Novation K Station Keys vs. Minimoog??

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik vind dat de K-station het geluid nogwel eens te veel ' dichtsmeert', vooral bij een langere release. Het geluid wordt dan meer een soort brei. Verder kun je de k-station niet echt laten schreeuwen: echt brute geluiden dus. Meer voor de warme pads. Voor die brutere vollere geluiden kun je nu dacht ik beter een moogje gebruiken...

Probeer eens de gain van jouw tafel. Oversturen met een K-station sound.
Dat doe ik vaker met mijn Prophet-600. Gaat dan erg brut klinken.

Rob

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik vind dat de K-station het geluid nogwel eens te veel ' dichtsmeert', vooral bij een langere release. Het geluid wordt dan meer een soort brei. Verder kun je de k-station niet echt laten schreeuwen: echt brute geluiden dus. Meer voor de warme pads. Voor die brutere vollere geluiden kun je nu dacht ik beter een moogje gebruiken...

Als er een synth is die zich het schompes kan schreeuwen is het de k-station wel...

het patchen is iets heel subtiels, +1 of -1 unison detune en je sound kan ineens heel anders klinken

ik heb toch diverse patches die harder schreeuwen dan de gemiddelde keukenmeid..

Origineel geplaatst door ><i
ik heb toch diverse patches die harder schreeuwen dan de gemiddelde keukenmeid..

[inkop modus]

Ligt eraan of die keukenmeid 1, 2 of 3 OSC's heeft en wat voor filters etc... en... hoe je haar tweaked ;)

[/inkop modus]

Origineel geplaatst door robpapen
K-station is zwaar okay....moet je de sounds maar eens horen van >i< (hierop op het forum).
Die krijg je echt niet uit een Minimoog!

Zo heeft ieder synth zijn sterke kanten en zwakke kanten...
:halleluja

Rob

Ik ken xi ;)
en idd ze zijn echt wel vet. mijn presets ook wel. maar toch... een virus klinkt al vetter...
wat doet een moog wel niet ;) [de demo's klonken al zwaar vet]

maar enfin. ik ben wel blij met m'n k hoor :)

Origineel geplaatst door mw3003
.....echt wel vet. mijn presets ook wel......

zucht, dat is nou het probleem, gewoon zelf een beetje patchen! dan krijg je veel leukere sounds!

Sinds een tijdje heb ik een KS4, wat in wezen hetzelfde is als vier K-stations. Heeft dezelfde 3 osc. soundengine, en begrijpt K-station patches! (Andersom werkt dat helaas niet)

En die K's en KS's zijn bijzonder diverse synthesizers. Het geluid ervan kan heel diep gaan, maar ook oorverdovend scheuren:

Fijne bak, doe ik nooit meer weg!

Ik heb een KS5 nu een paar weken, maar echt vette shit krijg ik dr niet uit(voor mijn doen dan) . maar de true meaning of iets origineels lukt me voor geen meter.. =( .. en subtractief ken ik dan voornamelijk uit softsynths.. is er geen tutorial ergens?(en dan niet die uit de manual want das gewoon basis natuurkunde) :geslaagd: ps.. lopen jullie K's ook vast als je een input/output jack wisselt?

BTW: Hoe vet is dit? Ben proberende.

Attachments

• test.mp3
    114,9 KB · Bekeken: 76
standaard zat dr os v2 in..

deze test deed ik 1,5 week terug met de ks5: http://www.digme.nl/div/drum&basstest.mp3 (sorry voor de crappy kwaliteit)

dees van een paar dagen terug: http://www.digme.nl/div/kewllead.mp3 (zelfde crappy kwaliteit)

afgelopen weekend: http://www.digme.nl/div/progressivetest.mp3 (same crappy headphone>laptop kwaliteit)

maar toch is het moeilijk na al dat zgn "spelen" eens rustig te gaan zitten en een mooi volledig nr te maken.. het is gewoon TE cool om mee te spelen... :peukie:

en owja, graag onder ons houden en niet direct mn ideeen jatten he?
:smeris: :engel: :smeris:

Laatst gewijzigd:
Mijn post was eigenlijk meer bedoeld om te peilen of alleen de klank dik genoeg klinkt.

En jatten? Tja... als je daar bang voor bent is het niet zo handig om je idee op een open forum te knallen ;)

Als er een synth is die zich het schompes kan schreeuwen is het de k-station wel...

het patchen is iets heel subtiels, +1 of -1 unison detune en je sound kan ineens heel anders klinken

Gaan we dat ook eens proberen. De K-station is ook niet van mij maar van Sly Dog (mede Planet Unknown-lid = mijn herrie-maak-group). Echt veel mee kunnen kloten heb ik dus nog niet. Ik kreeg er wel lekkere noise dingetjes uit enzo, maar echt superbruut... nee. 'k vin sowieso de fx sectie niet echt geweldig. Misschien moeten we 'm maar eens door de MT jagen :duivels:

de novation bassstation is natuurlijk wel echt analoog en heeft wel solo-mono leads als Moog

ehh?

ehh?

Origineel geplaatst door Phase
de novation bassstation is natuurlijk wel echt analoog en heeft wel solo-mono leads als Moog

Bassstation analoog? hmmm nee, volgens mij niet hoor..

Re: ehh?

Re: ehh?

Bassstation analoog? hmmm nee, volgens mij niet hoor..

Originele bass-station is analoog.

Rob

Ps. of ik moet me vreselijk vergissen.

Origineel geplaatst door Mike-E
BTW: Hoe vet is dit? Ben proberende.

Eeeh ... dit kan ik ook met mn Nova ....net zo makkelijk...

Origineel geplaatst door Bass
Eeeh ... dit kan ik ook met mn Nova ....net zo makkelijk...

Ja duh... dit is gemaakt met de KS5 (1 part gebruikt dus idem als K-station). ;)

Back