[Cubase 5 en 6] Volume regelaar doet niets

ruudvee

Ouwe rot
Zie de bijlage voor screenshot.

De main out fader doet niets meer, ik kan hem wel regelen, maar er gebeurt niks.
Via mijn Mackie controller kan ik wel de main out regelen, maar zie niet meer de fader in beeld bewegen.
Dit was vroeger wel zo.

Attachments

• output fader.jpg
    output fader.jpg
    18,7 KB · Bekeken: 112
Zie de bijlage voor screenshot.

De main out fader doet niets meer, ik kan hem wel regelen, maar er gebeurt niks.
Via mijn Mackie controller kan ik wel de main out regelen, maar zie niet meer de fader in beeld bewegen.
Dit was vroeger wel zo.

Heb je misschien meerdere 'bussen' in gebruik? De masterfader reageert natuurlijk alleen maar op je main outs. Mocht je met meerdere bussen zijn gaan werken, dan reageert je main volume alleen op die (1e) bus. En werken de faders bij je outputs in de mixer nog wel?

Heb je misschien per ongeluk een automation aan staan op de main volume, zal wel niet maar ik heb het weleens gehad op een fader, maar dat was alleen niet de main volume. Heb je het dan bij elk project?

Getest, zodra ik 2 bussen aanmaak voor de Controllroom, werkt de softwarematige regelaar niet meer, wel de main out van de Mackie.
Kan ik de controllroom niet koppelen aan main out ?
Volumes mogen van mij gelijk aan elkaar zijn.

Een van die typische Cubase bugs. Het kan ook gebeuren dat je masterfader in je F2 balk maar halverwege staat, en in je mixer open. Daarnaast kun je audio leaks krijgen als je bussen naar bussen route. Ook een hele leuke, waar je bijna niet uit komt.

Neem bijvoorbeeld de screens die altijd naast of op mekaar openen, waardoor je standaar moet scrollen. Ook al zo'n vreselijk domme bug.

ach, t blijft altijd wat, maar das met elke DAW wel.

Back