Ja inderdaad promars blijf ook interessant, maar is gewoon zo groot. Kijk; punt waarvoor ik hem zoek is omdat ik mijn bassen die ik met mn jupiter 4 heb gemaakt voor mijn album (altijd op basis van 1 osc, met misschien sub, maar geen unison) live ook wil kunnen maken, waarbij ik gewoon dicht bij die sound in de buurt wil zitten. Ik ga veel toeren en vliegen en durf dat eigenlijk niet met een jupiter en hij is ook nog eens groot en lomp, zelfde dus met die promars, dus zoek een kleine roland uit diezelfde tijd. Er komt sowieso nog een backup synth mee.
Sh09 is inderdaad een goede. Komt ook op hetzelfde neer en is veel goedkoper, heeft dan wel geen aparte envelope op de VCA, maar dat heeft de SH2 ook niet bedenk ik me nu, en de SH1 heeft dat heel beperkt.
Mmm, wat raden jullie me aan nu? Wat kan ik het beste gebruiken om dicht bij mijn Jupiter in de buurt te komen? Maar wat is wel echt een beetje mee te nemen? Een SH09 is wel makkelijker te vinden.. Of toch maar nog een Jupiter 4 erbij nemen voor live, en helemaal laten servicen en klaarmaken voor tour, en dan backup parts meenemen? Wie heeft ze naast elkaar gehad? Het gaat me om snappy korte basjes. Met redelijk veel mid en niet overdreven veel 'sublaag'.