electronisch drumstel hoe wijs ik geluiden toe?

...kan je wel drummen? Of ben je eigenlijk braadslee die iets anders gaat doen dan op toetsen rammen?

...kan je wel drummen? Of ben je eigenlijk braadslee die iets anders gaat doen dan op toetsen rammen?

Jep......wil het zowieso als bijvak gaan doen op conservatorium...... ik wil gewoon dat er geluid uit komt zodat ik kan oefenen......

Maar zou je dan niet beter iets kopen wat uit de doos werkt i.p.v. dittum? Of 'n drumstel kopen met doeken en snaren enzo. Maakt wat meer herrie maar als er dan geen geluid uit komt is de oorzaak vrij overzichtelijk. Of je hebt geen stokken vast of er zit geen vel meer op je trommels.

Ik zocht gewoon iets goedkoops......paar tientjes.... dan voldoet dit prima. Ik kan later als ik weer wat geld heb altijd nog een betere (accoestisch) set kopen.....

Ik zocht gewoon iets goedkoops......paar tientjes.... dan voldoet dit prima. Ik kan later als ik weer wat geld heb altijd nog een betere (accoestisch) set kopen.....

Bedoelde je akoestisch?

Je kunt ook in het conservatorium vragen of ze daar een huurzaal hebben met mogelijkheid tot gebruiken van de juiste hardware, je betaalt daar een bedrag geloof ik als je bij een cursus of zo aangesloten bent en ben je in ieder geval minder geld kwijt. In de stedelijke muziekschool in Groningen heb je dat tenminste. Pas als je weet hoe het werkt ga je dan sparen en een goed apparatuur kopen waar je KAN werken.

Succes!

en de midi doet het voor geen meter
Wat doet het dan wel? Heb je de juiste drivers en software geïnstalleerd?

Die geeft signalen door......en de midi doet het voor geen meter........

De midi doet blijkbaar wel iets, want in de eerste post geef je aan dat je wel geluiden hoort, alleen niet de geluiden die kloppen met de betreffende pads die je aanslaat. Aangezien je niet heel duidelijk aangeeft wat het probleem is, hier wat suggesties:

Als je probleem alleen ligt in het juiste geluid bij de juiste pad krijgen, zou ik daarvoor geen andere module kopen. Dan zou ik of in de software kijken of je de midi-mapping kunt aanpassen of misschien heel simpel de pads op een andere aansluiting van de module aansluiten zodat ze overeenkomen met wat er in de software is ingesteld (dat laatste verdient niet de schoonheidsprijs overigens, als je de mapping kan aanpassen zou ik daar wat tijd insteken, het gaat je waarschijnlijk later ook nog wel van pas komen als je je wat meer in de software verdiept).

Als je vind dat de pads niet goed genoeg reageren (bijvoorbeeld volume-verschillen bij hard/zacht slaan), dan gaat een andere module waarschijnlijk ook niet helpen, grote kans dat de beperkingen die je nu ervaart ook een beperking is die in deze pads zit. Als je een vertraging ervaart tussen het slaan en het horen van het geluid zal het probleem eerder in je computer, software of geluidskaart zitten.

Als je wilt dat mensen je helpen met het zoeken van de oorzaak van het probleem en eventueel het vinden van een oplossing, zal je wel iets meer informatie moeten geven en wat uitgebreider moeten omschrijven tegen welke problemen je nu precies aanloopt en wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen.

Via de usb kabel geeft hij wel signalen door.... maar de midi poort schijnt blijkbaar dus helemaal niet te werken..
Er schijnt ook software bij te horen....die heb ik er niet bij gekregen en kan ik ook niet vinden via internet.

...dus rommel dus werkt niet dus terug naar de Kijkshop en het ding terug de lift in gooien het magazijn in en bij Thomann of Frietbek 'n nieuwe goeie Roland V-Drum kopen.

...dus rommel dus werkt niet dus terug naar de Kijkshop en het ding terug de lift in gooien het magazijn in en bij Thomann of Frietbek 'n nieuwe goeie Roland V-Drum kopen.

Precies, of de suggestie die ik al gaf via de lokale muziekschool, hij kan geen drumstel kopen op dit moment.

Apparatuur die half werkt of half ingeleverd wordt gebruikt, kun je helaas niets mee als je een band wil starten in de 80's stijl, en hard werken. Succes :okdan:

Via de usb kabel geeft hij wel signalen door.... maar de midi poort schijnt blijkbaar dus helemaal niet te werken..
Er schijnt ook software bij te horen....die heb ik er niet bij gekregen en kan ik ook niet vinden via internet.

Gewoon retourneren/weggooien, deze kopen en gaan met die banaan......

Back