwe schermen niet gewoon veel te maken met de 3rd party programatuur ?

Ik heb bv nog nooit een reason bsod gehad op win xp.
Enige keren dat ik bsod's kreeg had te maken met het gare usb poortje van m'n geluidskaart.

Persoonlijk zou ik voor het geld eerder twee identieke systemen kopen op windows, met juiste hardware dan 2x zoveel uitgeven aan één mac systeem. Zo kan je altijd doorwerken, wat ook gelangrijk is in een studio.

+1 !!

Er gaat niets boven het typegemak- en gevoel van de oldschool IBM toetsenborden:

Zien er niet uit, maar typen echt geweldig!

spacesaver1280.jpg

heb het weleens gezien ja, ziet er aardig mac os uit. kun je daar gewoon windows software op draaien?

je kan onder Wine de meeste windows software draaien.

heb op mijn macbook pro (van 2008 ) 150 gb met osx en 50 gb met windows 7 staan.
Bootcamp om bij het opstarten te kiezen tussen de twee.
Loopt als een lier, en beide partities zijn leesbaar voor allebei.
Er zijn nu eenmaal dingen die ik onder osx gewoon niet voor elkaar kreeg, en onder windows wel.
Een lekker vet windows notebook erbij vond ik te duur, en dit is een prima oplossing.
Overigens was dat wel even flink werken: flinke backup gemaakt, alles volledig opnieuw geinstalleerd, daar is aardig wat tijd en energie in gaan zitten.
Opvallend was wel dat de apple-hoek weer ouderwets retesnel liep. In twee jaar tijd is dat beestje toch een stuk trager geworden. Je hoort altijd dat dat alleen met windows dozen gebeurd, maar dat kan kennelijk ook makkelijk met een apple.
Enige wat nog ik nog niet aan de praat heb is de toetsenbordverlichting onder windows.

Laatst gewijzigd:
Nou dat klopt niet helemaal, want tonymacx kopieert de bootrom niet, die heeft een eigen.

ah da's een stuk handiger dan in het verleden dan...

Daarnaast kun je op een nieuwe lion imac rustig nog snow leopard installeren.

waarom doet ie dat niet dan? we hebben hier een nieuwe iMac die SL weigert te installeren en op de forums is de enige manier die schijnt te werken de nieuwe iMac op te starten in firewire mode en dan vanaf een andere mac het oudere systeem te installeren...

Dat ze hun distro alleen nog online doen (en op usb stick) vind ik eigenlijk wel goed want optische media is onderhand toch wel een beetje outdated.

ff snel een nieuwe installatie doen is er dus niet bij (als je een langzame verbinding hebt)?
en wat voor info houdt apple allemaal bij als je weer je systeem herinstalleert?

Het is trouwens geen "chip" die verbinding met apple maakt hoor ;)

Het is gewoon een pre-os stukje software wat je instaat stelt online te gaan en een os te
installeren.

oh goed... dus als je HD kapot is werkt 't niet?

ik weet niet wat iedereen hier doet met z'n windowsbakken dat je zoveel problemen hebt, maar ik heb in de bijna 25 jaar dat ik met beide werk, oneindig meer problemen gezien en gehad met apples dan met pc's. en met pc's warenb ze dan makkelijk op te lossen, met een apple moest er een nieuwe machine komen, of meteen een reparatie voor de prijs waar je een nieuwe pc van kon kopen. de laatste jaren zou een apple er alleen al niet meer inkomen vanwege het idiote aantal kapotte machines dat ik tegenkom.

maar goed, een toetsenbordtip: logitech illuminated keyboard. typt niet alleen superlekker en snel, maar ook nog met verlichte toetsen. ik zou niks anders meer willen..
http://www.logitech.com/keyboards/keyboard/devices/4740

Waar is het een waterkoeler MET WINDHOOS?!!
Dat is ziezo vragen om problemen......zie al een BSOD

BTW, een apple bouwen is tegenwoordig makkelijk.

waarom doet ie dat niet dan? we hebben hier een nieuwe iMac die SL weigert te installeren en op de forums is de enige manier die schijnt te werken de nieuwe iMac op te starten in firewire mode en dan vanaf een andere mac het oudere systeem te installeren...
Nou dan werkt het toch?

ff snel een nieuwe installatie doen is er dus niet bij (als je een langzame verbinding hebt)?
en wat voor info houdt apple allemaal bij als je weer je systeem herinstalleert?
Wie heeft er tegenwoordig nou nog een langzame internetverbinding dan? En die ene keer dat je toevallig osx wilt installeren via het netwerk kun je dat rustig doen vanaf een snelle internetverbinding. Daarnaast zei ik net ook al dat het gewoon via usb kan, install duurt maar 10 minuten en is een stuk relaxter dan W7 installeren.

oh goed... dus als je HD kapot is werkt 't niet?
[/QUOTE]
Klopt, maar das bij alle computers he ;)

Back