nieuw nederlands analoog multi effectrack

[QUOTE
- Het is zeker een lastig product om te verkopen maar het is ontworpen uit pure passie en 'geekyness'. Geloof me, als je alleen maar geld wil verdienen ga je geen complex topkwaliteit analoog multi-effect bedenken wat er nog niet is. Dan maak je waarschijnlijk gewoon een zoveelste 'boetiek' TS9 rip-off in een flashy kastje.
[/QUOTE]

:okdan: Lekker eigenwijs een no-compromise design bouwen!
Het voetpedaal heb ik niet live getest, wellicht zit ik er volledig naast .. kwa klank zit het helemaal goed in elk geval. In elk geval bedankt voor je uitvoerige antwoorden en uitleg. Dapper om een no-compromise design neer te zetten. Een hoop gitaristen hoor ik er al over praten, dat is alvast goed!

De reden dat het er nog niet is, is dat het slecht verkoopbaar is. Niet omdat niemand anders dan jullie het kan verzinnen. Jullie brengen het alsof jullie eindelijk iets hebben klaargespeeld wat de rest van de muziekwereld al tientallen jaren probeert, maar niet heeft kunnen uitvogelen.

Hoi hand klap ka,

het is alleen in het begin slecht verkoopbaar. Ik heb inmiddels een interview met Cliff Chase (Fractal) gelezen over de beginfase van de Axe-FX: ''toen we begonnen hadden we redenen waardoor we niet verkochten: - nieuw onbekend merk; - hoge prijs.''
Dat is voor Fractal Audio/Axe-FX uiteindelijk allemaal goed gekomen, en sneller dan deze meneer Chase verwachtte, zo stelt hij.
In navolging van zowat ALLE effectenmerken ben ik inmiddels op zoek naar endorsers. Internationale. Hoort erbij 8).

BTW ik heb niets 'klaargespeeld'. Max en Davide hadden het apparaat al op de plank staan voordat ik ze leerde kennen. Ik denk dat er vast mensen zullen zijn die het zelfde idee hadden bedacht, maar dit is toch echt de eerste echte analoge multi-effect met digitale bediening.
Daarnaast is het maar goed dat er talloze producten en ideëen ontwikkeld worden zonder dat van tevoren wordt onderzocht of het wel 'verkoopbaar' is. Ome Galileo Galilei had ook ooit eens een idee dat ie slecht verkocht kreeg :P

groetjes
Rogier

:okdan: Lekker eigenwijs een no-compromise design bouwen!
Het voetpedaal heb ik niet live getest, wellicht zit ik er volledig naast .. kwa klank zit het helemaal goed in elk geval. In elk geval bedankt voor je uitvoerige antwoorden en uitleg. Dapper om een no-compromise design neer te zetten. Een hoop gitaristen hoor ik er al over praten, dat is alvast goed!

voor gitaristen een mooie prijs toch?
gelijk aan ongeveer 6 boutique pedaaltjs of 1 fijne buizentop : )

Hoi Chielio en Stevaux,

hartelijk dank!
Hierbij de link naar het gehele testartikel van de Gitarist van juni, is wat objectiever dan mijn eigen berichten...
http://www.vintage-revolution.com/products/pedalpro/reviews/

groetjes
Rogier

jullie uitleg van midi is nogal een ouderwetse, rogier. en er klopt ook nog eens weinig van. kijk eens hoe je via een dj midi-controller zoals er nu tientallen op de markt zijn, dj-software kan aansturen. dacht je nu echt dat dat werkte met hoge latency en 128 stappen? natuurlijk niet. als je realtime kunt scratchen met een draaiwiel van een controller, is zo'n wah wah echt een fluitje van een cent. bovendien hebben deze controllers ook nog eens bi-directionele communicatie. ze zijn alleen niet verbonden via een midikabel, maar usb.

als zo'n protocol was gebruikt in plaats van zelf een niet-standaard protocol te bedenken, was het apparaat misschien wel een stuk goedkoper geweest. bovendien zit de gebruiker dan niet over 10-15 jaar met een kapotte controller die niemand kan maken, of met een kastje zonder controller dat je niet kunt gebruiken..

