Thuis heb ik een Soundcraft (EPM
staan. Prima mixertje: eigenlijk nooit klachten gehad: o.a. mijn synth gaat hier doorheen. Totdat ik vorige week een Mackie Onyx 1640i uitprobeerde: synth > Mackie > 2x KRK Rokit 6 G2.
Naar mijn idee "hoor" je een goede mixer niet, maar - jemig - wat zat daar een verschil tussen. Testen doe ik altijd op een pianogeluid, en waar hij door de Soundcraft misschien een beetje "dof" klinkt, was hij door de Mackie zo helder, dat ik de hoge EQ zelfs een beetje terugdraaide.
De vraag is dus een beetje: wat is nou goed? Als in, wat voor kleine mixer (12-20 kanaals) hoor je nou niet, en wat moet zoiets kosten? Ik dacht dat Soundcraft best een goed merk was, maar daar heb ik me blijkbaar in vergist, of is dat alleen voor de goedkope mixers van hun
. Niet dat ik nu direct iets nieuws wil kopen
, maar ik ben toch benieuwd hoe ik een goede mixer kan herkennen in de winkel...
staan. Prima mixertje: eigenlijk nooit klachten gehad: o.a. mijn synth gaat hier doorheen. Totdat ik vorige week een Mackie Onyx 1640i uitprobeerde: synth > Mackie > 2x KRK Rokit 6 G2.Naar mijn idee "hoor" je een goede mixer niet, maar - jemig - wat zat daar een verschil tussen. Testen doe ik altijd op een pianogeluid, en waar hij door de Soundcraft misschien een beetje "dof" klinkt, was hij door de Mackie zo helder, dat ik de hoge EQ zelfs een beetje terugdraaide.

De vraag is dus een beetje: wat is nou goed? Als in, wat voor kleine mixer (12-20 kanaals) hoor je nou niet, en wat moet zoiets kosten? Ik dacht dat Soundcraft best een goed merk was, maar daar heb ik me blijkbaar in vergist, of is dat alleen voor de goedkope mixers van hun
. Niet dat ik nu direct iets nieuws wil kopen
, maar ik ben toch benieuwd hoe ik een goede mixer kan herkennen in de winkel...