Weg megahit!

rvanommen

Ouwe rot
jaja, eigenwijs he... doe nie veel met backupjes... te lui om regelmatig te saven... dan vraag je erom.

dus inderdaad, ik zit lekker aan een projectje te werken en uiteraard zou dit de grote zijn... het meesterwerk, zo goed... ongeloofelijk.... alles viel gewoon op zn plek.
Ik was serieus bezig met de beste track die ooit is gemaakt (sorry tenacious D!)...
maar TOEN! Blue screen!! oh noes!

nou ja, geen man overboord, Ableton heeft een hele goeie recover functie wist ik al.
dus opnieuw opstarten... recoveren... en ja hoor! daar staat heel mn arrangement. ff afspelen! hij is bijna af, en zo lekker... kan niet wachten deze te delen!

ik klik op play... en wat hoor ik? KUTMUZIEK (lees dit met de stem van hans teeuwen die praat over de jostiband).
alle VST's... ook de ableton devices staan op default settings XD
weg beste nummer ooit...

heb nog een kwartiertje geprobeerd te redden wat er te redden viel, maar helaas... geen zin meer.
nu ben ik (net als tenacious D voor mij) de enige persoon ter wereld die het beste nummer ooit heeft gehoord...

sorry folks :(

‘k Leef met je mee en zal dit weekend stil in een hoekje treuren over het heengaan van iets wat ik nooit zal ervaren..

De wereld is een lichtpuntje kwijt.. al kan de wereld natuurlijk niet iets kwijt zijn dat de wereld nooit heeft gehad..

Affijn… Je verdient een kop koffie. Sterkte met je verlies.

Klote, ik leef met je mee! Andere dingen in deze trant:

- Eigenwijs de midi info en patches van een jam niet opslaan (want 'gewoon even jammen) en er later achterkomen dat het toch goed was en uitwerking verdiende.

- Vanuit een rage quit alle sequences en het arrangement van een nummer van de hardware sequencer verwijderen en later spijt hebben.

Begrijp ik het goed dat het MIDI-bestand en de keuze van gebruikte instrumenten wel behouden zijn? Dan zou je dat even een paar weken veilig kunnen bewaren, en er dan met frisse moed weer iets moois van kunnen maken...

PS Je motto "Laws of Conservation" krijg nu wel een heel cynische bijbetekenis...

Meestal klinkt de geweldige muziek van de avond ervoor de volgende dag gewoon kut. Niks aan de hand, die VSTs kunnen er ook niks aan doen.

regelmatig save meppen en dan vergeten 'collect all and save' bla bla
is met hardware niet anders hoor, je kiest wat fx, duwt wat knoppen, power off, dag erna power on, alle fx weg want terug naar default

Als het VSTs waren kon het nooit een écht goede track zijn. :D
niet zomaar VST's he! Plogue VSTs!!
zat verder ook wel een beetje hardware in hoor... opnametje van de analog rytm en een arpje uit de waldorf quantum, en die zijn wel bewaard gebleven...
maar plogue VSTs zijn de basis van goede muziek!

Begrijp ik het goed dat het MIDI-bestand en de keuze van gebruikte instrumenten wel behouden zijn? Dan zou je dat even een paar weken veilig kunnen bewaren, en er dan met frisse moed weer iets moois van kunnen maken...
tuurlijk :) ik gooi niks (bewust) weg. wellicht valt er nog wat mee te maken...
PS Je motto "Laws of Conservation" krijg nu wel een heel cynische bijbetekenis...
over een paar miljard/miljoen jaar kunnen bewoners van dit universum de hawkins straling opvangen die ooit mijn muziek was :)

Meestal klinkt de geweldige muziek van de avond ervoor de volgende dag gewoon kut. Niks aan de hand, die VSTs kunnen er ook niks aan doen.
hahaha, die ervaring ken ik ook. maar dit was 5 minuten later!
Zeker naarmate het uur en de consumpties lengen :D
Als de muziek daardoor de volgende dag kut klinkt is de oplossing simpel. die oplossing zou ik zoeken in een fles... niet in het muziekstuk... das omslachtig.

Wellicht iets voor een volgende keer: https://help.ableton.com/hc/en-us/articles/115001878844-Recovering-a-Set-manually-after-a-crash

Ik heb dit de laatste maanden helaas ook een paar keer moeten uitvoeren (sinds de 11.3 update, daarvoor nauwelijks crashes gehad). Je zou dus eventueel nog kunnen kijken of er een eerdere backup nog aanwezig op die plek (dus niet die laatste, want dat heb je door Ableton zelf al laten doen, en die files zijn gewoon corrupt).

NB in mijn geval was het dan ook nog eens het geval dat tijdens het recovery process Ableton direct weer crashte, maar ook daar heb ik inmiddels een oplossing voor geleerd: start Ableton in safe mode op tijdens de recovery (Press and Hold option/ALT while opening Live), zodat ie geen plugins inlaadt. Als het project dan succesvol geopend is (uiteraard zijn de plugins dan in een blank state), sla dan het project op onder een andere naam en open het project dan opnieuw (normal mode, dus niet in safe mode).

Strikt genomen bestaan alle muziekstukken (goed of slecht) potentieel al als binaire codes. In die zin komt er ook nooit iets bij en gaat er ook nooit iets verloren... :D

Ja, het is triviaal om een computerprogramma te schrijven dat alle audio van een gegeven lengte laat horen. Gewoon lang genoeg wachten en die wereldhit komt vanzelf wel een keer voorbij.

:D

Voor een mens is dat nog niet te doen, maar met AI maakt het wellicht meer kans? En de muziekstukken "met gevoel" maken net zo goed deel van uit van dat totaal aan mogelijke muziek als die zonder. We hebben al gezien dat men een computer allerlei willekeurige elektronische circuits heeft laten simuleren om daar de circuits met chaotisch gedrag uit te plukken. Dat heeft verrassende resultaten opgeleverd die nog niet bekend waren. Ik houd mijn hart vast wat we voor de muziek nog gaan beleven, maar dat is een ander topic.

met AI maakt het wellicht meer kans?

Kan zijn dat een mens een muziekstuk met een zekere noviteit esthetisch kan waarderen, maar dat die noviteit buiten bv. de trainingsdata viel (of hoe de AI dan ook tot stand is gekomen) en de AI het helemaal niet kan herkennen als leuk voor de mens.

Zou kunnen. Maar dat maakt de zaak nog erger. De interessante genres zullen dan buiten de boot vallen, want muziek voor de grote massa valt makkelijker te herkennen.

Oplossing is je af te keren van de massacultuur, en eigenwijs je eigen (elitaire) smaak te blijven volgen. Dat heeft ook wel wat. Maar we dwalen af...

regelmatig save meppen en dan vergeten 'collect all and save' bla bla
is met hardware niet anders hoor, je kiest wat fx, duwt wat knoppen, power off, dag erna power on, alle fx weg want terug naar default
Ja maar dat maakt niet uit want het is hardware, dat klinkt altijd goed. 8o)

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Back