welke synth is het?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Jochen

Ouwe rot
ok, dit is misschien maar een stomme vraag, maar ben gewoon nieuwsgierig...
welke synth gebruikte marco v voor de lead in simulated, tiësto in flight 643 en plastic boy in silverbath?
alvast bedankt ;)

wat is het toch moeilijk eh,een serieus antwoord te geven... Het is maar een vraag als een andere, sorry dat niet iedereen zoveel ervan kent eh!

Ik denk dat Marco V een Nord is. De andere 2 volgens mij JP8000 of 8080.

welke

welke

:stupid
als allller eerste ,alleen de personen zelf zouden kunnen zeggen welke app. ze hebben
gebruikt in welke platen
[ik weet wel dat dat soort "trance artiesten"veel digi handson control app gebruiken]
ala nordlead ,de jp 8080 envirus
veel stemmen en veel knoppen ,...
maar als jij dezre app koop wil dat nog niet zeggen dat ,....?

ik heb wel een keer tiesto en ferry corten op tv gezien in een of ander programma
en daar stond een andromeda en 909 en meer van dat lekkere spul
dus ga maar vast sparen
jochem :engel:
en een stomme vraag nee hoor dat mag hier gewoon !!hihi:geslaagd:

ik denk dat alle leads op de "trance hitsound of the future" sample-cd staan.
ik geloof niet dat er iemand in die producties nog een echte synthesizer gebruikt.
misschien is het wel software dat kan ook.

en boven alles, wat is het toch mega cool om precies die geluiden te gebruiken die anderen al hebben gebruikt... maarja dat heb je dan weer met sample cd's.... geloof ik..toch?

Origineel geplaatst door dj_jochen
wat is het toch moeilijk eh,een serieus antwoord te geven... Het is maar een vraag als een andere, sorry dat niet iedereen zoveel ervan kent eh!

nou weet je, je kan gewoon hetzelfde geluid halen uit meerdere synths.
Daar het basis principe van een synth hetzelfde is...

thx guys ;)
Het is niet de bedoeling om dezelfde synth te kopen als die zij zouden gebruiken, maar vroeg me dit gewoon af...
Het is de persoon die de geluiden maakt, dus de 1 zal wel wat leukers eruit krijgen als de ander, dat weet ik ;)

greetz

ik durf t niet 100% zeker te zeggen,

maar ik meen dat Marco V nogal gek ik is van zn Virus (voornamelijk de PRE-SETS)

tja t blijft een DJ terwijl Tiesto toch ook een productie koning is :D

maarja, ik ben waarschijnlijk bevooroordeeld want TIESTOOO is gewoon de beste :)

ik weet wel dat Tiesto iig wel zo'n JP geval heeft staan (en nog een hoop andere spullen)

Origineel geplaatst door bambamstudio
nou weet je, je kan gewoon hetzelfde geluid halen uit meerdere synths.
Daar het basis principe van een synth hetzelfde is...

hmmz is dat zo?

ik geloof dat mijn synth werkt met patches dus als iemand anders andere patches gebruikt kan ik toch nooit hetzelfde geluid reproduceren?

of bedoelde je enkel analoge synths?

maar als je niet dezelfde waveforms hebt kun je programmeren wat je wilt, t blijft toch iets anders?

niet?

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
maar als je niet dezelfde waveforms hebt kun je programmeren wat je wilt, t blijft toch iets anders?

niet?

Ga 's gauw je mond spoelen! Subtractieve synthese bestuderen (vooral dat filter en envelopes niet allen zijn bedacht voor resonantie en cut off) en maak een afspraak met Prof Dr Ir Rob Papen voor een meeschterklasch!

Alhoewel... jouw stelling het geeft iig nog eens aan dat een DJ geen muzikant is. :duivels:

LOL! nou sorry hoor :D

ten eerste, IK BEN GEEN DJ! mn naam is wellicht misleidend (sorry was puberale opwelling op mn 12e)
(heb eigenlijk nog nooit een heuse draaitafel (op de oude pick-up na dan) aangeraakt!)

nee, sterker nog, IK BEN EEN ECHTE MUZIKANT! :) want ik kan heel mooi piano spelen :D

idd, Bij deheer papen langsgaan voor de masterclass staat op mn to-do-list maar ik heb t even druk en er komt vakantie aan enzo,

vergeef me dat ik t niet weet, maar ik krijg van alle kanten dingen te horen, want toen ik er eerst heilig van overtuigd van was dat ik met mn synth elk geluid kon "opwekken" verweet een oude vriend van me met elektrischh versterkte cello (haha wellicht kijkt ie mee op dit forum) me dat dat niet zo was en dat ik beperkt was vanwege waveforms,

dus, ik kan WEL? elk geluid maken? (k kan t nog niet in de handleiding vinden)

ja ik zal t bestuderen, maar ik heb nu eenmaal weinig tijd om dat ik luchtvaart- en ruimtevaarttechniek studeer, en geloof me, daar komt ook echt wel wat bij kijken dus k heb niet zomaar tijd om full-time iets anders te leren

(60 uren in de week studie vind ik wel best)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back