NI Kontakt

d-tune

Stamgast
Ik heb NI Kontakt sinds kort draaien in Fruity studio 4(als DXI) maar ik kom er maar niet uit hoe ik nou bijvoorbeeld mn open hihat los kan triggeren van mn snaredrum enz enz..hij triggert alles als ik een nott in mn pianoroll zet.
van de manual snap ik eigenlijk ook nog vrij weinig.
help me aub, dan kan ik eindelijk eens een beetje aan de gang met dit leuke stukje software.
(heb de zoek functie gebruikt maar kon daar niks over vinden)

alvast bedankt

Hij triggert alle geluiden tegelijk?
Als dit het geval is dan kan het wel met mapping te maken hebben.
Je wilt achter elke toets 1 drumgeluid, en je hebt nu alle drumgeluiden tegelijk achter alle toetsen?

Ik snap wat je bedoeld maarre heb je de geluiden dan op 1 noot gezet ?
En als je voor elk geluid een apart ''instrument'' aanmaakt moet je ff handmatig in Kontakt het MIDI Kanaal op 1 en 2 zetten...

Iets anders zou ik zo vlug niet weten ..

Je moet verschillende midikanalen selecteren volgens mij staat die standaard op All voor je hihatje kun je dan b.v 1 selecteren. Voor de snare 2 etc...

Origineel geplaatst door Kevin
Ik snap wat je bedoeld maarre heb je de geluiden dan op 1 noot gezet ?
En als je voor elk geluid een apart ''instrument'' aanmaakt moet je ff handmatig in Kontakt het MIDI Kanaal op 1 en 2 zetten...

Iets anders zou ik zo vlug niet weten ..

dat heb ik nu gedaan maar hoe kan ik ze dan los triggeren, hij triggerd nu alleen de sample die ik op 1 heb staan(ik gebruik fruity studio)

ik zet dan de samples in Kontakt en stel de verschillende modules zo in dat ze elk maar reageren op 1 noot bv c, c# etc.... Dan moet het lukken. Het is een klote klus als je een berg samples hebt maar goed...

Arv

In cubase zet ik ze onder verschillende midikanalen bv op 1 de basrum en 2 de hihat. Kontakt verdeeld het geluid dan automatisch over heel het keyboard (per kanaal). Ik ken Fruity niet maar ik neem aan dat ze hier ook met midikanalen werken???

Origineel geplaatst door Zeronski
In cubase zet ik ze onder verschillende midikanalen bv op 1 de basrum en 2 de hihat. Kontakt verdeeld het geluid dan automatisch over heel het keyboard (per kanaal). Ik ken Fruity niet maar ik neem aan dat ze hier ook met midikanalen werken???

Binnen 1 program in Kontakt (dus 1 MIDI Kanaal) moet je (als je niet wilt dat ie ze verspreid) de bestanden ''selecteren'' en SLEPEN naar de noten op het keyboardje.
Als je dubbelklikt op een geluid dan maakt ie idd een program aan waardoor het geluid ''verspreid'' wordt over het hele toetsenbord.

Back