Isa One AD vraagje

Remmelt

75 Sounds
Misschien een simpele vraag, maar better safe than sorry ;) Binnenkort wil ik een isa one digital aanschaffen, maar daarbij heb ik voor de aansluiting op mn interface een verloopkabel nodig van de 9-pin din aansluiting op de AD kaart van de isa naar de coaxiale spdif ingang op m’n interface.
Kan ik daarvoor gewoon zoiets als deze gebruiken, of loop ik het risico dat die pinbezetting anders is ofzo, en moet ik op zoek naar iets anders?

Laatst gewijzigd:
Hmm, daar was ik al bang voor.. ik heb geen toslink input (tascam us-2000) dus dat is helaas geen optie.
Ik kan waarschijnlijk wel een verloop laten solderen (ben er zelf niet zo handig mee), maar heb in principe liever een kant-en-klaar oplossing.

Ik bedacht me dat ik ook de toslink output van de isa kan gebruiken met een converter van optisch naar coaxiaal ertussen, zoiets als deze. Heeft iemand daar ervaring mee?
Het ziet er niet erg pro uit, maar als ik me niet vergis kan het geen signaalverlies opleveren, want digitaal, of zit ik er naast..

Hmm, daar was ik al bang voor.. ik heb geen toslink input (tascam us-2000) dus dat is helaas geen optie.
Ik kan waarschijnlijk wel een verloop laten solderen (ben er zelf niet zo handig mee), maar heb in principe liever een kant-en-klaar oplossing.

Deze moet je hebben volgens de manual, er zijn er dus twee .. een AES en een spdiff

S/PDIF cable: 9-pin D-type to 4 male RCA phono

nu nog checken waar te koop :-)
http://www.vintageking.com/Focusrite-SP-DIF-9-Pin-Cable

of http://www.msv.nl ff mailen, die hebben hem vast wel denk ik!

Ik bedacht me dat ik ook de toslink output van de isa kan gebruiken met een converter van optisch naar coaxiaal ertussen, zoiets als deze. Heeft iemand daar ervaring mee?
Het ziet er niet erg pro uit, maar als ik me niet vergis kan het geen signaalverlies opleveren, want digitaal, of zit ik er naast..

Als het goed is werkt dat gewoon, spdiff blijft hetzelfde of het nou optisch of coax verzonden wordt. Maar je zal dan weer net zien dat die consumer dingetjes fixed 48 khz zijn of andere bullshit .. maar zie mijn post hierboven, de originele kabel bestaat in elk geval!

Aa kijk eens.. bedankt voor je input!
Aardig aan de prijs trouwens, 80 dollar bij vintageking.
Ik zal total sonic eens mailen voor de prijs, maar denk dat het snel voordeliger is om 'm dan toch maar te laten solderen. > heb immers ook maar één cinch plug nodig ipv 4.

Aa kijk eens.. bedankt voor je input!
Aardig aan de prijs trouwens, 80 dollar bij vintageking.
Ik zal total sonic eens mailen voor de prijs, maar denk dat het snel voordeliger is om 'm dan toch maar te laten solderen. > heb immers ook maar één cinch plug nodig ipv 4.

lijkt mij ook .. best wel fokkin aan de prijs :-)

Back