helaas miste ik in het Gitarist-artikel juist dit soort kritiek..

dat vond ik ook, maar aangezien alle kritiek wordt weggesmeerd met argumenten als dit apparaat is door echte techneuten bedacht, dus dan moet het wel goed zijn, ben ik afgehaakt, cq, alle professionele gitaristen die ik ken, en dat zijn er echt een enorme berg, hebben nog nooit van dit apparaat gehoord, lezen ook al die kutbladen niet, en hebben al vele jaren zoongeveer dezelfde onsamenhangenede stapel pedaaltjes.....:D
en het zit er niet in dat dit gaat veranderen....
dus sucses met de verkoop.....

:koffie:

BTW ik heb niets 'klaargespeeld'. Max en Davide hadden het apparaat al op de plank staan voordat ik ze leerde kennen. Ik denk dat er vast mensen zullen zijn die het zelfde idee hadden bedacht, maar dit is toch echt de eerste echte analoge multi-effect met digitale bediening.
Daarnaast is het maar goed dat er talloze producten en ideëen ontwikkeld worden zonder dat van tevoren wordt onderzocht of het wel 'verkoopbaar' is. Ome Galileo Galilei had ook ooit eens een idee dat ie slecht verkocht kreeg :P

groetjes
Rogier

juist, we zijn er bijna. er zijn waarschijnlijk wel honderden mensen die dit idee wel eens hebben geproefd. maar wat is dan de reden dat geen van hen het idee tot een product heeft gemaakt, om op de markt te brengen ?

omdat jullie ingenieurs met een achtergrond in electronica en lucht- en ruimtevaarttechnologie de enige zijn die in staat zijn om dit idee ook uit te voeren (een digitaal programmeerbaar multi-effect met een 100% analoge signaal keten)?

of.

omdat het product/idee niet verkoopbaar is?

maw er is geen enkele reden die ik kan zien waarom je/jullie toch vrij hoog van de toren blazen met: 'Uniek' 'Gaaf' 'Revolutionair' en zelfs durft te claimen dat je het allerbeste multi-effect ter wereld hebt...
vind je het gek dat een paar mensen daar de wenkbrauwen over ophalen.

ik wil best geloven dat het goed in elkaar zit en dat een paar mensen het willen hebben. maar meer ook niet. dus doe dan ook niet net alsof je het beste product ooit in handen hebt. want dat heb je niet.

ik zou best het patent (of de patenten) eens willen zien, maar voorzover ik het nu kan beoordelen heb je niets wat echt veel monetaire waarde heeft. je hebt iets wat een typisch geval is van wat de gek ervoor geeft.

ook insinueren dat mensen in dit topic je onevenredig negatief benaderen met iets wat anders is dan gezonde scepsis vind ik nergens op gebaseerd. er wordt gewoon inhoudelijk gereageerd.

De vroege generatie effect procesoren van ART en Digitech hadden ook een analoog gedeelte (bijvoorbeeld de ART SGX2000, distortion - EQ - compressor) wat digitaal programeerbaar was bij (toenmalige) gebrek aan kennis om het in een DSP te doen, dus zo speciaal is dat echt niet.

jullie uitleg van midi is nogal een ouderwetse, rogier. en er klopt ook nog eens weinig van. kijk eens hoe je via een dj midi-controller zoals er nu tientallen op de markt zijn, dj-software kan aansturen. dacht je nu echt dat dat werkte met hoge latency en 128 stappen? natuurlijk niet. als je realtime kunt scratchen met een draaiwiel van een controller, is zo'n wah wah echt een fluitje van een cent. bovendien hebben deze controllers ook nog eens bi-directionele communicatie. ze zijn alleen niet verbonden via een midikabel, maar usb.

als zo'n protocol was gebruikt in plaats van zelf een niet-standaard protocol te bedenken, was het apparaat misschien wel een stuk goedkoper geweest. bovendien zit de gebruiker dan niet over 10-15 jaar met een kapotte controller die niemand kan maken, of met een kastje zonder controller dat je niet kunt gebruiken..

