[Cassettebandjes!!]- Welke walkman(s) had jij vroeger?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

djrazor

Cortex Driller
Walkmans.... Je weet wel, van die iPods waar cassettebandjes in moesten en die niet echt comfortabel in de broekzak pasten. In deze tijden zouden we het bijna vergeten, maar Sony heeft de draagbare-muziekspelermarkt jarenlang gedomineerd. Ik vond de kwaliteit van Sony vaak ook beter dan andere, maar heb echt van alles versleten.

Ik had bijvoorbeeld deze:
tn_sony%20wm-fx423%20walkman%20cassette%20a.jpg

En daarvoor deze:

Behalve dat die geen auto-reverse had kon je ook niet terugspoelen :D
En nog daarvoor heb ik ooit zo'n goedkope van de Hema gehad, Sound & Vision heette dat merk.

Ik had ook nog een echte Yoko. Klonk helemaal niet verkeerd, vond ik toen althans.

Op een gegeven moment had m'n zusje deze:
630934-500x375.jpg

Een walkman mét ingebouwde speaker kwam toen eigenlijk nog niet vaak voor.

Ik had ook nog een wit/blauw/zwarte (dacht ik) van Philips met een 3bands-eq aan de voorkant die ik altijd erg vet vond (toen figuurlijk, nu waarschijnlijk letterlijk), ben benieuwd of ik daar ooit nog een afbeelding van kan terugvinden. Ze gingen ook wel vrij hard bij mij dus ik ben er vast nog een aantal vergeten :)

En jullie? :engel:

Laatst gewijzigd:
Ik had een hele kleine blinkend roestvrij stalen Walkman van Sony, echt een prachtig ding was dat, moet nog steeds ergens liggen. Nauwelijks groter dan het hoesje van een cassette.

Begonnen met een Sony. Later een aanzienlijk betere Aiwa gehad.

Die van mij zijn al een hele tijd geleden overleden, vrees ik... 8D

ik had zo´n hele dure sony, geruild voor een semi acoustische gitaar.
ik zal eens kijken, ik moet hem nog hebben..

:mega:
:okdan:

Ik had een hele kleine blinkend roestvrij stalen Walkman van Sony, echt een prachtig ding was dat, moet nog steeds ergens liggen. Nauwelijks groter dan het hoesje van een cassette.

Volgens mij weet ik welke je bedoelt. Hij had tiptoetsen aan de voorkant en was o.a. in een soort chrome te krijgen? Met zo'n mooie glanzende, maar wel vingervlekgevoelige behuizing...

qua walkman eerst dit merk :

15g3y1x.jpg

en daarna deze :

walkman_stereo_cassette_player_wm31_568122.jpg

en daarna deze MD die ik nog altjd heb maar eigenlijk nooit meer gebruik :
wel eens te koop gezet maar je krijgt voor MD walkmans letterlijk geen drol meer natuurlijk...dus hou ik hem maar om MD te kunnen afspelen

aiwa_3.jpg

oja aiwa, dat andere merk
qua walkman eerst dit merk :

15g3y1x.jpg
haha ja die, maar dan dus in het wit :D
en die oranje koptelefoontjes waren ook 1 van de goedkoopste, dat plastic om die metalen strip ging altijd kapot, wat een rotzooi :P
maar... die dingen (de goede quali dan) waren stukken beter dan die incest oortjes van tegenwoordig, moderne micro prut...

Hehe, die unisef kende ik nog niet. Coole oranje schuimpjes :okdan:

@ Bikkel: die is inderdaad mooi!

Ook ik ben na de cassette op md overgestapt. Die portable cd-spelers waren gewoon veel te groot om mee te nemen. Heb nu nog steeds een MZ-RH10 trouwens, zo'n Hi-Md-player, maar da's allemaal eigenlijk een beetje off topic hehe...
Die knalgele sports van Sony waren best degelijk. Die Sony van Bass ken ik ook nog wel vaag.

Eneeeh tja, je kunt ze natuurlijk ook circuit benden...

toen ik die sony had wou ik deze maar die kon ik niet betalen :
volgens mij de duurste sony cassette walkman toen

walkman_professional_wm_d6_512858.jpg

heb overigens nooit een discman gehad, volgens mij rondlopen met een cd kon nooit goed gaan qua tikken en overslaan enzo

Die witte,

Ik had zo'n soort Philips maar ik kan er geen plaatje van vinden..

Attachments

• DSC149.jpg
    DSC149.jpg
    46,6 KB · Bekeken: 94
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back