Pimpampeter
Muziekfabriek
Jajajaja,
Als t goed is ga ik er morgen een ophalen. Een echte originele Lexicon 480L. Uiteraard heb ik me al ingelezen op dit gebied, maar ik vroeg me af of er mede forumleden zijn die me van wat tips kunnen voorzien:
- Wat zijn MUSTS om op te letten bj de aanschaf?
- Je kunt de Lexicon mono in/stereo out gebruiken, op 2 engines, zoals ik het begrijp. Is het dan logisch om m mono aan te sluiten aan de input? En, hoe doe ik dat als ik een mono send en stereo return wil maken in Cubase?
Wat me zelf al verstandig leek om in de gaten te houden:
- De machine een half uur in bijzijn van de verkoper laten draaien op beide engines. Dan weet je of er een uitvalt of hapert
- Beide engines onafhankelijk van elkaar testen
- Buttons faders en switches testen
- Gain potmeter testen of ze kraken
- machine testen MET en zonder Classic Rom card (want die zit erbij)
- Checken of fan vol met stof zit (dan weet je hoe t onderhoud is geweest...)
- checken op deuken of beschadigingen (of de remote niet gevallen is)
Ben benieuwd of iemand nog goede tips heeft!
Als t goed is ga ik er morgen een ophalen. Een echte originele Lexicon 480L. Uiteraard heb ik me al ingelezen op dit gebied, maar ik vroeg me af of er mede forumleden zijn die me van wat tips kunnen voorzien:
- Wat zijn MUSTS om op te letten bj de aanschaf?
- Je kunt de Lexicon mono in/stereo out gebruiken, op 2 engines, zoals ik het begrijp. Is het dan logisch om m mono aan te sluiten aan de input? En, hoe doe ik dat als ik een mono send en stereo return wil maken in Cubase?
Wat me zelf al verstandig leek om in de gaten te houden:
- De machine een half uur in bijzijn van de verkoper laten draaien op beide engines. Dan weet je of er een uitvalt of hapert
- Beide engines onafhankelijk van elkaar testen
- Buttons faders en switches testen
- Gain potmeter testen of ze kraken
- machine testen MET en zonder Classic Rom card (want die zit erbij)
- Checken of fan vol met stof zit (dan weet je hoe t onderhoud is geweest...)
- checken op deuken of beschadigingen (of de remote niet gevallen is)
Ben benieuwd of iemand nog goede tips heeft!