nieuw nederlands analoog multi effectrack

voor 1999,- kan je nog steeds een heleboel leuke dingen kopen.

en geloof mij, ik weet voor 100% hoe dit ding in mekaar zit, en de prijs is behoorlijk hoog.

maar sucses met verkopen.

:mega:

Hoe weet jij hoe de PedalPro in mekaar zit?
De prijs is juist redelijk laag als je denkt aan 7 jaar 'research&development', de lage oplage, de hoogwaardige componenten, nieuw ontwikkelde gepatenteerde technologie, duurzaamheid etc.
Daarnaast, als je allemaal losse effecten met dezelde kwaliteit zou kopen, met bijbehorende voeding, benodigde programmeerbare midi-looper, kabels, pedalboard etc, zou je VEEL meer geld kwijt zijn.
Nee, dit is een goede deal. Zie de 'Gitarist' voor meer info.
R

7 jaar 'research&development???

nou, dat moeten dan behoorlijke kneuzen zijn, ik geloof er geen reet van.

:koffie:

Hoi,

het zijn 2 ingenieurs met een achtergrond in electronica en lucht- en ruimtevaarttechnologie. Geen kneuzen.
7 jaar is helemaal niet lang voor het bedenken, ontwikkelen, fabriceren, testen en aanpassen van een dergelijk complex apparaat.

En nu weet ik nog steeds niet hoe jij zo goed snapt hoe het 'in mekaar zit'.
groetjes,
Rogier

het apparaat is helemaal niet complex, het bestaat uit een aantal effecten die middels relais geschakeld worden, en digitaal bestuurd worden door een processortje.

en dat alles neemt echt geen 7 jaar in beslag om dat te bedenken en in mekaar te zetten, tenzij je natuurlijk een kneus bent....:D

en ik weet wat er alemaal inzit aangezien ik zelf al ruim 30 jaar analoge en digitale shit aan mekaar knoop, en uControllers programmeer.

en de reden dat ik nooit aan dit soort apparaten begonnen ben, is omdat het zelfs met een mooi verhaal erbij bijna onverkoopbaar is.
ook omdat met name gitaristen erg verknocht zijn aan hun stapel losse pedaaltjes of alreeds een multi effect hebben...

trouwens de TC g system is volgens hetzelfde principe , dus geniaal is het ook al niet..., en is een stuk goedkoper...

Laatst gewijzigd:
Begrijp nie waarom iedereen hierzo loopt te miepen...dit ding is top voor een gitaarist on the road.
En dit is toch geen gitaristen forum toch?
Voor je studio koop je gewoon wat andere effecten...en nee, niet dit ding duh...
Begrijp ook niet waarom dit ding hier word besproken eigenlijk.

En wat betreft de prijs...tja, veel geld. Maar om nu te zeggen dat het te duur is is naïef..
Meeste mensen hier kunnen niet verder denken dan de prijs van de onderdelen en de tijd dat het kost om het in elkaar te zetten.

maar ik vind hem helemaal niet lekker klinken. 7 jaar verspilde moeite. nee ik denk dat gitaristen net als synthesizer freaks net mensen zijn. die geen geld boom hebben dus word het waarschijnlijk steeds iets er bij kopen en heb je allemaal aparte pe(N)dalen dat maakt toch niets uit. Natuurlijk zijn er mensen die zo los 2000 euro's los als wisselgeld in hun zak hebben zitten. maar die zijn toch wel onder de muzikanten op een halve hand te tellen. Wat ik ook vermoed dat als je een vintage tone wilt je een vintage bak wilt en dan krijg je ook een vintage tone. dit is een cloon ergens vandaan of bedacht je hoort gewoon dat er geen soul in zit.

maar idd als je muzikant bent en je speelt met iemand op een verjaardag of een trouwerij maakt het je idd niet uit ;{ .

Begrijp nie waarom iedereen hierzo loopt te miepen...dit ding is top voor een gitaarist on the road.
Voor je studio koop je gewoon wat andere effecten...en nee, niet dit ding duh...

En wat betreft de prijs...tja, veel geld. Maar om nu te zeggen dat het te duur is is naïef..
Meeste mensen hier kunnen niet verder denken dan de prijs van de onderdelen en de tijd dat het kost om het in elkaar te zetten.

man, het sterft hier op het SF werkelijk van de gitaristen...:D

het apparaat is helemaal niet complex, het bestaat uit een aantal effecten die middels relais geschakeld worden, en digitaal bestuurd worden door een processortje.

en dat alles neemt echt geen 7 jaar in beslag om dat te bedenken en in mekaar te zetten, tenzij je natuurlijk een kneus bent....:D

en ik weet wat er alemaal inzit aangezien ik zelf al ruim 30 jaar analoge en digitale shit aan mekaar knoop, en uControllers programmeer.

en de reden dat ik nooit aan dit soort apparaten begonnen ben, is omdat het zelfs met een mooi verhaal erbij bijna onverkoopbaar is.
ook omdat met name gitaristen erg verknocht zijn aan hun stapel losse pedaaltjes of alreeds een multi effect hebben...

trouwens de TC g system is volgens hetzelfde principe , dus geniaal is het ook al niet..., en is een stuk goedkoper...

