[Cassettebandjes!!]- Welke walkman(s) had jij vroeger?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Maar zijn er mensen die het nog gebruiken? Jeroen misschien? Ik weet dat R-ond af en toe nog wel wat opneemt, al is dat een deck en geen walkman.

.

nee hoor, ik gebruik al digitaal zoongeveer bij de eerste opkomst daarvan.

maar dat was eigenlijk wel toeval, op en gegeven moment waren al mijn tapemachines tot op de draad versleten, en het digitaal opnemen begon netaan een beetje betaalbaar te worden..
ik was dus een van de eerste digitale nerds..........:okdan:

maar ik heb nog wel wat tapemachines, het blijft wel trekken op de een of andere manier..

:mega:

misschien leuk een thread te beginnen?
"Wat voor hifi apparatuur had jij in de 80's"
of "van welke toekomstige technieken droomde jij in de 80's" :eureka:

zo weet ik nog dat ik een game envision-de waarbij je kon lopen, rijden, varen en vliegen... of dat je door je stad kan 'lopen' middels foto's van straten...
ik heb het allemaal bedacht :D

Ik zit weer even met een cassettedeck, maar werd er toch niet zo blij van. Gauw een audio interface scoren.

ja uiteindelijk blijft het toch onpraktisch, net als een bandrecorder...
het continu spoelen om iets af te spelen is toch wel een domper, om niet te spreken van azimuth instellen, koppen schoonhouden enz enz..

Heb de mijne nog steeds en gebruik m ook nog steeds.....het is een WM-EX658 met auto reverse,dolby,groove en AMS incl AB in t snoer.....met draagtasje en een extra externe AA batterij houdert......i love cassettebandjes :luv:

het continu spoelen om iets af te spelen is toch wel een domper

Ik acht het niet ondenkbaar dat om deze reden Minidisc, hetgeen uiteindelijk ook niet echt heel succesvol werd, het destijds makkelijk heeft gewonnen van DCC. Want dat laatste was digitaal geluid met nog steeds het ongemak van analoog :) Schijnt wel dat de compressie-algoritmes van DCC destijds veel beter waren dan MD.

Sony had op sommige cassettespelers AMS * , waarbij dan bij het spoelen naar de eerstvolgende stilte van zoveel sec. gezocht werd, hetgeen dan als 'de volgende track' geïnterpreteerd werd. Vraag me af in hoeverre de levensduur van cassettes hierdoor verkort wordt, want tijdens het spoelen moet de tape toch langs de koppen gaan... Uiteindelijk nooit getest, misschien valt het wel mee. Maar goed, als er al geen stilte, of i.i.g. niet lang genoeg, tussen de tracks zit, heb je er al niets meer aan hehe...

Trouwens, "DRM" was destijds ook nog heel makkelijk te omzeilen; gewoon een plakbandje over het wispreventielipje doen en klaar was je :okdan:

* Ach kijk nou, Dennis heeft het er ook al over in het vorige bericht...

Sony had op sommige cassettespelers AMS * , waarbij dan bij het spoelen naar de eerstvolgende stilte van zoveel sec. gezocht werd, hetgeen dan als 'de volgende track' geïnterpreteerd werd. Vraag me af in hoeverre de levensduur van cassettes hierdoor verkort wordt, want tijdens het spoelen moet de tape toch langs de koppen gaan... Uiteindelijk nooit getest, misschien valt het wel mee. Maar goed, als er al geen stilte, of i.i.g. niet lang genoeg, tussen de tracks zit, heb je er al niets meer aan hehe...
of een soort table of contents aan het begin van de tape zetten die dan de teller standen van elk nummer onthoud had nutuulk ook nog gekunt :P :dubbel:

of een soort table of contents aan het begin van de tape zetten die dan de teller standen van elk nummer onthoud had nutuulk ook nog gekunt :P :dubbel:

Idd, dat ze daar nooit op gekomen zijn :) Al moet je dan wel helemaal terugspoelen om de toc uit te lezen als je er een cassette in doet die in het midden staat... Tja, je kon die counter resetten waarna je dan met '000' 1 referentiepunt had, of je moest de "meterstand" dan per track op het hoesje schrijven. Dit werkte natuurlijk voor geen meter omdat er altijd een afwijking in zat en zo'n beetje iedere player/ recorder een andere timersnelheid had :D Maar ja, je moest het ermee doen he...

nou, ik had zoiets min of meer voor de C64 gemaakt destijds :P
je spoelde de tape terug, drukte dan op spatie (de motor van de datarecorder stopte dan dmv 1 of andere poke), vervolgens drukte je alvast op FFWD en tikte je het teller nummer in, daarna nog eens op spatie en de tape begon vooruit te spoelen (en in het geheugen een teller te lopen)... zo ongeveer 3 teller tikken voor de juiste stopte de motor zodat 'ie nagenoeg pcies op de juiste uitkwam :D
Maar ja, je moest het ermee doen he...
mja in vergelijk met tegenwoordig is het nutuulk super onhandig maar destijds was het gewoon een handeling die er bij hoorde...
net zoiets als het naar de TV moeten lopen om het kanaal te veranderen bijv :D of een paar kwartjes op zak hebben zodat je in een telefooncel kon bellen...
of en maar ook...

Ik heb er best wat versleten...

Dit was de dunste :D
sony-wm-20-walkman-cassette-player-black-metal-japan_110562999628.jpg

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back