Jawel... de JP-8000

BananaWorld

Addicted to Music
Beste mensen,

Sinds kort ben ik nu ook in het bezit van de JP. Even alle kritiek naast me neergelegd en van een forumlid er een gekocht.

Er hangt hier altijd een zeer negatieve sfeer rond deze synth i.v.m. met commercieel uigebuite geluiden e.d., maar toch is dit echt wel een gave synth.
De meeste kritieken zijn wel waar, maar dat is nu ook waar de kracht van deze synth ligt. Hij gaat idd niet zo heel erg diep, maar wat hij doet, dat doet hij goed.

En hij is ook nog eens heel erg makkelijk te bedienen, wat uitnodigd om er veel mee te doen en er veel uit te halen. Dit in tegenstelling tot bijv. de virus die iets complexer in elkaar zit, maar meer kan, maar moeilijker is om alles eruit te toveren.

En ook al heb je een hele originele track gemaakt, maar je hebt het gevoel dat je iets mist. Gooi er een supersaw doorheen en het kan een hele verbetering zijn.

Wat me wel opviel is hoeveel bekende geluiden er met dit apparaat zijn gemaakt. Zelfs een groot aantal van de presets zijn gebruikt (die zijn idd niet zo heel erg spannend, maar ja.... je koopt een synth niet voor de presets).

Greetingz,
de wereld van de bananen.

JP8000

JP8000

Ik heb hem bij de introductie ook gehoord en wilde hem ook hebben, maar vond hem toen te duur. Als ik er nog eentje tegenkom, koop ik hem beslist, want het is een hele goede synth!!!:W

Commercie

Commercie

Origineel geplaatst door BananaWorld

Er hangt hier altijd een zeer negatieve sfeer rond deze synth i.v.m. met commercieel uigebuite geluiden e.d. ..... [/B]

Reken maar dat de mensen die er een vette hit mee gemaakt hebben er wel om kunnen lachen......... Je moet het niet zien als kritiek maar meer als jaloezie denk ik. Als jij straks een dikke hit scoort met dit apparaat zal iedereen denken; waarom ben ik die lul niet die een jp-8000 heeft aangeschaft?! Maar ja, iedereen zal dit ontkennen!!!

Succes ermee!!

(Misschien zit jij over een jaar wel op Aruba met 3 vrouwen en een banaan in je hand):P

Re: Commercie

Re: Commercie

Origineel geplaatst door Supernova
Reken maar dat de mensen die er een vette hit mee gemaakt hebben er wel om kunnen lachen......... Je moet het niet zien als kritiek maar meer als jaloezie denk ik. Als jij straks een dikke hit scoort met dit apparaat zal iedereen denken; waarom ben ik die lul niet die een jp-8000 heeft aangeschaft?! Maar ja, iedereen zal dit ontkennen!!!

Alsof commercieel succes afhangt van een bepaalde synthesizer...:confused:

Re: Re: Commercie

Re: Re: Commercie

Origineel geplaatst door The Q
Alsof commercieel succes afhangt van een bepaalde synthesizer...:confused:

Ik begrijp dat je inziet dat het onzin is. Een commerciële synth bestaat niet en daarom is de kritiek op deze synth niet terecht aangaande het "commerciële geluid"

Dat bedoelde ik er ook mee!!:okdan:

Re: Jawel... de JP-8000

Origineel geplaatst door BananaWorld
Hij gaat idd niet zo heel erg diep, maar wat hij doet, dat doet hij goed.

.

Hmmm hmmmm... probeer eens met de crossmodulation te spelen met een paar blokgolven uit elkaar gepitched..

Ik krijg de meest vage effecten eruit..
Ik heb een Prophecy gehad, maar de JP8000 is zoveeel makkelijker en directer te bedienen...

Voor mij geen menu's (dus geen Prophecy) meer! BAH!

[/quote] (Misschien zit jij over een jaar wel op Aruba met 3 vrouwen en een banaan in je hand) [/quote]

Als dromen nou eens werkelijkheid worden...... :dubbel: :dubbel: :dubbel:

Heb m'n JP8000 al zon goede vijf jaar, en tover or nog altijd nieuwe dingen uit, dus hij gaat best wel diep vind ik.
Ook als controller (ondanks die wiebelende knopjes) is hij heel erg geschikt...

Goh na al die Engelstalige forums, is het wel leuk (en handig) eens in het Nederlands te schrijven, is me nog nooit overkomen.
:doei:

Origineel geplaatst door bodo
Heb m'n JP8000 al zon goede vijf jaar, en tover or nog altijd nieuwe dingen uit, dus hij gaat best wel diep vind ik.
Ook als controller (ondanks die wiebelende knopjes) is hij heel erg geschikt...

Goh na al die Engelstalige forums, is het wel leuk (en handig) eens in het Nederlands te schrijven, is me nog nooit overkomen.

Hahahahaha .... dan zal je ook al snel merken dat je hier gauw niet meer weg te slaan bent !!

banaan .... veel plezier met je JP :okdan:

Bananananana,

doe je monofone Prophecy met die f&^&ing menu's weg...

dan heb je tenminste NOG meer tijd voor de JP8000 !!:okdan:

Ik denk dat ik wel wat kan combineren met de Prophecy en de JP. Die prophecy gaat echt nooit weg.

Ennuh...... anders maar meer tijd in muziek stoppen (hihihi...) *D

Back