Met alle respect, 'analoge en digitale shit aan elkaar knopen' heeft niets van doen met de inspanningen die het kost om tot een wonderlijk gaaf en doordacht stuk high-end apparatuur als de PedalPro te komen. Je hebt werkelijk geen idee.
De TC G system bevat gewoon ad/da converters en niet een 100% analoog signaalpad zoals de PedalPro.
Wat een negativiteit zeg. Hier is wat anders aan de hand dan gezonde scepsis.
R

Hoi Radiance,

dank! Ik gebruik de PedalPro live (gitaar, geen synth) en het is een flinke verbetering t.o.v. mijn pedalboard, qua sound en gebruiksgemak.
Ik denk ook dat de prijs gerechtvaardigd is. Dat neemt niet weg dat een dergelijk bedrag niet zomaar door iedereen kan worden neergeteld.
groetjes
Rogier

Wat een negativiteit zeg. Hier is wat anders aan de hand dan gezonde scepsis.

Intense haat tegenover gitaren :D

Die morphing chorus klinkt wel echt supermooi hoor in die youtube demo (om maar even wat positiefs te zeggen)

Natuurlijk zijn er mensen die zo los 2000 euro's los als wisselgeld in hun zak hebben zitten. maar die zijn toch wel onder de muzikanten op een halve hand te tellen.

Nuja ik denk dat ding ook niet echt bedoeld is voor de hobby gitarist toch, meer voor stadion rock bands en dikke studio's toch daar zal het heus wel gretig aftrek vinden en dat is een grote markt wereldwijd

Rogier:

Je hebt daar een mooie Twin Reverb staan :)
Met handtekeningen erop.
Van wie zijn die?

Intense haat tegenover gitaren :D

Die morphing chorus klinkt wel echt supermooi hoor in die youtube demo (om maar even wat positiefs te zeggen)

Nuja ik denk dat ding ook niet echt bedoeld is voor de hobby gitarist toch, meer voor stadion rock bands en dikke studio's toch daar zal het heus wel gretig aftrek vinden en dat is een grote markt wereldwijd

Hoi,
ja die chorus is lekker.
Volgens is mij is de doelgroep profmusici en misschien ook studios inderdaad.
groetjes
Rogier

Ik vond de sounds uit de voorbeelden wel erg goed klinken om iets positiefs te zeggen. Een twin klinkt zowiezo al erg lekker zonder effecten ook :-).

Die touch sensitive multifunction pedalboard lijkt me dan weer totaal niet praktisch, waarom niet gewoon 8 stalen knoppen waar je met je volle gewicht je overdrive mee in kan trappen met 1 functie? Dan hadden ze beter kwa design en functie naar de g-system kunnen kijken.

Lijkt me een lastig product om te verkopen ondanks dat ik de kwaliteit wel geloof hoor.
Het is naar mijn mening ook niet heel bijzonder, immers een roland gp8 uit 1987 kon dit ook .. ok ok ok eerlijk is eerlijk de chorus en delay waren digitaal daarin en de kwaliteit niet te vergelijken natuurlijk.

Maar ik neem aan dat het marktonderzoek heeft uitgewezen dat er voldoende niche is voor dit product?
Ik zie ook niet heel veel voordelen t.o.v. losse high end pedalen en een switcher in dit geval.

Toch complimenten voor het lef zoiets in de markt te zetten! Tuurlijk gaat er R&D aan vooraf en ik kan het zelf niet dus respect. Kwa interaction design schiet het pedalboard naar mijn mening zwaar tekort.

Ben wel benieuwd naar a/b vergelijkingen met een AXE-FX II .. ultieme modelling en analoge effecten naast elkaar.
Zie grote acts nog steeds spelen met een ouwe line 6 POD pro btw .. haha .. en dat voldoet meer dan prima ook!

De chorus en de delay vind ik echt top klinken btw .. als jullie die apart gaan verkopen is daar denk ik wel markt voor! Een Pedalpro mini ofzo voor 1000 euro, high end?

Hey Manu, jij ook hier .. denk jij hetzelfde als ik om er eens een rhodes doorheen te gooien (kwa signaal dan)?

Back