Reason met Logic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

KASH

Nieuwkomer
Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is KASH,ik ben een producer Dj.
Niet zoals de meesten hier met veel geblaas.
Ik ben jaren Resident in de FUSE Brussels geweest en nog meer en meer en meer.
Dus dan hoef ik ook geen interview meer te geven.
De vraag is echter:"Kan ik Reason slave laten lopen in Logic of is enkel Cubase compatible.

let me know,

Re: Reason met Logic

ik kan me niet voorstellen dat dat niet in de handleiding staat, maar het staat ook bij de FAQ op propellerheads.se.
hiervoor heb je wel ReWire nodig (de eerste versie, niet ReWire2)

Origineel geplaatst door KASH
Ik ben jaren Resident in de FUSE Brussels geweest en nog meer en meer en meer.
Dus dan hoef ik ook geen interview meer te geven.

deze twee zinnen begrijp ik niet helemaal. que?

Hehe, ook orgineel om een tent FUSE te noemen.

Dat was toch ook een mastering programma? ;)

Een zinnig antwoord op je vraag moet ik helaas schuldig blijven. Cyan_circle heeft een goede tip.

Fuse ? DJ Kash ? De echte DJ Kash ??

Fuse ? DJ Kash ? De echte DJ Kash ??

Origineel geplaatst door fuse
Hehe, ook orgineel om een tent FUSE te noemen.
Dat was toch ook een mastering programma? ;)

Mijne heren,

De Fuse in Brussel is al jaren dé toonaangevende techno-club van heel West Europa.
"I love techno" is hier ontstaan. (de organisator, Peter de Cuypere was eigenaar van deze tent)
En wat DJ Kash zelf betreft wil ik graag ff een kleine opsomming maken van clubs en events waar hij de laatste 10 jaar gedraaid heeft.

Fuse (jaren resident )
Alle grote disco's in Nederland, België, Zwitserland, Polen, Spanje, Frankrijk, Duistland, Italië,...
Bijna alle grote dance ferstivals in heel Europa.
Torhout / Werchter (hoofdact op Mainstage ! - man dat was waanzin, 200.000 watt en 50.000 jumpers !!! )
Pukkelpop ( ettelijke keren )
Dourfestival
Dance Valley
Action Beach Rock
Diverse keren hoofdact op I Love Techno
Voorprogramma Underworld in diverse landen.
Voorprogramma The Orb met CJ Bolland
Love en Techno parade's in heel Europa
Zeer goeie vriendjes met CJ Bolland en Underworld
6 x hoofdact op Laundry Day !!!!!!(25.000 bezoekers in 2002 )
Advies en A&R bij het toonaangevend, maar helaas stopgezet label R&S
Voorprogramma Prodigy
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kortom, een nieuw interresant Forum lid. Vragen over dans-muziek ? Ask him ! De jongen werd geboren met 2x SL1200
en een Rodec mixer !
Als ik me niet vergis heeft hij ongeveer 50.000 maxi's op zolder staan...

Ik zou zeggen : Welkom op het forum !

Laatst gewijzigd:
Re: Fuse ? DJ Kash ? De echte DJ Kash ??

Re: Fuse ? DJ Kash ? De echte DJ Kash ??

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Mijne heren,

De Fuse in Brussel is al jaren dé toonaangevende techno-club van heel West Europa.
"I love techno" is hier ontstaan. (de organisator, Peter de Cuypere was eigenaar van deze tent)
En wat DJ Kash zelf betreft wil ik graag ff een kleine opsomming maken van clubs en events waar hij de laatste 10 jaar gedraaid heeft.

Fuse (jaren resident )
Alle grote disco's in Nederland, België, Zwitserland, Polen, Spanje, Frankrijk, Duistland, Italië,...
Bijna alle grote dance ferstivals in heel Europa.
Torhout / Werchter (hoofdact op Mainstage ! - man dat was waanzin, 200.000 watt en 50.000 jumpers !!! )
Pukkelpop ( ettelijke keren )
Dourfestival
Dance Valley
Action Beach Rock
Diverse keren hoofdact op I Love Techno
Voorprogramma Underworld in diverse landen.
Voorprogramma The Orb met CJ Bolland
Love en Techno parade's in heel Europa
Zeer goeie vriendjes met CJ Bolland en Underworld
6 x hoofdact op Laundry Day !!!!!!(25.000 bezoekers in 2002 )
Advies en A&R bij het toonaangevend, maar helaas stopgezet label R&S
Voorprogramma Prodigy
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kortom, een nieuw interresant Forum lid. Vragen over dans-muziek ? Ask him ! De jongen werd geboren met 2x SL1200
en een Rodec mixer !
Als ik me niet vergis heeft hij ongeveer 50.000 maxi's op zolder staan...

Ik zou zeggen : Welkom op het forum !

maar IK weet hoe je Reason aan Logic synct... :D hahaha:biertje:

Re: Re: Fuse ? DJ Kash ? De echte DJ Kash ??

Re: Re: Fuse ? DJ Kash ? De echte DJ Kash ??

Origineel geplaatst door cyan_circle
maar IK weet hoe je Reason aan Logic synct... :D hahaha:biertje:

hahahaa! heel goed..

