[Cassettebandjes!!]- Welke walkman(s) had jij vroeger?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ja maar minidisc zat toch wat steviger in de walkman geloof ik... en ja die RAM buffer klopt wel, die was bij die aiwa iets van 8 seconden ofzo... weet niet meer hoe ik daarachter kwam :)

ik had in ieder geval de sports walkman, erg fijn heeft het lang gedaan.
Daarvoor volgens mij ook een Aiwa en daarna een sony, van metaal en erg klein.

En sinds ongeveer 1997 een minidisc..

attachment.php

Sony%20Cassette%20Walkman%20WM-F2015.jpg

2 of 3 van gehad, van het WM type (eind 80's)... de eerste walkman was 1 of andere witte goedkope unicef :bekdicht:

Beide van bovenstaande, geniale apparaten!

wat waren de 80s toch een heerlijk decennium :okdan:

Teveel versleten om op te noemen en na de cassette kwam de minidisc , klinkt raar maar ik gebruik minidisc ( sony mds jb 980 qs ) nog altijd vooral als een soort black box om gewoon altijd alles op te nemen digitaal en analoog .

heb overigens nooit een discman gehad, volgens mij rondlopen met een cd kon nooit goed gaan qua tikken en overslaan enzo
ik wel, ding kostte destijds (eind 80's) iets van 350 a 400 gulden ofzo gleuf ik... overslaan viel wel mee trouwens, gewoon in de binnenzak van de jas...
uiteindelijk was een walkman nutuulk veel handiger qua formaat en dat je zelf een compilatie kon samenstellen nutuulk...
(want CD branders waren toen nog compleet ende toaal out of reach lieve kijkbuiskinderen)
wat waren de 80s toch een heerlijk decennium :okdan:
helaasch nu niet meer ;)

Laatst gewijzigd:
Mijn laatste walkman was deze
_MG_0307.JPG

Hier zat dolby C op, wat voor mij een eis was omdat ik met mijn deck ook alles met dolby c opnam.
Mooi stevig dingetje met goed geluid.

qua walkman eerst dit merk :

15g3y1x.jpg

Ja dat was ook mijn eerste, wat een kutding was dat zeg, geen geluid en bandjesvreter.
Mij tweede en laatste was een dure Aiwa. Die kon ook opnemen met stereomicrofoon en er zat een radio in. Na dik een jaar kaduuk, geen garantie meer. Daar koop je dan Aiwa voor.
Ja deze:
$(KGrHqV,!mEE9RWY8,cKBPjFwSvoHg~~60_3.jpg

Daarna veel plezier gehad van m'n eerste draagbare CD speler. En nu van de iPod. Wat volgt!?

Hier zat dolby C op, wat voor mij een eis was omdat ik met mijn deck ook alles met dolby c opnam.

oh jaaa dolby c had je toen ook.. aha erlebnis..

ik nam eigenlijk alles op chrome bandjes op zonder dolby uitgestuurd tot +6db :) zo kon ik het overal afdraaien

Mijn laatste walkman was deze
_MG_0307.JPG

AIWA had een hele goede reputatie.

Ja, daarom kocht ik het ook. Ook eens een cassettedeck van Aiwa gehad. Drie keer moeten laten repareren, de vierde keer maar laten zitten. M'n Sony TC-K2A en Marantz SD-3020 (double speed=cool) decks uit eind jaren zeventig doen het nog steeds! Denon, ook zo'n overschat merk.

voor thuis was en ben ik altijd Technics fan geweest

Deze heb ik sinds 20 jaar, doet het volgens mij nog steeds.

Attachments

• sony.jpg
    sony.jpg
    112,5 KB · Bekeken: 97
Laatst gewijzigd:
oe ik had altijd zo'n hekel aan die megabass knoppen of equalizers, allemaal geluidsvernaggelende opties

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back