Midi tussen Motif XS en Nord Stage EX

Mauro

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Nou na anderhalf jaar kom ik erachter dat de Nord Stage een te gekke functie heeft. En wel de Extern functie. (ghehe kheb 'm wel gezien maar nooit gedacht van he, waar zou dat voor zijn :P)

Ik speel in een coverband en zit op het podium dus altijd te stoeien bij het switchen tussen nummers als ik bij zowel de Nord Stage als de Motif een ander programma moet pakken.

Bijv. Animal - Neon Trees
- Motif: performance USR 1 - 004
- Nord: 3:1

Nu kan ik dus m.b.v. een midikabeltje tussen de Nord en Motif door de Extern Functie heel eenvoudig Prog. Change gebruiken zodat als ik op de Nord 3:1 pak hij op de motif automatisch Performance USR 1 - 004 pakt.

MAAR, ik wil dit ook graag andersom zo kunnen. Dus als ik op de Motif Performance USR 1 - 004 pakt, dat ie dan op de Nord automatisch 3:1 pakt...

Kan iemand mij uitleggen of en hoe dit werkt?? Alvast bedankt!!!

Of dat kan, weet ik niet, maar je kunt wel op één van beide keyboards de benodigde geluiden in dezelfde volgorde zetten als de ander, zodat ze dezelfde program change nummers hebben.

Wel een luxe probleem, hoor......

Volgens mij moet dit met de MasterMode lukken. Hierin kun je je hele setlist programmeren waarbij op de XS en de Stage de juiste instellingen worden geselecteerd.
Ik gebruik dit zelf met mijn MO8 en NE3. Werkt perfect!! Om de setlisten te bewerken gebruik ik MasterEditor van John Melas.

Je moet op de nord stage in het midi menu de program change mode op receive zetten, en idd zoals doc zegt je setlist in de mastermode samenstellen. De editor van John Melas kan ik ook van harte aanbevelen, super handige software om dit snel een overzichtelijk te bewerkstelligen.

Op je global channel van de nord instellen op welk kanaal hij de program change moet ontvangen, de rest van de receive channels voor de zekerheid allemaal uitzetten.

Ik vond het zelf het handigste om het andersom te doen, dus vanaf de nord de motif program changes te sturen .. maar het kan uiteraard wel zo.

Hmm ja ik vind 95 euro toch wel veel hoor... Heb alles al goed staan dus wacht daar nog even mee :).

In mastermode van je XS is dit redelijk simple in te stellen.
Je kan zowel midi daarmee aansturen als je Motif zelf. Ik denk dat je bij de XS een stuk of 8 voices per Master hebt?
Ik gebruik bij die van mij voice 1 van mn master voor intern (voice/performance) en de rest voor midi output.
Als je weet welke program change en bank je voor je Nord moet aansturen kan je in MasterMode voice 2 bv op midi zetten en die een program change late uitvoeren.

Back