Hulp gevraagd bij aansluiten powerswitch

Check links bovenin @ screenshot specs van die schakelaar

Ja, inderdaad op basis van informatie die je zelf gepost hebt :D

20A @ 12V, 10A @ 24V

Je kunt er gevoegelijk vanuit gaan dat omdat ze 230V AC niet noemen, hij daar niet geschikt voor is. En sowieso moet je netspanning eigenlijk dubbelpolig schakelen.

Nee dat zijn maxima waarbij de spanning door de isolators heen slaat en dus op de behuizing en de knop komt te staan. Dat zegt verder niks over wat de schakelaar zelf kan schakelen.

Hmmm, tja hoe zal ik het zeggen? Ik zou zowiezo die schakelaar niet gebriken voor main power. Het is erg makkelijk om je hele kast daarmee PER ONGELUK uit te zetten. Het geveerde klepje wil namelijk dolgraag weer naar beneden. Als je er tijdens het wigglen per ongeluk tegenaan patcht, is alle lol (eventjes) voorbii.
Ik zou die knop voor andere doeleinden gebruiken (heb er nog steeds eentje liggen te wachten op een ander doeleind).

Maar ja waar bemoei ik me mee?

Maar ja waar bemoei ik me mee?

Waar bemoei jij je mee?
Dit zijn jouw zaken helemaal niet. :P

RSB> ik zou die knop ook niet gebruiken voor dit doel.
Als je wil schakelen zou ik doen wat er eerder is geschreven: 220v vóór de transformator schakelen.
Anderse zit je trafo de hele tijd energie te verbruiken als je synth uitstaat.
Dat is toch zonde?

Ik schakel al mijn muziekspullen compleet uit als ik klaar ben. Dat houd in, stekkers uit de muur en bij slecht weer 30cm van het stopcontact vandaan. Nu staat mijn muziekspul op 1 groep en die heeft 3 stekkerblokken aan zich hangen die beveiligd zijn tegen overspanning etc. 1 voor de synths/drums, 1 voor FX en mixing en de laatste gebruik ik voor mijn speakers etc.

Deze drie stekkerblokken gaan dus zowiezo altijd uit als ik klaar ben. Dus de schakelaar die ik wil plaatsen in mijn eurorackkast heeft voornamelijk een optische functie :D

Dus de schakelaar die ik wil plaatsen in mijn eurorackkast heeft voornamelijk een optische functie :D

Oh, maar da's helemaal makkelijk. Dan hoef je 'm niet eens aan te sluiten, toch? :P

Het is zekers een mooie schakelaar, maar ik zal hem niet plaatsen, het nut ontgaat me......kan je beter op zoek gaan naar een mooie 230/220 schakelaar.

de kast net de laatste lak gegeven. 2 x mahonie gelakt en daarna 3 x blank. Lijkt wel een spiegel nu 8)
Zit nog te wachten op die switch trouwens. :( zou gisteren al binnen zijn maar ergens vertraging op gelopen denk ik.

Je hebt post perikelen:):):)

Trouwens, wel een leuke knusse werkplek heb jij....

Hey maar Niels, waarom haal je die schakelaar zelf er niet af en vervang die voor 1tje die wel 220 kan schakelen....als ik dat plaatje zo bekijk in je eerste post ken je die er gewoon afschroeven....zo behoud je de mooie afwerkplaat en ken ie toch 220 schakelen....t'is maar een tuimelschakelaar....

Back