Het toestel heeft USB ... maar niet om data te versturen tussen de footcontroller en het effect apparaat zelf . Al eens USB gebruikt/geprogrammeerd om simpel wat data te transmitten ? ... denk het niet

Trouwens die USB ic's gaan ook kapot ... denk je dat die binnen 10 jaar nog leverbaar zijn ?

Die Ades loopt gewoon over een midi plug(ook optish gescheiden, dacht ik zoals midi ), bidiretioneel, met waarschijnlijk een simpel protocolletje, nl. 16 adres bits en 16 databits. Met midi moet je 2 kabels gebruiken, heb je beperkte baudrate en NRPN's nodig voor 16 bit data . Dus wat zij doen is op zich gewoon makkelijker voor hun, je moet ook hun footcontroller kopen dan (die misschien wel makkelijker werkt dan standaard "midi" footcontrollers ) ... Roland deed hetzelfde met hun JX(p) controllers voor synths ...

Ik ken weinig toestellen die ook nog BBD chorus/flanger/delays met digitale recall hebben ... als ze er al zijn zijn die ook pokkeduur. Voor een gitarist die zoiets zoekt lijkt dit apparaat wel leuk dan ...

Distortions met digitale recall zijn er een paar, o.a. Tech 21 sansamp . Roland heeft met hun GP8 in de jaren 80 ook zoiets gemaakt , heeft wel lo-fi digitale delay, maar de rest is analoog ... kun je vinden voor 100 € ...

En hoeveel kost een Moogerfooger of éénder welk spul dat zich op een welbepaalde markt richt ...

dat vond ik ook, maar aangezien alle kritiek wordt weggesmeerd met argumenten als dit apparaat is door echte techneuten bedacht, dus dan moet het wel goed zijn, ben ik afgehaakt, cq, alle professionele gitaristen die ik ken, en dat zijn er echt een enorme berg, hebben nog nooit van dit apparaat gehoord, lezen ook al die kutbladen niet, en hebben al vele jaren zoongeveer dezelfde onsamenhangenede stapel pedaaltjes.....:D
en het zit er niet in dat dit gaat veranderen....
dus sucses met de verkoop.....

:koffie:

Hoi J. Baars,

de reden dat nog niemand er van heeft gehoord is omdat het net op de markt is en we nog geen bekende endorsers hebben.
Fractal Audio en Kemper hadden het ook moeilijk in het begin en daar loopt het nu prima. Hoge prijs + onbekend merk = moeizame start.
Ik heb alle vertrouwen in het potentiële succes van de PedalPro, alleen al vanwege de sound. De geluidskwaliteit is het allergrootste argument voor mij, niet ' argumenten als dit apparaat is door echte techneuten bedacht, dus dan moet het wel goed zijn'.

Misschien krijg je gelijk, maar volgens mij is het alleen een kwestie van tijd.
groetjes
Rogier

Hoi Ruuud,

hier is de uitleg van de hoofdontwerper over de keuze voor ADES ipv MIDI-in (post #243):
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?152690-Vintage-Revolution-Pedal-Pro/page25

En over kapotte controller of pedalpro maak ik me geen zorgen. Ten eerste zit er garantie op het systeem. Ten tweede is de footcontroller erg degelijk gebouwd (plaatstaal, geen mechanische onderdelen). En daarnaast is het hele systeem zo ontworpen dat er makkelijk gerepareerd kan worden.
groetjes,
Rogier

Het toestel heeft USB ... maar niet om data te versturen tussen de footcontroller en het effect apparaat zelf . Al eens USB gebruikt/geprogrammeerd om simpel wat data te transmitten ? ... denk het niet

Trouwens die USB ic's gaan ook kapot ... denk je dat die binnen 10 jaar nog leverbaar zijn ?

