Sysex sturen/ontvangen?

barn

Detroit nerd
Hoi,

Ik ben een grote leek wat sysex betreft... Ik gebruik geen DAW; dat zal er mee te maken hebben :)

Toevallig heb ik wel Ableton Live, maar na wat google'en begreep ik dat die geen sysex ondersteunt. Zoeken hier op het forum op 'sysex' hielp me niet verder, en specifieker kan ik met mijn gebrek aan kennis hierover niet zoeken.

Wat ik wil:
- Mijn Jupiter-4 haar midi-kit instellingen wijzigen dmv sysex.
- Geluiden van bijvoorbeeld mijn MicroWave I dumpen en archiveren.

Is het iets wat ik bijvoorbeeld met een editor van de MicroWave I kan doen? Wat is een goede daarvoor? Kan ik daarmee ook naar een willekeurig ander device sysex sturen?

Hopelijk word ik weer wat wijzer hieromtrent... :)

Je kunt synthedit downloaden en een 3rd party module downloaden van chris kerry, genaamd CK_sysex volgens mij.
Hiermee zou je voor al je sysex controls kunnen maken en zo je eigen controller in elkaar kunnen zetten. Ik kan je desnoods nog een prefab van een automation recorder sturen waarmee je knop bewegingen on the fly op kunt nemen en je sysex ermee te besturen en een opzetje waarmee je de sysex module gebruikt.

Er zijn ook nog een paar alegemene sysex-vsts die verscheidene hardware apparaten kunnen besturen, maar die kosten rond de 100 euro dacht ik. Maar als je de synthedit-demo gebruikt kun je dit allemaal gratis doen..en op je eigen manier ;)

mvg
sik

Ja, heb een boekje met info erin ja... kan bijvoorbeeld instellen hoe mijn arpeggiator reageert (via sysex dus)

...en ik werk op Mac OSX!

Ok,

Ik heb inmiddels wat programmaatjes gedownload... en ook wel aan de praat gekregen...
Alleen werkt het nog niet goed...

Allereerst is er het programmaatje van de midi-interface van de jupiter4 die simpel de sysex commando's voor je per instelling genereert ( http://www.chd-el.cz/index.php?id=403&lngid=en onderaan: System Exclusive Messages generator (archive) - daar zit een html in die de sysex genereert)

Uit dit programmaatje komt uiteindelijk het volgende:
F0 00 20 21 7F 56 05 0C 00 00 0C 7A 13 F7

Dat moet ik dan omzetten op de een of andere manier naar een sysex-bestand. Hier heb ik "Hex Fiend" voor gevonden... Hier heb ik de bovenstaande hex-getallen in het linkerrijtje ingevoerd, en het bestand opgeslagen als .syx bestand.

Dit heb ik vervolgens via SysEx Librarian overgepompt naar mijn jupiter-4... Ze ontving wel iets, want ik hoor een vaste toon, en die blijft klinken... Dus ik zend wel iets, maar hij loopt vast... want moet hem uit en weer aanzetten om die vaste toon uit te krijgen.

Dus mijn sysex bestand is niet correct denk ik... Ik heb hem bijgesloten... wat doe ik fout?

Moet ik de waardes in Hex Fiend in het rechterrijtje invoeren?

Attachments

• jp4-13-0-last-12-1:16th.syx
    14 bytes · Bekeken: 136
Oh ja... na mijn gepoogde sysex bestand, ontvangt de jupiter 4 helemaal geen midi meer... op geen enkel kanaal...

heel erg bedankt voor het meedenken

iemand anders een idee?

Probeer hier eens...
tja... :gaap:

Normaal moet dat toch gaan, als je die sysex al kunt genereren met die html generator ??

Ik gebruik SendSX veel, http://www.sonicspot.com/sendsx/sendsx.html

en daar kun je de gegeneerde Sysex in Copy/Pasten,
Desnoods één voor één ipv Generate all ??

Jou "jp4-13-0-last-12-1_16th.syx" is voor mij ook niet bekent...

Heb hem inmiddels weer aanstuurbaar door midi gekregen...
De key-shift kon waarschijnlijk geen 00 waarde hebben...

Maar heb de midi-clock nog niet aan de praat...
Zal eens proberen om het 1-voor-1 te doen met die waarde... dank!

tja... :gaap:

Normaal moet dat toch gaan, als je die sysex al kunt genereren met die html generator ??..
Stephen als je de topic doorneemt zou je kunnen opmaken dat mensen ook informatie van Barn nodig hebben om hem te helpen. Blijkbaar is hij daar te dom of lui voor om die door te geven. Dus...
(en dit wordt het weer bashen)

Nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken

Back