Wow

Wow

Euhm,ik weet niet goed wat te zeggen hier op maar,die persoon hier boven weet blijkbaar veel van mij.
Ik moet echter er wel bij vermelden dat het nit alleen door mezelf maar,ook door zeer close vrienden is dat ik dat allemaal heb kunnen verwezelijken.
Credits were credit are right.
Thankx Alex,Roel,Luc,Raf and many more.
Ik zou het alleen niet zo hebben kunnen brengen zoals ik het wou en die personen hebben ervoor gezorgd dat het zo WEL kon.
TANKX A BUNCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu iets anders.
Dat Reason met rewire werkt zover was ik zelf ook al wel gekomen 3 jaar geleden op mijn Apple.
Ik heb nu echter een PC aangeschaft want geen slecht woord over Apple maar....het kan dan wel zijn dat het niet draait op de PC maar dat is dan 2% van het totale paket.
Voor Apple is het 70% van de software die niet compatible is en niet te vergeten de prijs van 4800€ voor een machien.
Upgrades is niet nodig voor Apple,......koop gewoon een voledig nieuw machien.........sorry maar ik sta niet achter die redenering.
Moest de rewire niet gaan in de PC samen met Logic dan doe ik gewoon verder in Cubase SX.
Ik zou alleen liever werken met Logic omdat de plugin folders bij Cubase SX wel zuigt.
Heel mijn machien loopt vast met d bugs die Cubase SX heeft op sommige vlakken met de plugs.

Nogmaals bedankt voor al die mensen die mij hebben gesteund door dik en dun!!!!!!!

ach, in belgie ben je al snel een held... :o:

Re: Wow

Dat Reason met rewire werkt zover was ik zelf ook al wel gekomen 3 jaar geleden op mijn Apple.
Ik heb nu echter een PC aangeschaft want geen slecht woord over Apple maar....het kan dan wel zijn dat het niet draait op de PC maar dat is dan 2% van het totale paket.
Voor Apple is het 70% van de software die niet compatible is en niet te vergeten de prijs van 4800€ voor een machien.
Upgrades is niet nodig voor Apple,......koop gewoon een voledig nieuw machien.........sorry maar ik sta niet achter die redenering.
Moest de rewire niet gaan in de PC samen met Logic dan doe ik gewoon verder in Cubase SX.
Ik zou alleen liever werken met Logic omdat de plugin folders bij Cubase SX wel zuigt.
Heel mijn machien loopt vast met d bugs die Cubase SX heeft op sommige vlakken met de plugs.

ik snap het nu helemaal niet meer. werkt het nou? reason en logic?
als je dat van rewire al wist had je dat misschien beter in je eerste post kunnen zetten.
kijk, mij maakt het verder weinig uit of je bekend bent in belgie (sommige mensen blijken dat anderen kwalijk te nemen als je dat niet weet) maar ik probeer je gewoon verder te helpen.
dus als je nog vragen hebt, stel ze zeker.

Hehe, nou ja misschien wel flauw. Maar het feit dat The Fuse mij al bekend is sinds een lieftallige belgische schone (in de categorie strafbaar 16 jr) hier mij van op de hoogte stelde had ik niet verteld. Eigenlijk staat m'n nick hier los van maar soms is toeval gewoon toevallig. ;)

Maar ik dwaal af.

Toch leuk dat een nieuw lid (ongeacht welke positieve attributen deze ook heeft) met een zinnige vraag ook een zinnig antwoord krijgt toch?

Wat je denk ik met de 'oude' rewire gaat missen is dan de midi aansturing of niet? En syncen van Cubase SX en Reason op 2 computers lijkt me nou ook niet de ideale oplossing (je maakt een kans met een midex midi controller van steinberg)
Maar een 2 computers oplossing is misschien ook interessant. Dan stuur je reason aan via midi van de sequencer van je andere programma. Het zij Logic of Cubase of een MPCx000.

Want het ligt misschien nog niet zo voor de hand maar een computer hoef je niet enkel als sequenced hart van een studio te zien. Het kan gewoon ook een 'domme' module zijn met meerdere outputs midi in/out en een funky interface.

En als je meerdere computers hebt dan kun je er ook een schakelkastje tussen zetten voor toetsenbord/muis/monitor wat op zich heel praktisch werkt. Je laad een slave computer in als zijnde module en die blijft wel rammelen zodat jij je ding met je main sequencer kunt doen.

OK, ik draaf door.

Logic wordt op de PC tot versie 5.8 ondersteund en dan is het schluss. Wat Rewire ondersteuning betreft denk ik niet dat je daar al teveel je 'heil' in moet zoeken. Het kan zeker wel volgens de kenners, maar het houdt niet over.

Zou er een VST wrapper komen om een Rewire applicatie toch te kunnen laden met midi en de hele bups?

Nou ja, Cubase SX is ook nog zo slecht nog niet. Of je moet helemaal verliefd worden op Nuendo2. :)

Ik heb nu echter een PC aangeschaft

ojee... ik vrees dat je het dan wel kan vergeten... snel weer een mac scoren dus :D

Origineel geplaatst door krz
ach, in belgie ben je al snel een held... :o:

Amai nie !
...khem er hier ne serieuze schep bovenoep gedaan :)

Maar nu even ernstig. Ik ken zelf niks van die Reason. Het spreekt me niet zo aan. Buiten een handvol steengoeie plugs ben ik een man van hardware. Het leuke aan heel het huidige midi soft-en hardware gebeuren is dat er steeds alternatieven zijn. Wat wil je bekomen met Reason in SX en kan dat eventueel niet op een alternatieve manier ?

reason met logic

reason met logic

Reason kan wel degelijk tegelijk runnen met logic (logic is dan automatisch master, reason dus slave) , eerst logic starten dan reason. (oja vanaf logic 4.8 geloof ik ) hopenlijk antwoord op je vraag fuse, suc6 ermee ! groeten LecZ

Re: reason met logic

Re: reason met logic

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Reason kan wel degelijk tegelijk runnen met logic (logic is dan automatisch master, reason dus slave) , eerst logic starten dan reason. (oja vanaf logic 4.8 geloof ik ) hopenlijk antwoord op je vraag fuse, suc6 ermee ! groeten LecZ

Yess,dankjewel!!!!!!!!!!

Dat was alles wat ik moest weten.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back