electronisch drumstel hoe wijs ik geluiden toe?

First Level

Gedeactiveerd account
ik heb een electronisch drumstel gekocht, samen met addictive drums.... als ik de kick in trap dan krijg ik een koebel, en als ik de snare krijg ik cymbal........ kortom alles staat verkeerd toegewezen.....de hele avond wezen kloten......ben er zo flauw van dak bijna me drumstokken door de kamer wil gooien...

Hoe los ik dit op?!??!:?:?:?:?:?:?

De mapping van Addictive Drums is inderdaad niet standaard (niet de GM-indeling zoals we die allemaal kennen).

Als je Addictive Drums update (ik weet zo even niet naar welke versie), dan heb je een extra functie om de midi-noten te remappen.

Je kunt natuurlijk ook een andere plugin proberen, zoals EZ Drummer. Hierin staan alle noten wel volgens de GM-standaard gemapt.

Succes!

het is een heel basic apparaat...

het is dus de "Ion iED05 USB Digital Drum Kit" voluit?
dat had je wel ff in je openingspost mogen zetten, lekker halfgebakken werk weer dit...

ik heb een beetje de indruk dat het niet echt een heel professioneel ding is maar meer een veredelde PC gadget...
sounds zal je daarom ook op de PC moeten instellen middels de software...

het is dus de "Ion iED05 USB Digital Drum Kit" voluit?
dat had je wel ff in je openingspost mogen zetten, lekker halfgebakken werk weer dit...

ik heb een beetje de indruk dat het niet echt een heel professioneel ding is maar meer een veredelde PC gadget...
sounds zal je daarom ook op de PC moeten instellen middels de software...

Zo doen sommigen met de ultrabeat: samples ingooien en filteren, "drummen" met je midi-controller of gewoon tekenen, en da's it. Niet moeilijk doen als het makkelijk kan.

Met een kick en een snare, als je weet hoe je deze combineert, maak je best leuke dingen. Begin daar maar voordat je met hardware gaat werken als je niet weet hoe het werkt. Of ga je zeggen dat je alleen analoog gebruikt? :D

ik gebruik tot nu toe alleen digitaal pablo, anders had ik wel een 'echt' drumstel gekocht:)

Of is pablo's stem van nature ook digitaal? :D

Nee, dat is niet zo....op zich is elk geluid wat je hoort analoog, lucht die trilt is niet digitaal......

je kan toch gewoon ff op de bak zelf de note nummers goed zetten of nie dan? ...zo deden ze dat ook in de 80's...

dus kick op #36, stick op #37, snare op #38, clap op #39, closed HH op #42, open HH op #46 enz...

In de jaren '80 deden we dat met hexagon piëzo's, jackkabels en analoge drumbreinen.

Iets later in de jaren 80 deden we dat met MIDI mappen en GM drumkits. :)

Ik kan die digitaal maken ja, ooit gehoord van autotune, vocoders, etc? :D
Toch niet welkom in mijn setting :doei:

Ik was even in de veronderstelling dat je een vocoder op je stembanden had :D

ik ga de pads gewoon aan sluiten op een ander module, de standaard module die hier bij zit kan ik niets mee......

Die geeft signalen door......en de midi doet het voor geen meter........

Back