AMT8 midi interface XP / ableton

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Arjen19691

Knopjes Knopjes Knopjes
Hoi,

Ik probeer al een tijdje een AMT8 (usb) aan te sluiten op mijn pc en krijg hem niet zo aan het werk zoals het volgens mij zou horen.
Heb een complete set gekocht incl drivers handleiding en kabel, maar onvergeefs. Hij installeert zonder problemen en dat is ook zichtbaar in de hardware setting binnen XP.

Vervolgens kan ik op geen enkele manier contact maken met de AMT8, niet via de bijgeleverde software maar ook binnen Ableton ziet hij hem niet.

Wie oh wie kan mij hier mee helpen, heb het in het verleden wel kunnen gebruiken, maar krijg het nu niet voor elkaar.

Arjen

Van Gearslutz:

You need the file unidrv227.zip from:
Index of /Apple_Support_Area/emagic/Driver_Files/Windows

This is the ONLY windows-driver existing for the AMT8 and, since Apple bought Emagic.

Unpack the file. You will notice that there are no explicit drivers for Windows XP. Use the ones for Win 2000, they will work (at least they work for my AMT8 under Windows XP SP2).

The following works for the USB-connection:
Go to the device manager, click on the unknown usb-device (amt8), reinstall driver. Now click "install from list" and choose the directory "Win2k" for the drivers to use. When windows asks, if its ok to install the unknown driver, continue.

After this step ist finished, you may be prompted with a usb-device-finding again. Repeat the procedure by choosing the same directory "Win2k" again.

Now the AMT8 should be properly installed.

If you have not turned on your AMT8 while running Windows several times, stupid Windows sometimes doesn't recognize your USB-connected AMT8 anymore. Then you have to reinstall the drivers, and it is good to keep the files handy.

Besides from that it runs pretty well (no problems, have had it for seven years now).

Als ik me goed herinner heb ik ook op deze manier mijn AMT 8 onder Win XP geinstalleerd

en zowaar is ie wel geinstaleerd, en zie ik in het apparatenbeheer (device manager) bij besturing voor beeld en geluid de 'emagic AMT8 usb- midi' en bij de usb controllers zie ik 'emagic MIDI device'. Verder herkent ie het apparaat niet in de Unitor8control software, en ook niet binnen ableton. ik kan dus geen toegang vinden tot de AMT8

verder heb ik geprobeerd een toetsenbord aan te sluiten op een midi in op de AMT8 waarbij wel het lampje gaat knipperen van de desbetreffende midi ingang. Ik heb ook een module aangesloten op de midi ujit van de AMT en op beide apparaten het midi kanaal op 3 gezet. op de AMT gaat alleen het lampje van de RS422 knipperen als ik het toetsenbord aansla.

dus helaas nog geen succes

Pfff, ja. Zo ging het bij mij ook, inclusief het "kwijtraken" van de midi interface als je 'm niet aanzet bij opstarten. Ik werd er sjaggerijnig van.
En vanaf het moment dat ik een keertje herinstalleerde (XP, he, je weet wel waarom...) wilde het gek genoeg opeens helemaal niet meer werken met XP SP3, terwijl ik het eerst wel draaiend had (zelfde symptomen als hierboven).

Dat was het moment dat ik Hackintosh ging (met ongewijzigde setup, trouwens) omdat de AMT-8 / Unitor-8 daar tot op de dag van vandaag "gewoon" driver support hebben.

Hier ook,
Nog maar net geswitcht van laptop waar de amt's aan gekoppeld zijn...

Zo deed ik het enkele weken geleden:
AMT inpluggen, XP vind de drivers niet,
Eigenschappen/hardware onbekend device Selecteren
Stuur programma bijwerken, en de unidrv227/Win2k selecteren.. (dat zijn de AMT/Unitor Drivers, PB maar als je ze niet vind)
Daarna de AMT uitzetten er terug op, en daarna een RESET van Windows XP

In het emagic MIDI device, kun je zeggen hoeveel in en uit gangen je wil laten herkennen door windows,
om de AMT verder in te stellen gebruik ik Sounddiver..

heb uiteindelijk een andere oplossing gevonden, met een aantal patchbays en midi usb kabels, niet de meest sjieke oplossing maar het werkt.

deze mag op slot :slotje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back