Die Ades loopt gewoon over een midi plug(ook optish gescheiden, dacht ik zoals midi ), bidiretioneel, met waarschijnlijk een simpel protocolletje, nl. 16 adres bits en 16 databits. Met midi moet je 2 kabels gebruiken, heb je beperkte baudrate en NRPN's nodig voor 16 bit data . Dus wat zij doen is op zich gewoon makkelijker voor hun, je moet ook hun footcontroller kopen dan (die misschien wel makkelijker werkt dan standaard "midi" footcontrollers ) ... Roland deed hetzelfde met hun JX(p) controllers voor synths ...

Ik ken weinig toestellen die ook nog BBD chorus/flanger/delays met digitale recall hebben ... als ze er al zijn zijn die ook pokkeduur. Voor een gitarist die zoiets zoekt lijkt dit apparaat wel leuk dan ...

Distortions met digitale recall zijn er een paar, o.a. Tech 21 sansamp . Roland heeft met hun GP8 in de jaren 80 ook zoiets gemaakt , heeft wel lo-fi digitale delay, maar de rest is analoog ... kun je vinden voor 100 € ...

En hoeveel kost een Moogerfooger of éénder welk spul dat zich op een welbepaalde markt richt ...

Heej leuk,
iemand die het van een andere kant bekijkt :P
groetjes
Rogier

hoi rogier ik denk dat jullie apparaat in een studio het beter zal doen dan op de gitaristen markt, maar vind't wel tof dat er een nederlands analoog delay/flanger/phaser/chorus effect is
de digitale besturing en opslag had van mij niet gehoeven, ik zou liever een 1 functie per knop (potmeter)besturing zien(en dan modulair)
maar ik denk dat in de recording studio's zulke racks het wel goed zullen doen

Er hoeven maar 1 of 2 internationaal bekende gitaristen die machine te endorsen en dan gaat het echt wel verkopen. Stel je voor dat The edge het in zijn rig gooit, dan mogen we trots als een pauw zijn dat een nederlands product dat bereikt heeft! En dan komen alle andere schapen vanzelf over de dam ..

Hoeveel gitaristen ik niet hoor huilen dat een effect unit toon wegzuigd zijn ontelbaar, zonder dat ze het weten is er wellicht behoefte .. maar wat de boer niet kent vreet ie niet.

hoi rogier ik denk dat jullie apparaat in een studio het beter zal doen dan op de gitaristen markt, maar vind't wel tof dat er een nederlands analoog delay/flanger/phaser/chorus effect is
de digitale besturing en opslag had van mij niet gehoeven, ik zou liever een 1 functie per knop (potmeter)besturing zien(en dan modulair)
maar ik denk dat in de recording studio's zulke racks het wel goed zullen doen

Hoi Onrust,

hoewel studiogebruik natuurlijk voor de hand ligt vanwege de geluidskwaliteit, is het apparaat toch echt gericht op al-dan-niet professionele gitaristen die live spelen.

Ik gebruikte 'm de afgelopen paar gigs naar volle tevredenheid en ik heb nu controle over mijn geluiden die ik eerst niet had.

We gaan ons dus eerst op de live gitaristen richten...

groetjes
Rogier

Er hoeven maar 1 of 2 internationaal bekende gitaristen die machine te endorsen en dan gaat het echt wel verkopen. Stel je voor dat The edge het in zijn rig gooit, dan mogen we trots als een pauw zijn dat een nederlands product dat bereikt heeft! En dan komen alle andere schapen vanzelf over de dam ..

Hoeveel gitaristen ik niet hoor huilen dat een effect unit toon wegzuigd zijn ontelbaar, zonder dat ze het weten is er wellicht behoefte .. maar wat de boer niet kent vreet ie niet.

hoi Chielo,

je hebt gelijk, we hebben even een zetje nodig van een gitarist met autoriteit op het gebied van gear en toon.
Tot dan is het inderdaad: wat de boer niet kent vreet ie niet.

groetjes
Rogier

nou, probeer het ding dan bv. eens te slijten aan, laten we zeggen, Jan Akkerman?

of aan Eef Alberts, of aan Hans Hollestelle, misschien heeft Jan de Hont wel interesse?

:D

:mega:

Back