Motif Rack

fuse

Gepokt en gemazeld
Hier was ooit een draadje over maar hij lijkt verdwenen.
Nou ja. Hij is dus nu zo'n beetje uitgekomen. Misschien nog moeilijk leverbaar.
Maar de paar keer dat ik er mee gespeeld heb vond ik hem erg goed klinken.
Niet echte synthgeluiden maar zoals we allemaal wel weten moet je niet op de presets afgaan (ook al zijn het er zoveel).

Toch een module met een flinke potentie. En ach ja hij mikt op dezelfde markt als de XV50x0 serie maar het is wel degelijk een Rompler waar ook nog twee PLG bordje in passen. Voor een scherpe prijs van 1250€ nog niet eens zo slecht lijkt me zo. De XV5050 is 200€ goedkoper maar heeft veel minder samples en de helft qua stemmen. En het geluid moet je aanstaan natuurlijk.

http://www.yamahasynth.com/pro/motifrack/index.html

Volgens de SOS heeft dat ding problemen met midi-timing zodra je 4 ofzo geluiden tegelijk gaat gebruiken. Mij is niet duidelijk of dit al door een OS update verholpen is (en of dit ueberhaupt kan)....hij klinkt trouwens wel superstrak en mooi, heb er in de feedback mee zitten pielen en wat lichtelijk overdonderd door de mooie geluiden.

Met die timing is wel erg wierd ja.

Ik ga maar eens op onderzoek uit.
Bij www.motifator.com zullen het het vast wel weten.

Als ik het zo lees heeft ie meer voices t.o.v. de motif synth?

Rack:
Preset: 640 normal voices + 48 drum kits
GM: 128 normal voices + 1 drum kit
User: 256 normal voices + 32 drum kits
(include 128 Preset normal voices and 22 init drum kits)
Preset for the PLG150-AN/DX/PF/DR/PC: 64
Preset for the PLG150-VL: 192
User: 64 for each Plug-in connector

Synth:
Preset:384 normal voices + 48 drum kits
GM:128 normal voices + 1 drum kit
User:128 normal voices + 16 drum kits
Plug-in Preset Bank:64 (for AN, PF, DX), 192 (for VL)
Plug-in User Bank:64 (for each Plug-in Slot)

Ja, meer stemmen, meer effecten, maar een heel klein schermpje; je kan er dus niet echt goed op editten...(oh, hij heeft ook nog wat extra preset geluiden)

Grootste verschillen:

De motif heeft een samper / sequencer, mrack niet
De motif heeft audioingangen (voor het vocal harmony board), de mrack kan VH-board niet aan.
De motif heeft twee geluidsbanken minder dan de mrack
De motif heeft minder polyfonie dan de mrack

enneh... de motif heeft toetsen ;)

Haarbol heeft een motif, de mrack niet :(

hmmm, ik ben zelf toch wel geinteresseerd in die rack.
(Hoewel mijn vriendin wel de Motif synth heeft)

Zijn die stemmen daadwerkelijk ook meer samples of meer presets op de zelfde basis samples?
M.a.w. zijn die extra stemmen ook te laden in de Motif Synth?

Ik stond voor dezelfde aanschaf, maar heb uiteindelijk besloten mijn Fatar-88 te verkopen en de S90 te kopen, daar heb ik dus 0,0 spijt van, en zou iedereen hetzelfde adviseren. De S90 is rond de 2000,- dus voor ongeveer 900 Euro extra heb je de hele motif soundset, een geweldige aanslag (beter dan de motif 8 ) plus een fantastische triple strike piano, die nog in de motif, nog in de motif rack zit. Er zit net als in de rack geen sample mogelijkheid in, maar je hebt wel 3 slots voor Expantion,... :)

He da's cool shappy1010. :)
Yamaha maakt gave piano's. Nou ja, digitale. Die 'analoge' zijn ook wel goed maar niet mijn smaak qua sound.

Misschien wel geinig om je voor te stellen. :D

Ik moet even 1 correctie aanbrengen, de S90 heeft in tegenstelling tot wat ik dacht geen "betere" aanslag dan de Motif 8, de keys zijn exact hetzelfde. :o:

Back