midi, wav (mp3) of playback voor concert ?

Fat Jupiter

Stamgast
Ik heb hier effe gezocht, maar kan niet zo dadelijk het antwoord op mijn vraag vinden, dan post ik h'm hier (hopende dat dit de juiste plek is).

Het is weer n poos geleden dat ik op de planken stond, binnenkort komt het er van (jippie !)

Vroeger deed ik alles live: liet ik Cubase lopen met de basis tracks, speelde ik daarover solo live op, eveneens wat akkoorden live en fx en zo...

Hoe doen jullie dat momenteel? Ik ken iemand die niks meer met midi live doet omwille van het geknoei van de kabels, sequencer die kan hangen enz. Cubase is ook een zwaar stuk soft geworden en is een studio-tool en geen live tool (waarom bestaat er er niet gewoon een live-Cubase-player?)
Blijkt dat ie veelal gebruik maakt van de basis tracks op voorhand op te nemen en dan gewoon te laten afspelen... eigenlijk hetzelfde dan midi dus ... ?

Hoe pakken jullie dat aan?

Bedankt voor de input !

ik pak grooveboxen en drumcomputers en dergelijke.. maar ik geloof dat ik hopeloos ouderwets ben..
je ziet veel lui met ableton-live hun ding doen... laptopje met simpele controller.. soms (maar meestal niet)
met een extra keyboard / drumcomputertje die gesynct is met live.. en daarvan midi-data krijgt toegestuurt..

Back