Cubase insert effecten automatiseren met midi keyboard

daanhaeyen

Nieuwkomer
Hallo, ik ben Daan en nieuw hier.

Mijn vraag: hoe kun je met een midi keyboard een effect automatiseren met een midi-controller? Ik heb een Emu Xboard49 en met softsynths werkt het om rechts te klikken op een knop voor midi-learn. Aan een knopje draaien en ze zijn gekoppeld. Met een insert effect kun je soms ook midi-learn doen, maar het werkt niet. Ik gebruik Cubase 5. Het effect is de Runciter (filter). Heeft iemand een suggestie?

Thanks, Daan

IK doe al de automation in de generic remote ..
'k weet effe niet van buiten, maar pulldown menu 'setup' en dan ADD Generic remote...

Hallo Daan,

Als je een midi spoor aanmaakt kun je deze linken aan de insert fx en via midi learn de knoppen toewijzen.

Ik heb een controller waarmee ik de knop bewegingen direct als automation kan invoeren, dat vind ik ideaal. Als je midi messages naar je plugin wilt sturen kan dat naar mijn weten niet anders dan via een midi track. Maar zo lastig is dat toch niet?

Wat ook handig kan zijn in cubase is 8 controllers toewijzen aan de quick controls .. deze kun je per track dan weer toewijzen aan elke parameter (waaronder insert effects).

Bij device setup een remote device toevoegen van quick controls en deze learnen vanaf je e-mu.

Attachments

• cubase quick control.jpg
    cubase quick control.jpg
    44,7 KB · Bekeken: 116
Wat ook handig kan zijn in cubase is 8 controllers toewijzen aan de quick controls .. deze kun je per track dan weer toewijzen aan elke parameter (waaronder insert effects).

Bij device setup een remote device toevoegen van quick controls en deze learnen vanaf je e-mu.

Ja, dit werkt eigenlijk makkelijker.

Ik heb een Novation Remote SL 61 MK2. Automap van Novation werkt uitstekend. Je past je controller aan naar de plugin (eigenlijk doet hij dat automatisch), inplaats van andersom.

Die Quick Controls in Cubase werken ook wel, maar je hebt er maar 8 en ik was regelmatig de instellingen kwijt.

Ik heb een Novation Remote SL 61 MK2. Automap van Novation werkt uitstekend. Je past je controller aan naar de plugin (eigenlijk doet hij dat automatisch), inplaats van andersom.

Klinkt goed, heel goed, werkt hij echt met alles?

Ik las wel dit ergens: Automap has a problem with Cubase in that it doesn't automatically find "automap wrapped" VST instruments, meaning you have to start messing around in your VST folders, removing the original VST you want wrapped, then restart Cubase so automap finds the wrapped versions of the instruments then replace the original VSTs back where they were

Ik denk dat dat oud nieuws is. De software die er bij zit vindt automatisch alle plugins op je computer en je kunt dan zelf aangeven voor welke plugins je een automap file wilt aanmaken. Ik ben nog geen plugins tegen gekomen waarbij het niet werkt of die door Cubase niet herkend worden, behalve VST3 plugins, daar werken ze nog aan.

Back